
Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI: Οδηγούμε το επιβλητικών διαστάσεων SUV
7-θέσιο με τεράστιες διαστάσεις και χώρο αποσκευών 628-2.000+ λτ.
Το υβριδικό που δεν διατίθεται ακόμα στην χώρα μας, κάνει το 0-100 σε 9,8 δλ. χάρη σε 215 ίππους.
Κατανάλωση 6,9 λτ./100 χλμ. και πλούσιος εξοπλισμός ακόμα και στην εισαγωγική.
Εσωτερικό που απορρέει αίσθηση ευεξίας, που εστιάζει στην πρακτικότητα.
7-θέσιο με τεράστιες διαστάσεις και χώρο αποσκευών 628-2.000+ λτ.
Με το νέο Santa Fe, η Hyundai δείχνει την εξέλιξή της και δημιουργεί ένα τεράστιο SUV με τετράγωνο όγκο που φτάνει τα 4,83 μ. σε μήκος. Με την πρώτη κιόλας ματιά, δεν κρύβεται πως έχει σχεδιαστεί ώστε να ανταποκρίνεται κυρίως στην αμερικανική αγορά. Αυτές οι διαστάσεις, του επιτρέπουν να διαθέτει 3 σειρές καθισμάτων (6 ή 7), προσφέροντας τους χώρους ενός βαν. Ενώ στα περισσότερα 7-θέσια SUV η τελευταία σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει μονάχα παιδιά, στο Santa Fe θα χωρέσουν ακόμα και άνθρωποι μέσου ύψους, εφόσον οι μεσαία σειρά δεν σπρωχτεί εντελώς πίσω. Την ίδια στιγμή, ακόμα και με όλα τα καθίσματα ανασηκωμένα δεν κάνει περιορισμούς στον χώρο των αποσκευών, αφού θα αυτός υπολογίζεται στα 628 λτ. Αν μάλιστα «πέσουν» όλα τα καθίσματα στο πίσω μέρος, ο χώρος ξεπερνά τα 2.000 λτ. και το αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει συνολικό φορτίο 660 κιλών.
Το υβριδικό που δεν διατίθεται ακόμα στην χώρα μας, κάνει το 0-100 σε 9,8 δλ. χάρη σε 215 ίππους.
Όπως αναμένεται σε ένα αυτοκίνητο παρόμοιων διαστάσεων, το βάρος του είναι μεγάλο και προσεγγίζει τους 2 τόνους. Στην έκδοση που οδηγήσαμε, η οποία δεν διατίθεται τουλάχιστον ακόμα στην χώρα μας, ήταν εφοδιασμένο με ένα πλήρως υβριδικό σύνολο με 215 ίππους, από τους οποίους οι 160 οφείλονται στον βενζινοκινητήρα 1,6 λτ. Οι υπόλοιποι, προσφέρονται από τον ηλεκτροκινητήρα, που βοηθά σημαντικά στο να «κρυφτεί» το μεγάλο βάρος του κορεάτικου SUV. Στην Ελλάδα, το συναντάμε μόνο ως plug-in υβριδικό με 253 ίππους. Έτσι, το 0-100 το «απλό» υβριδικό της δοκιμής έρχεται σε 9,8 δλ., καθόλου άσχημα για ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Όπως είναι λογικό, δεν έχει φτιαχτεί με γνώμονα τις επιδόσεις κάτω από δυναμική οδήγηση. Παρόλα αυτά, κάτω από πίεση αποδεικνύεται ικανό χάρη στο ευαίσθητο ESP, τις ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος σε γρήγορες στροφές, αλλά και τα σωστά ρυθμισμένα αμορτισέρ. Τα φρένα αποδεικνύονται επαρκή για το βάρος του, ενώ το σύστημα διεύθυνσης επιτρέπει στο SUV να περνά από τις στροφές με αυτοπεποίθηση. Αυτό ισχύει στην λειτουργία Sport, αλλά και στην Comfort, παρότι στην τελευταία γίνεται πιο «μαλακό».
Κατανάλωση 6,9 λτ./100 χλμ. και πλούσιος εξοπλισμός ακόμα και στην εισαγωγική.
Αλλο ένα χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει αναλογιζόμενοι τις διαστάσεις του και το βάρος του είναι η κατανάλωση καυσίμου. Η Hyundai ισχυρίζεται πως το υβριδικό Santa Fe μπορεί να επιτύχει νούμερα κοντά στα 6,9 λτ./100 χλμ, προφανώς μεγαλύτερα από το plug-in μοντέλο, διαθέσιμο στην χώρα μας. Όσον αφορά τις επιδόσεις σε επιτάχυνση από ρεπρίζ, όπως αναμένεται δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Η οικονομία καυσίμου και η άνεση είναι τα δυνατά του στοιχεία. Με την κατάλληλη γραμμή εξοπλισμού, μπορεί κανείς να το αποκτήσει με ότι θα περίμενε. Από τα αεριζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, τις ζάντες 20 ιντσών, την κάμερα 360 μοιρών με βοηθό στάθμευσης ή ακόμα και τα πλήρη φώτα LED, αυτόματα σε όλες τις σκάλες. Φυσικά, όλα αυτά έχουν την τιμή τους, αφού το plug-in μοντέλο με αντίστοιχα «σκαλοπάτια» εξοπλισμού στην Ελλάδα ξεκινά από τα 62.290 ευρώ. Υποθέτουμε, λοιπόν, πως αν το υβριδικό μοντέλο ερχόταν στην χώρα, θα κόστιζε αρκετά λιγότερο.
Εσωτερικό που απορρέει αίσθηση ευεξίας, που εστιάζει στην πρακτικότητα.
Η εσωτερική σχεδίαση επικεντρώνεται στην αίσθηση ευεξίας. Οπτικά, οι σχεδιαστές έχουν πάρει το γράμμα «H» από τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα και το έχουν μεταφέρει στα αεραγωγούς. Η ροή του αέρα μπορεί να ελεγχθεί ρυθμίζοντας τους αεραγωγούς με το χέρι, τον κλασικό τρόπο, ακριβώς όπως και να επιλεχθούν οι λειτουργίες οδήγησης ή η υποβοήθηση κατάβασης λόφου. Υπάρχει επίσης μια γραμμή κουμπιών που επιτρέπει την άμεση επιλογή των μενού στην κεντρική οθόνη των 12,3 ιντσών. Η οθόνη για τον οδηγό δεν είναι μικρότερη, ενώ και οι δύο έχουν αντιανακλαστική επικάλυψη και οι πληροφορίες και στις δύο είναι εύκολες κατά την ανάγνωση. Αν θέλεις ακόμα περισσότερες πληροφορίες, μπορείς να τις βρεις στο head-up display πάνω από το τιμόνι.