Το GTI από την Κορέα - Η Hyundai κάνει πάντα τα σωστά βήματα. Αυτή τη φορά, με το i30 Ν, βάζει και πολύ συναίσθημα στο μοντέλο της, το οποίο αποκαλύπτεται όταν το οδηγείς.
Η γνώμη μας
Respect στη Hyundai! Οι Κορεάτες έφτιαξαν ένα πραγματικό GTI. Ο κινητήρας και η εμφάνιση θα μπορούσαν να είναι ακόμα πιο «καυτά» αλλά ο ήχος, η ανάρτηση και ο εξοπλισμός είναι πραγματικά κορυφαία.
Πρώτες εντυπώσεις
Μας άρεσε
Οι ρυθμίσεις που μπορείς να κάνεις από το πεντάλ του γκαζιού, έως τον ήχο
Δεν μας άρεσε
Η εμφάνιση μπορούσε να είναι πιο «επιθετική»
Μας εξέπληξε
Η διακριτικότητα: αντί για χρωματιστές δαγκάνες στα φρένα και μεγάλα spoilers, το Κορεάτικο GTI έχει πρόσθετους αεραγωγούς και μεγάλους τροχούς
H Hyundai μπορεί να έκανε τις πρώτες της νίκες στο WRC και στο Nürburgring, οι φανατικοί οπαδοί της όμως έπρεπε να κάνουν υπομονή για να δουν κάποια από αυτή την τεχνολογία και τη δυναμική να περνάει σε μοντέλο παραγωγής. Ο λόγος είναι απλός: ο επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης των αυτοκινήτων επιδόσεων της Hyundai, ο Albert Biermann, που πριν ήταν στο τμήμα M GmbH της BMW, δεν ήθελε να βιαστεί. Δεν ήθελε να κάνει κάτι που θα εντυπωσίαζε σαν πυροτέχνημα αλλά ήθελε να φέρει στο προσκήνιο ένα πραγματικά αξιοπρόσεκτο σύνολο. Βρεθήκαμε λοιπόν στην Ιταλική πίστα της Vallelunga για να δούμε και να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το i30 N. Όπου το «N» έχει τρεις παραπομπές: α. Στο Nürburgring, εκεί που έγινε μεγάλο μέρος της εξέλιξης του μοντέλου, β. Στην Namyang, που είναι ο τόπος προέλευσης της Hyundai και γ. Στην «κομψή» απεικόνιση ενός σικέην, με το σχήμα του γράμματος Ν.
Με την πρώτη ματιά, απογοητευτήκαμε κατά κάποιο τρόπο. Δεν είδαμε μεγάλες δαγκάνες στα φρένα, ούτε μεγάλες αεροτομές και spoilers. Μόνο σκούρα φανάρια, μεγάλους τροχούς, περισσότερους αεραγωγούς από το απλό i30, δύο απολήξεις στην εξάτμιση και κάποιες διακοσμητικές κόκκινες γραμμές στο αμάξωμα. Εντάξει, το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, είχε και το χρώμα της Hyundai στο WRC. Κάτω από το καπό, ο δίλιτρος turbo με τους 275 ίππους, που συνεργάζεται με το στιβαρό πλαίσιο και τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ενώ από τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν τόσο το μπλοκέ διαφορικό, όσο και το launch control. Με όλα τα παραπάνω, οι υποσχέσεις για 6,1 δευτερόλεπτα από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα και τα 250 χλμ./ώρα της τελικής, φαίνονται πολύ ρεαλιστικές.
Μας έμεινε πολύ έντονα και η λεπτομέρεια του στιγμιαίου αυτόματου μαρσαρίσματος στα κατεβάσματα για να έρθουν πιο κοντά οι σ.α.λ. στο επιθυμητό και να ολοκληρωθεί η ενέργεια με τον πιο αποτελεσματικό για τις επιδόσεις τρόπο. Η λειτουργία αυτή είναι μέρος των 7 sport προγραμμάτων οδήγησης που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός από τα μπλε κουμπιά στο τιμόνι. Και αν αναρωτιέστε, ναι, το i30 N είναι πολύ «κοντά» στο Golf GTI σε ότι έχει να κάνει ιδίως με τη διάθεση που ξυπνάει στον οδηγό. Στο πρόγραμμα «Ν» μάλιστα, ο Κορεάτης είναι πραγματικά άγριος και ιδιαίτερα επιθετικός- έτσι όπως το φανταζόμασταν και θέλαμε να είναι. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο των ταχυτήτων, έχει ακριβέστατο επιλογέα με πολύ μικρές διαδρομές.
Το τιμόνι είναι άμεσο και όσο βαρύ χρειάζεται για να νιώσει ο οδηγός πολύ καλά με το αυτοκίνητο, ενώ και η ανάρτηση έχει σημαντική συμμετοχή στη διασκέδαση κατά την οδήγηση στην πίστα. Εκεί, το i30 N αποδεικνύεται πως είναι το καλύτερο Hyundai για οδήγηση που έχει φτιαχτεί ποτέ. Το πεντάθυρο αμάξωμα προσφέρει πρακτικότητα, ενώ αν επιλεγεί και το σχετικό πρόγραμμα, οι επιβάτες θα νιώσουν πολύ άνετα κατά τις μετακινήσεις σε κανονικούς ρυθμούς. Θα είναι σαν να έχουν επιβιβαστεί σε ένα νορμάλ i30, οπότε είναι κυριολεκτικά στο χέρι του οδηγού, να τους κάνει την έκπληξη...