Η Lamborghini καμαρώνει πως με το λανσάρισμα της Urus, δημιουργεί μια νέα κλάση, αυτή των super-SUV. Οι 650 ίπποι και η επίδοση των 3,6 δλ. στο 0-100, μάλλον της δίνουν αυτό το δικαίωμα. Ελάτε να γνωρίσουμε το πρώτο σύγχρονο off-road όχημα της ιταλικής φίρμας…
Επιτέλους, η νέα Lamborghini Urus είναι γεγονός! Τουλάχιστον αποκαλύφθηκε πλήρως η μορφή της μετά από αμέτρητα teasers, καθώς η ίδια θα λανσαριστεί εμπορικά από του χρόνου την άνοιξη, με τις τιμές της να εκκινούν στο Ην. Βασίλειο από τις 165.000 λίρες (187.400 ευρώ).
Η ιταλική εταιρεία κάνει λόγο για το πρώτο super-SUV του κόσμου το οποίο ιδρύει μια δική του κατηγορία σε όρους «δύναμης, απόδοσης και οδικής συμπεριφοράς». Οι άνθρωποι της φίρμας υπόσχονται πως η Urus αντιπροσωπεύει την ενσωμάτωση του Lamborghini DNA σε ένα αμάξωμα SUV και πως το αυτοκίνητο συνδυάζει την πολυτέλεια, τη σχεδίαση και την καθημερινή ευχρηστία.
Σε κάθε περίπτωση, αν κάποιος δει στο δρόμο μία Lamborghini Urus, δεν υπάρχει περίπτωση να την μπερδέψει με κάτι άλλο. Έντονες γραμμές και κοψίματα, αλλά και η υπερβολικά κυρτή οροφή, την κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμη. Οι τροχοί ποικίλλουν από τις 21 ως τις 23 ίντσες και μπορούν να παραγγελθούν με ελαστικά (all-season ή winter) που φτιάχτηκαν από την Pirelli ειδικά για την Urus.
Η γρίλια της μάσκας, τα λεπτά LED φώτα και τα πίσω φανάρια που μοιάζουν με αυτά της Huracan, είναι όλα του οικεία στοιχεία για μια Lamborghini. Αυτό που αλλάζει το «παιχνίδι» για την ιταλική φίρμα είναι το αυξημένο ύψος και οι γωνιώδεις θόλοι των τροχών. Πίσω συναντάμε ένα μικρό παρμπρίζ στα πρότυπα των coupe οχημάτων και τετραπλή απόληξη της εξάτμισης.
Η Urus στηρίζεται στην πλατφόρμα MLB Evo, όπως και το Audi Q7. Διαθέτει ένα 4λιτρο twin-turbo V8 σύνολο, που αποδίδει 650 ίππους και 850 Nm ροπής. Το μοτέρ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και ένα εξελιγμένο σύστημα 4κίνησης, που διαθέτει «active torque vectoring» και τετραδιεύθυνση. Η Urus εξοπλίζεται με carbon ceramic φρένα, προσαρμοζόμενη αερανάρτηση και ενεργό σταθεροποιητή κύλισης.
Η Lamborghini ανακοινώνει πως η Urus χρειάζεται μόλις 3,6 δλ. για να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ υπόσχεται πως σε 12,8 δλ. ολοκληρώνει το 0-200 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα του οχήματος ανέρχεται σε 306 χλμ./ώρα. Προς όφελος των επιδόσεων από στάση, το κιβώτιο έχει κοντύτερες σχέσεις στις πρώτες ταχύτητες, ενώ εντύπωση προκαλεί με τα σημερινά δεδομένα πως είναι μονού συμπλέκτη.
Το σύστημα τετρακίνησης, σε κανονικές συνθήκες, στέλνει το 60% της ροπής στους πίσω τροχούς, αλλά μπορεί στιγμιαία να πάει ως και το 70% στον μπροστά άξονα. Αντίστοιχα, ως και το 87% της ροπής μπορεί να σταλεί στους πίσω τροχούς αν χρειαστεί. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια σειρά οδηγικών λειτουργιών, τις Strada, Sport, Corsa, Terra (off-road), Neve (χιόνι) και Sabbia (άμμος), ενώ όπως και στις υπόλοιπες Lamborghini υπάρχει και η εξατομικευμένη επιλογή Ego.
Στο εσωτερικό, το ταμπλό μάλλον αντανακλά το «τρελό» εξωτερικό στιλ του οχήματος, ενώ όλη η καμπίνα είναι προσανατολισμένη γύρω από τον οδηγό. Υπάρχουν δύο επιφάνειες αφής, με την πάνω να είναι αφορά στο σύστημα infotainment και την χαμηλότερη να είναι υπεύθυνη για λειτουργίες όπως ο κλιματισμός και η θέρμανση των καθισμάτων, ενώ προσφέρει και πληκτρολόγιο για να περάσετε τις πληροφορίες. Το σύστημα είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και ηχοσύστημα της Bang & Olufsen. Η Lamborghini προσφέρει στην Urus και μια σειρά από επικουρικά συστήματα ασφάλειας και άνεσης.