Δοκιμή: Mercedes E-Class 220d Coupe - Ωδή στην πολυτέλεια
8/2/2019
Όντας σίγουρα ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά, δεν υπόσχεται... Κάνει τα πάντα!! Η Mercedes E-Class 220d Coupe έχει πολλούς λόγους να καυχιέται. Ας τους δούμε έναν έναν.
Δοκιμάζουμε την βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της E-Class Coupe, με τον 2λιτρο diesel κινητήρα, απόδοσης 194 ίππων και μέση κατανάλωση τα 4λτ./100χλμ.
Εμφάνιση-σχεδίαση: 4.826 χλστ. άψογης σιλουέτας
Όσο και να έχει μάθει το μάτι σου την σχεδιαστική φόρμα των coupe της Mercedes, αποκλείεται να μην σε ενθουσιάσει το συγκεκριμένο μοντέλο. Οι γραμμές της τονίζουν άρδην το αεροδυναμικό σχήμα, με τη χαρακτηριστική «shark» μάσκα να είναι και εδώ παρούσα. Το μεγάλο καπό ενώνεται με τα εντυπωσιακά και μεγάλα φωτιστικά σώματα, ενώ όλα οδηγούν το βλέμμα σου πάνω στο γνωστό αστέρι. Από πίσω, το χαμήλωμα της οροφής είναι εντυπωσιακό, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι μεγάλα και αρκετά στενά, δημιουργώντας την αίσθηση βέλους. Δύο απολήξεις, μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών και μικρό πίσω παρ-μπριζ συμπληρώνουν την εικόνα.
Εσωτερικό-χώροι: Πολυτέλεια και διάχυτη high-tech αύρα
Όλα δείχνουν ακριβά και καλά. Και έτσι είναι. Το εσωτερικό της E-Class Coupe, είναι εντυπωσιακό όσο και το εξωτερικό, με χρήση μπόλικου δέρματος, αφρώδες μαλακού πλαστικού και φινιρίσματος για σεμινάριο. Βέβαια τα βλέμματα κερδίζουν αμέσως οι δύο μεγάλες οθόνες 12.3 ιντσών στο πάνελ, με τον οδηγό να επιλέγει το εκάστοτε κόκπιτ ανάλογα με τις ορέξεις του. Ο χειρισμός τους χρειάζεται μία μικρή εξοικείωση, μα αξίζει τον χρόνο, ενώ οι θέσεις είναι αρκετά χαμηλά και σε αγκαλιάζουν καταπληκτικά. Στον τομέα των χώρων, οι θυσίες είναι αμελητέες με το χαμήλωμα της οροφής να ξεκινάει αρκετά πίσω, δίνοντας στους 4 επιβάτες αρκετό αέρα για κεφάλια και γόνατα. Ο χώρος αποσκευών τυπικός στα 425 λτ.
Κινητήρας-επιδόσεις: Ετοιμοπόλεμο σύνολο με εξαιρετική κατανάλωση
Το τεράστιο άσπρο καπό της E-Class 220d κρύβει από κάτω, τον 2λιτρο diesel κινητήρα απόδοσης 194 ίππων και 400 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο (ιδιαίτερα ήσυχο για diesel) σύνολο, συνδυάζεται με το 9τάχυτο κιβώτιο 9G-Tronic δίνοντας εκπληκτικές επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, 0-100 σε μόλις 7.7 δευτ. τελική πάνω από 240χλμ./ώρα και μία εντυπωσιακή πραγματική μέση κατανάλωση στα 7.4 λτ./100χλμ. Διαθέτει κουμπί dynamic select με επιλογές όπως Eco, Normal, Sport και Sport+ όπου επιδόσεις, κατανάλωση και τιμόνι επηρεάζονται αναλόγως, μεταμορφώνοντας το αυτοκίνητο σύμφωνα με τα θέλω σας.
Οδηγική συμπεριφορά: GT χαρακτήρας με premium ποιότητα κύλισης
Μπορεί να έχει βλέψεις για δυναμικότερη οδική συμπεριφορά, μα δεν ξεχνά το βασικό της DNA και τον όρκο υποταγής στην άνεση. Έτσι, παρά την 19άρα ζάντα, θα περάσει από πολλές ανωμαλίες χωρίς να ταραχτεί το εσωτερικό, ενώ είναι εξαιρετικά σταθερή σε μεγάλες ταχύτητες, διατηρώντας εύκολα μέσες ωριαίες ταχύτητες σε ανοικτό δρόμο. Η πίσω κίνηση σπάνια γίνεται αντιληπτή, ακόμα και σε στροφές, όπου το αμάξι παρουσιάζει αμελητέες κλίσεις και στιβαρότητα. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα πλήρως ισορροπημένο αυτοκίνητο που με την ίδια άνεση που θα φτάσει τα 240χλμ./ώρα, θα σε πάει και μέχρι το σουπερ μάρκετ.
Συμπέρασμα
Ένα αμάξι πρότυπο για την κατηγορία των κουπέ. Εξαιρετική εμφάνιση, απίθανη κατανάλωση και ένα σωρό ηλεκτρονικά για να μην βαρεθείς ποτέ. Κοστίζει μα αξίζει.