Mitsubishi: Ετοιμάζει το ηλεκτρικό SUV e-Evolution
29/12/2020
Μία crossover/SUV εκδοχή του Lancer Evolution που θα διαθέτει ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, το Mitsubishi e-Evolution, είναι το μοντέλο που σχεδιάζει να φέρει στις αγορές το 2021 η ιαπωνική μάρκα.
Η σύμπραξη των Nissan, Renault και Mitsubishi αποτέλεσε πολύ σπουδαία εξέλιξη στον κόσμο της αυτοκίνησης, με την τελευταία να επωφελείται ξεκάθαρα. Οι Ιάπωνες είναι μία βιομηχανία στην οποία οι πόροι δεν... περισσεύουν, απόρροια του περιορισμένου μεριδίου στην αγοράστική πίτα. Μετά την παραπάνω συμμαχία εμφανίζονται περισσότερο δραστήριοι και στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται το πλάνο κυκλοφορίας του Mitsubishi e-Evolution. Σύμφωνα με το ιαπωνικό Spyder 7, το νέο ηλεκτρικό SUV θα πάρει το όνομα του μυθικού Lancer Evolution της Mitsubishi, ενός ιστορικού μοντέλου το οποίο κατασκευάστηκε σε συνολικά δέκα γενιές από το 1992 ως το 2016. Χάρη στο ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που θα διαθέτει, μπορεί ανταγωνιστεί στην ίδια κατηγορία τα «συμμαχικά» Nissan Ariya και Renault Megane, αφού και οι Γάλλοι γνωστοποίησαν την πρόθεσή του να αφήσει σε δεύτερο πλάνο και να προσφέρουν ένα νέο SUV των οποίων η τάση είναι ανοδική.
Φυσικά, δεν πρόκειται για ένα ξένο στην Mitsubishi project. Πριν από περίπου τρία χρόνια, η ιαπωνική μάρκα παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το Mitsubishi e-Evolution Concept. Πλέον, με έμπνευση το ιστορικό σπορ sedan EVO (Lancer Evolution) θα λανσάρει το ηλεκτρικό της SUV. Κατά πάσα πιθανότητα, η πλατφόρμα CMF-EV του Nissan Ariya είναι εκείνη που θα χρησιμοποιηθεί στο ηλεκτρικό SUV της Mitsubishi. Με βάση την ίδια πηγή, η έκδοση παραγωγής θα έχει κανονικές πόρτες (αντί για διπλές), πιο απότομη κλίση στην μπροστά κολόνα και πιο τολμηρό πίσω άκρο που θα θυμίζει κουπέ. Το μόνο που εικάζεται για τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι αυτονομία 500 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Αξίζει να τονιστεί ότι προ τριών ετών, εκείνο το μοντέλο είχε τρεις κινητήρες που παρήγαγαν κίνηση και για τους τέσσερις τροχούς, ενώ προξενούσε εντύπωση το γεγονός πως εξοπλίστηκε με ηλεκτρικές δαγκάνες φρένων και όχι τις συμβατικές υδραυλικές.
Από την άλλη πλευρά, η ιστοσελίδα Inside EV φέρνει στο προσκήνιο διαφορετικό σενάριο σχετικά με την παραγωγή του. Πιο συγκεκριμένα, τονίζει πως το υπό δημιουργία μοντέλο ίσως αναπτυχθεί από κοινού με μία κινεζική εταιρεία, με τρόπο διαφορετικό από τις Renault και Nissan, εστιάζοντας αποκλειστικά στην τοπική αγορά της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η πλατφόρμα της κοινοπραξίας έχει ήδη δημιουργηθεί, πιθανή κυκλοφορία του νέου μοντέλου οριοθετείται νωρίτερα από το αναμενόμενο, μέσα στο 2021, με τις πωλήσεις να ξεκινούν το φθινόπωρο του ίδιου έτους. Εικασίες μεν, οι οποίες δεν αποκλείεται σύντομα να αποκτήσουν επίσημη υπόσταση.