autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Hyundai Kona Hybrid: Τέρας οικονομίας, 700 χλμ με ένα γέμισμα
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Hyundai Kona Hybrid: Τέρας οικονομίας, 700 χλμ με ένα γέμισμα

2/2/2022

Ανανεωμένο σχεδιαστικά και τεχνολογικά, το πλήρως υβριδικό Hyundai Kona ανεβάζει στα ύψη τις μετοχές του με κύριο όπλο του την κατανάλωση καυσίμου, που μέσα στην πόλη κυμαίνεται κοντά στα 4,8 λτ/100 χλμ.

Η εκτόξευση της Hyundai τα τελευταία χρόνια είναι δεδομένη. Εξαιρετικά μοντέλα, καινοτόμοι σχεδιασμοί, ποιοτικά εσωτερικά, νέες τεχνολογίες και πληθώρα κινητήρων συνθέτουν την εικόνα της κορεάτικης εταιρίας. Ειδικά στην περίπτωση του Kona, έχει καταφέρει να δώσει στο καταναλωτικό κοινό ένα ολοκληρωμένο μοντέλο με κινητήρες για όλα τα γούστα, από βενζίνης μέχρι αμιγώς ηλεκτρικούς, δείχνοντας έμπρακτα πόσο σημασία δίνει στην κατηγορία των μικρών SUV. Εμείς βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Κona με τον πλήρη υβριδικό και ξεχάσαμε τι σημαίνει βενζινάδικο.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Δυναμική εμφάνιση, ξεχωρίζει το σήμα Hybrid

Το πλήρως υβριδικό Hyundai Kona φέρει όλες τις αλλαγές που συναντήσαμε και στις υπόλοιπες ανανεωμένες εκδόσεις του μοντέλου. Η μάσκα έχει ανασχεδιαστεί, τα φωτιστικά σώματα έγιναν πιο κομψά, τα φώτα ημέρα πιο λεπτά κι ο εμπρός προφυλακτήρας πιο μυώδης, δίνοντας πιο αεροδυναμική κι αθλητική ταυτότητα στο μοντέλο, χωρίς να χάνει την οπτική σύνδεση με το προ-facelift μοντέλο. Ο πίσω προφυλακτήρας σχεδιάστηκε από την αρχή, ώστε να δένει ομοιόμορφα με τα περιμετρικά προστατευτικά, ενώ τα πίσω φώτα φέρνουν πλέον οριζόντια γραφικά, όπως και τα εμπρός.

Ποιοτικό εσωτερικό με ελαφρώς σκληρά πλαστικά για το υβριδικό Hyundai Kona

Η καμπίνα του Hyundai Kona Hybrid μας είναι αρκετά γνωστή, αφού είναι σχεδόν ίδια σε όλες τις εκδόσεις. Ποιοτικά διακρίνεται για τα καλά, αν και σκληρά, υλικά κατασκευής, τη στιβαρή συναρμογή και το λεπτομερείς φινίρισμα. Στην έκδοση της δοκιμής μας, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ήταν 10,25 ιντσών (4,2 ιντσών στη βασική), ο οποίος εκτός από τις πληροφορίες που έδινε, άλλαζε τα γραφικά του ανάλογα το προφίλ οδήγησης. Δίπλα του ήταν η επίσης 10,25 ιντσών οθόνη αφής του infotainment, που επιτρέπει άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκίνητου και στην πλοήγηση, ενώ διαθέτει πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας. Σαν γνήσιο τέκνο της μικρής SUV κατηγορίας θα φιλοξενήσει με σχετική άνεση 3 άτομα στο πίσω κάθισμα των 135 εκατοστών, έχοντας ικανοποιητικό αέρα σε γόνατα και κεφάλι. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 374 λίτρα, με το σχήμα του να είναι αρκετά εργονομικό.
 

Καίει λιγότερο από 6λτ/100χλμ, άριστο στο δρόμο

Καίει λιγότερο από 6λτ/100χλμ, άριστο στο δρόμο

Το Hyundai Kona που είχαμε στη κατοχή μας χρησιμοποιούσε για την κίνηση του ένα υβριδικό σύνολο, που αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.600 κυβικών εκατοστών 105 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων και μια μπαταρία χωρητικότητας 1,56kWh. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 141 ίππους και τα 256Nm ροπής, με την κίνηση να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Οι επιδόσεις του είναι αρκετά καλές για το χαρακτήρα του μοντέλου, με το 0-100χλμ/ώρα να έρχεται σε 10,4 δλ και τις ρεπρίζ 60-100χλμ/ώρα και 80-120χλμ/ώρα, σε 5,5 και 7,4 δλ αντίστοιχα. Η τελική περιορίζεται στα 160 χλμ/ώρα, αλλά εκεί που δίνει ρέστα είναι στην κατανάλωση, όπου η μέση τιμή της σε μεικτές συνθήκες δεν ξεπερνά τα 6 λτ/100χλμ.

Ξεκούραστο στο δρόμο, εύχρηστο στην καθημερινότητα το Kona Hybrid

 
Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε όταν μπαίνουμε σε ένα μοντέλο που έχουν οδηγήσει με θερμικό κινητήρα, στο αντίστοιχο με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες είναι το extra βάρος, που επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση του Kona δεν το καταλάβαμε καν, μιας και οι μηχανικοί της εταιρίας τοποθέτησαν στον πίσω άξονα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, που σε συνδυασμό με την πιο σφιχτή ρύθμιση της εμπρός ανάρτησης, διατηρούν την οδική συμπεριφορά του μοντέλου άριστη. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, χωρίς όμως να γίνεται κουραστικό στην καθημερινότητα, μιας κι η απόσβεση των ανωμαλιών στο αστικό περιβάλλον είναι αρκετά καλή. Μέσα στην πόλη, πολλές φορές θα κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, πάρα την απουσία της χειροκίνητης επιλογής electric mode, με την μπαταρία να συσσωρεύει ενέργεια κατά το φρενάρισμα κι από τον κινητήρα όταν αυτός βρίσκεται σε λειτουργία. Το κιβώτιο ταχυτήτων δεν κουράζει με αναίτια κατεβάσματα, ενώ σε ανοιχτούς δρόμους φανερώνει την ευθυβολία του και την καλή ποιότητα κύλισης του. Τέλος εντύπωση μας έκαναν τα φρένα του, που ακινητοποιούν άμεσα και με σιγουριά το αμάξωμα των 1.451 κιλών.



Η τιμή για το Hyundai Kona Hybrid της δοκιμής στο εξοπλιστικό πακέτο Distinctive ξεκινάει από τα 28.490 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση είναι διαθέσιμη από το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμό Premium στα 25.090 ευρώ, που περιλαμβάνει το τεχνολογικό πακέτο SmartSense, τεχνολογικές ευκολίες όπως το Lane Follow Assist, αυτόματο κιβώτιο 6-DCT και εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα.

Υβριδικό Hyundai Kona for the win

Το Hyundai Kona Hybrid καταφέρνει να κρατήσει χαμηλά τη κατανάλωση, να έχει μειωμένους ρύπους και να μην υστερεί οδηγικά. Με τη τιμή του να μην είναι απαγορευτική για την τεχνολογία που φέρει, μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα ιδανικό αυτοκίνητο για την καθημερινή κίνηση μέσα στην πόλη, χωρίς να υστερεί σε ταξιδιωτικές δυνατότητες και χώρους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Hyundai Kona 1.6 141ps 6-DCT Full Hybrid
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.580
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16
Τροφοδοσία Κύκλου Atkinson + ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 141/5.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 256/4.000
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/αυτόματο/μπροστά
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,4
60-100 χλμ./ώρα 5,5
80-120 χλμ./ώρα 7,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 160
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.451
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 5
Μέση Δοκιμής 6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 114-122
Ρεζερβουάρ (λτ.) 38
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 374
Τιμή από (ευρώ) 25.090

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε