autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

    Ερευνα νομοθεσίας

    27/8/2019

    Στις εξατμίσεις τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η εξάτμιση που παράγει ήχο σε dB εντός ορίων σύμφωνα με αυτά που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, επιτρέπεται. Αρκεί να μην αυξάνει τις εκπομπές ρύπων. Και αν αναρωτιέσαι πως είναι δυνατόν μια εξάτμιση να αυξάνει τους ρύπους, να σου πω πως τυπικά μπορεί να συμβεί αφού μια μεγάλη απόληξη, μπορεί να κάνει τον αναλυτή καυσαερίων να βγάλει φτωχό λ, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να συμβαίνει πραγματικά.
    Η αφαίρεση καταλύτη απαγορεύεται φυσικά και ευτυχώς γιατί τότε οι ρύποι αυξάνονται κατακόρυφα. Αν τώρα εσύ αλλάξεις καταλύτη με έναν πιο ελεύθερο θα πρέπει να ξέρεις πως ο νέος σου καταλύτης πρέπει να έχει έγκριση τύπου και να βγάζει κάρτα καυσαερίων κανονικά.


     
    Αναρτήσεις-Χαμήλωμα
    Εδώ τα πράγματα είναι εύκολα. Ένα αυτοκίνητο με Sport ανάρτηση και χαμήλωμα περνάει κανονικά αρκεί να μην δημιουργεί πρόβλημα στα μηχανήματα του ΚΤΕΟ.  Πρόβλημα έχεις μόνο με αυτοκίνητο «σαύρα» που βρίσκει στις ράμπες και δεν μπορεί να μπει στο φρενόμετρο


     
    Φρένα
    Τα βελτιωμένα φρένα δεν έχουν πρόβλημα αλλά κρίνονται κατά περίπτωση. Και όμως μια βελτίωση που κάνουμε για την ασφάλεια μας μπορεί να μην περνάει ΚΤΕΟ. Κι εξηγούμαστε… Πιθανή αλλαγή στα φρένα θεωρείται ότι είναι ικανή να επηρεάσει το σύστημα ανάρτησης και τα σημεία απορρόφησης τάσεων στο πλαίσιο. Αυτό που καταλάβαμε είναι ότι μια μικρή βελτίωση στα φρένα (τακάκια, δίσκοι, σωληνάκια) δεν αποτελεί πρόβλημα και, μεταξύ μας, δεν γίνεται αντιληπτό. Παρόλα αυτά κάτι κραυγαλέο μπορεί να δημιουργήσει λόγο για ψάξιμο...


     
    Bodykits-Αεροτομές
    Εδώ πρέπει να εισάγουμε έναν νέο όρο που θα συναντήσουμε και παρακάτω, την έγκριση τύπου. Η έγκριση τύπου φαίνεται στα διάφορα αξεσουάρ από το αν υπάρχει κάπου το γράμμα Ε που μπορείς να δεις σε λάστιχα, παρμπρίζ και φανάρια. Ακόμη όμως και κάποιο κομμάτι δεν έχει έγκριση τύπου Ε αρκεί ένα χαρτί από την αντιπροσωπεία.


     
    Βull-bar-Σκαλοπάτια-Προβολείς
    Κυρίως οι φίλοι των 4x4 πρέπει να ξέρουν πως επιτρέπονται σκαλοπάτια και προβολείς, αρκεί να μην προεξέχουν από το αμάξωμα.
    Για τα Bull Bar: Το υπουργείο μεταφορών έχει προβεί σε ΥΑ για την καταλληλότητα τέτοιων τμημάτων μόνο στο Suzuki Vitara συγκεκριμένα. Για άλλους τύπους οχημάτων χρειάζεται η γνωστή έγκριση τύπου ή έγκριση από την αντιπροσωπεία.

    Ηλιοροφή-Κοτσαδόρος
    Μπορείς να εγκαταστήσεις στο αυτοκίνητο σου μια aftermarket ηλιοροφή, αρκεί να έχεις μελέτη μηχανολόγου-μηχανικού που να πιστοποιεί πως τα πάντα έγιναν σωστά. Το ίδιο ισχύει αν θέλεις να τοποθετήσεις κοτσαδόρο.


     
    Φανάρια
    Τα aftermarket φανάρια (εμπρός ή πίσω) πρέπει να έχουν έγκριση τύπου για να είναι αποδεκτά.


     
    Bucket καθίσματα-Ζώνες
    Όσον αφορά το συγκεκριμένο τομέα αυτά τα αξεσουάρ αρκεί να έχουν έγκριση τύπου. Πρέπει να γνωρίζεις ότι κάποια τέτοιου είδους αξεσουάρ είναι κατασκευασμένα για αγωνιστική χρήση μόνο και δεν διαθέτουν, χωρίς όμως απαραίτητα να είναι επικίνδυνα.


     
    Roll Bars-Πίσω καθίσματα
    Κάθε αυτοκίνητο ταξινομείται με κάποιες προδιαγραφές. Μια από αυτές είναι οι θέσεις. Τα περισσότερα roll bars καταργούν τα πίσω καθίσματα. Γενικώς το αυτοκίνητο όταν κυκλοφορεί πρέπει να έχει όλες τους τις θέσεις. Όσο για τα roll bar, μπορεί να γίνουν αποδεκτά ύστερα από έγκριση που πρέπει να περάσει το αυτοκίνητο από το ΚΤΕΟ.


     
    In Car Entertainment
    Κατ αρχήν ο παραγόμενος ήχος πρέπει να είναι κάτω από το όριο ηχορύπανσης, ειδικά για την κίνηση μέσα σε πόλεις. Γνωρίζουμε ότι κάθε σοβαρό ηχοσύστημα απαιτεί κάποια ηλεκτρολογική εγκατάσταση. Αυτό όμως δεν ελέγχεται. Το ηχοσύστημα λοιπόν είναι αποδεκτό από το ΚΤΕΟ και τους νόμους, ακόμη και αν έχει καταργηθεί όλος ο χώρος αποσκευών. Παρόλα αυτά απαγορεύεται να καταργηθούν τα πίσω καθίσματα αφού η άδειας κυκλοφορίας του οχήματος γράφει για 5 θέσεις.
     
    Το Γερμανικό μοντέλο
    Πρέπει να αναφέρουμε τον τρόπο που το κάνουν οι Γερμανοί και οι πολίτες τους και δεν χρειάζεται να μπλέκουν με εξηγήσεις στα αστυνομικά όργανα. Εκεί λοιπόν, οποιαδήποτε παρέμβαση κάνεις στο αυτοκίνητο, αρκεί να έχει έγκριση TUV. Μάλιστα οι παρεμβάσεις που κάνεις, αναφέρονται στην άδεια κυκλοφορίας (επίσημο κρατικό έγγραφο), ακόμη και με τη μάρκα του προϊόντος που έχεις τοποθετήσει.
     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ