Εσωτερικό
Φαίνεται να έχει συντελεστεί μια «αισθητική επανάσταση» με την φιλοσοφία less is more να κυριαρχεί σε αυτό. Ως απόρροια αυτής έχουμε πιο καθαρές επιφάνειες, λιγότερο πολύπλοκα υλικά, λιγότερα χειριστήρια και διακόπτες, ενώ αισθητά βελτιωμένη είναι τόσο η εργονομία, όσο και η ευχρηστία. Η κεντρική οθόνη των 8,8΄΄ μετατοπίστηκε ελαφρώς προς τα αριστερά και προς τα πίσω για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού.
Στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε ένα κανονικό Head-up-Display, το οποίο και αναπαριστά όλες τις σημαντικές πληροφορίες στο τζάμι μπροστά από τον οδηγό. Για πρώτη φορά ρυθμίζεται η κλίση της θέσης του οδηγού ως προς το ύψος, ενώ και η ρύθμιση του τιμονιού σε βάθος αυξήθηκε από 5 σε 7 εκατοστά. Οι χώροι είναι σε γενικές γραμμές καλοί, με τη μοναδική ένσταση να αφορά στο χώρο αποσκευών των 351 λίτρων με το υψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Οδηγώντας
Το Mazda 3 4ης γενιάς πατάει σε μια νέα πλατφόρμα με ενσωματωμένο διπλό δάπεδο, ενώ εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της μόνωσης, κάτι το οποίο γίνεται άμεσα αντιληπτό στο δρόμο, όπου το ιαπωνικό μοντέλο είναι ιδιαίτερα ήσυχο. Το σύστημα διεύθυνσης και το κιβώτιο συνεργάζονται αρμονικά εξασφαλίζοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης στο Mazda 3. Πολλά είναι τα αυτοκίνητα με καλή οδική συμπεριφορά, λίγα όμως αυτά τα οποία εμφανίζουν τέτοια αρμονία και ισορροπία στο δρόμο, όπως το Mazda 3.
Κινητήρες
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες το ιαπωνικό μικρομεσαίο στην αρχή θα εφοδιάζεται με δύο μηχανικά σύνολα: ένα βενζίνης και ένα πετρελαίου 122 και 116 ίππων αντίστοιχα, και το Skyactiv-X, ένα 2λιτρο μοτέρ βενζίνης 181 ίππων, το οποίο είναι το πρώτο μηχανικό σύνολο που θα λειτουργεί ως diesel εξασφαλίζοντας αντίστοιχα χαμηλή κατανάλωση.
Το μοντέλο της δοκιμής μας έφερε τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης Skyactive- G των 122 ίππων, ένα ήπια υβριδικό μοτέρ με ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία και μια κατανάλωση της τάξης των 5,1 λίτρων. Οι «τσιγκούνηδες» μπορούν να επιλέξουν τον δεύτερο διαθέσιμο κινητήρα, δηλαδή τον diesel Skyactiv-D των 1,8 λίτρων, ο οποίος σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία καταναλώνει μόλις 4,2 λίτρα. Και οι δύο πληρούν την νόρμα Euro6d-Temp. Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό το νέο Mazda 3 θα διατίθεται με ραντάρ απόστασης με λειτουργία για προειδοποίηση μποτιλιαρίσματος, ζάντες αλουμινίου, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, αερόσακους γονάτων, Apple Car-Play, φωτιστικά σώματα Led και Navi.
Συμπέρασμα
Νέο αυτοκίνητο, με νέα φιλοσοφία και ιδιαίτερη και φρέσκια σχεδίαση. Αν δεν υπήρχαν και οι περιορισμένοι χώροι πίσω, του χώρου των αποσκευών συμπεριλαμβανομένου, όλα θα ήταν καλύτερα. Το νέο Mazda 3 πείθει, και πείθει πολύ..
Copyright © 2024 - autoagora.gr