Η ώρα για την επίσημη παρουσίαση, του νέου Focus ST είναι γεγονός, και το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης, με χαρακτηριστικά μοντέλου πίστας και πολύ ισχυρούς κινητήρες.
Έχοντας προγραμματισμένο να κάνει το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον επόμενο μήνα, το νέο Focus ST διατίθεται με δύο επιλογές κινητήρα, αλλά και σε δύο εκδόσεις, (πεντάθυρου hatchback και βάγκον), όπως και ο προκάτοχός του.
Στην ισχυρότερη του έκδοση το νέο μοντέλο έχει ως «καρδιά» τον 2,3 λίτρων EcoBoost κινητήρα, ο οποίος προσφέρει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 420 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 3.000 σ.α.λ έως 4.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την εταιρεία αυτό αναλογεί σε 12% περισσότερη ισχύς και 17% περισσότερη ροπή σε σύγκριση με την προηγούμενη βενζινοκίνητη μονάδα 2,0 λίτρων του Focus ST. Με το συγκεκριμένο βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό το μοντέλο κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα κάτω από τα 6 δευτερόλεπτα, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά το Focus ST επωφελείται από ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που βελτιώνει την πρόσφυση και τη σταθερότητα.
Επιπλέον το νέο μοντέλο διαθέτει τεχνολογία αντι-λαγκ η οποία υπόσχεται «άμεση παράδοση ισχύος» στα οδηγικά mode Sport και Track Drive, τα οποία με τη σειρά τους εξοπλίζουν το αυτοκίνητο.
Εκτός από τον βενζινοκινητήρα, η Ford προσφέρει επίσης το turbodiesel EcoBlue 2,0 λίτρων μοτέρ. Η μονάδα προσφέρει 190 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm μεταξύ των 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Η εταιρεία υποστηρίζει πως είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας ντίζελ που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ένα Ford Focus.
Και οι δύο κινητήρες θα συνδυάζονται ως στάνταρ με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού θα είναι το αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων.
Το νέο Focus ST βασίζεται στην ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική C2 που είδαμε και από στο νέο Focus προσφέροντας έτσι βελτιωμένα χαρακτηριστικά στα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και μετάδοσης κίνησης. Σε σύγκριση με το στάνταρ Focus, το ST μοντέλο έχει κατά 20% σκληρότερη ανάρτηση μπροστά και κατά 13% πίσω, ενώ την ίδια στιγμή έχει χαμηλώσει κατά 10 χιλιοστά. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS), είναι 15% γρηγορότερο από το απλό Focus, απαιτώντας μόνο δύο στροφές για να τερματίσει. Τα φρένα διαθέτουν μεγαλύτερους δίσκους με διπίστονες δαγκάνες στο μπροστινό μέρος και τεχνολογία Electric Brake Booster, η οποία λέγεται ότι προσφέρει πιο γρήγορα την πίεση πέδησης από ένα υδραυλικό σύστημα. Εδώ να σημειώσουμε πως οι επιλογές στις ζάντες είναι μεταξύ 18 και 19 ιντσών.
Περνώντας στο εσωτερικό να πούμε πως οι άνθρωποι της μάρκας πρόσθεσαν καθίσματα Recaro, ενώ η σπορ ατμόσφαιρα ενισχύεται ακόμα περισσότερο από ένα αλουμινένιο επιλογέα ταχυτήτων, πεντάλ επίσης από αλουμίνιο και μεταλλικά διακοσμητικά χαρακτηριστικά. Να πούμε πως το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης SYNC 3 επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν τις λειτουργίες ήχου, πλοήγησης και κλίματος, καθώς και τα συνδεδεμένα smartphone χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές που υποστηρίζονται από μια έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών.
Το νέο Ford Focus ST θα ξεκινήσει τη «δοκιμασία» του στις αγορές από το καλοκαίρι του 2019.