Νέα BMW i8 Roadster και αναβαθμισμένη i8 Coupe (+video)
29/11/2017
Στην έκθεση του Λος Αντζελες η BMW παρουσιάζει την αναβαθμισμένη εκδοχή της i8 Coupe και -κυρίως- την ολοκαίνουργια i8 Roadster, με το υβριδικό sports car των Βαυαρών να γίνεται συνολικά καλύτερο, αλλά και ελαφρώς ισχυρότερο…
Οχτώ χρόνια μετά το ντεμπούτο του πρωτότυπου της έκθεση της Φρανκφούρτης, η BMW παρουσίασε επιτέλους σήμερα την έκδοση παραγωγής της i8 Roadster. Φυσικά όλη η ιστορία είναι η οροφή που ανοίγει και κλείνει σε 15 δλ, σε ταχύτητες έως και τα 50 χλμ. Οι αλουμινένιοι μηχανισμοί εκτυπώθηκαν τρισδιάστατα, ενώ έχει τοποθετηθεί επιπλέον υλικό ηχομόνωσης.
Η υφασμάτινη οροφή είναι μια από τις πιο εξελιγμένες του είδους της και αποθηκεύεται κάθετα στο πίσω τμήμα του οχήματος, κάτι που ανάγκασε την βαυαρική εταιρεία να καταργήσει το πίσω κάθισμα. Ωστόσο, η i8 Roadster διαθέτει επιπλέον χώρους αποθήκευσης συνολικής χωρητικότητας 100 λίτρων, κάτι που σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο πίσω τμήμα των 133 λίτρων, υπόσχεται αρκετούς χώρους μεταφοράς πραγμάτων.
Επιπλέον, η BMW i8 Roadster είναι και πιο ισχυρή, χάρη στο νέο σύστημα BMW eDrive και στην ελαφριά αρχιτεκτονική LifeDrive που σχεδιάστηκε ειδικά για τα μοντέλα BMW i. Τόσο η νέα i8 Roadster όσο και η i8 Coupe αποδίδουν πλέον 374 ίππους, 12 περισσότερους από πριν. Το βάρος της i8 Roadster είναι στα 1.593 κιλά, όντας μόλις 60 κιλά βαρύτερη από την i8 Coupe.
Μεγαλύτερες μπαταρίες 11,6 KWh αντικαθιστούν τις προηγούμενες των 7,1 kWh και συνεργάζονται με τον ηλεκτροκινητήρα των 143 ίππων και των 250 Nm ροπής. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό για 53 χλμ., ενώ το coupe για 55 χλμ., σχεδόν 50% παραπάνω από πριν. Η κατανάλωση είναι στα 2,1 λτ./100 χλμ. Η 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας βενζίνης έχει ισχύ 231 ίππων και ροπή 320 Nm.
Η βαυαρική εταιρεία ανακοινώνει επίδοση 4,4 δλ. για την BMW i8 Coupe στο 0-100, ενώ η BMW i8 Roadster χρειάζεται 4,6 δλ. Αμφότερα τα μοντέλα έχουν ηλεκτρονικό «κόφτη» στα 250 χλμ./ώρα. Η κίνηση φυσικά μεταφέρεται και στους 4 τροχούς, ενώ υπάρχουν πέντε οδηγικά προγράμματα, τα υβριδικά Comfort, Sport και Eco Pro, αλλά και τα πλήρως ηλεκτρικά Comfort και Eco Pro.
Φυσικά ανανεωμένη είναι και η εμφάνιση, ειδικά το κάτω μέρος του καπό όπου οι γρίλιες έχουν μεγαλώσει ελαφρώς, ενός επίπεδη είναι η «κοιλιά» του οχήματος. Ανάμεσα στα πίσω φώτα και την οροφή υπάρχουν αεραγωγοί που καθοδηγούν τον αέρα πάνω από το αμάξωμα. Νέα είναι και η εικονιζόμενη απόχρωση E-Copper, όπως και η Donington Grey, διαθέσιμες τόσο για το Coupe όσο και το Roadster. Οι τροχοί των 20 ιντσών είναι ελαφρύτεροι κατά ένα κιλό από τους προηγούμενους, ενώ υπάρχουν και άλλες επιλογές.
Η πιο σημαντική διαφορά στην καμπίνα, εκτός βέβαια από την έλλειψη των 2 πίσω θέσεων, είναι η προσθήκη ενός αναβαθμισμένου σπορ τιμονιού, ο πολλαπλών λειτουργιών ψηφιακός πίνακας οργάνων και η ανεξάρτητη οθόνη αφής των 8,8 ιντσών. Η έκδοση Giga περιλαμβάνει πλήρεις δερμάτινες επενδύσεις απόχρωσης Ivory White για το Coupe και Ivory White/Black για το Roadster, ενώ η έκδοση Halo διαθέτει υφασμάτινες / δερμάτινες επενδύσεις απόχρωσης Carum/Dalbergia.
Η εμπορική διάθεση της νέας BMW i8 Roadster, αλλά και της αναβαθμισμένης i8 Coupe, θα ξεκινήσει το Μάιο του 2018, ενώ οι τιμές θα ανακοινωθούν νωρίτερα του λανσαρίσματος.