Η νέα πλατφόρμα MQB έφερε μαζί της ένα εξαιρετικά μεγάλο μεταξόνιο: 2.564 χλστ. για την ακρίβεια, μέγεθος που θυμίζει μοντέλο επόμενης κατηγορίας. Το χαρακτηριστικό της νέας γενιάς του «μικρού»
SEAT είναι ότι αυτά τα έξτρα 95 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο δεν συνδέονται με το εξωτερικό μήκος το οποίο είναι στα 4,06 μέτρα όντας και δύο χλστ. μικρότερο. Μαζί με το οριακά μειωμένο ύψος (-1 χλστ.) και το σημαντικά αυξημένο πλάτος (+87 χλστ.) καταλαβαίνει κανείς ότι οι αναλογίες έχουν αλλάξει και αυτό που θα δούμε στο Σαλόνι της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου θα είναι ένα πολύ μυώδες αυτοκίνητο. Η αύξηση του μεταξονίου είναι τέτοια ώστε δίνει την άνεση στη
SEAT να υπόσχεται βελτίωση σε κάθε εσωτερική μέτρηση χώρου και ένα πολύ πιο ευρύχωρο σαλόνι με αύξηση και στις διαστάσεις των καθισμάτων, +42 χλστ. στο πλάτος των εμπρός θέσεων για παράδειγμα. Στον ίδιο ξέφρενο ρυθμό κινήθηκε και το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο πριμοδοτήθηκε με 63 λίτρα περισσότερο ωφέλιμο όγκο φτάνοντας πια τα 355 λίτρα! Σε συνδυασμό με την –επίσημη πια- απόφαση της
SEAT να μη βγάλει τρίθυρο μοντέλο σε αυτή τη γενιά του μοντέλου, φαίνεται ότι το νέο Ibiza έχει τις προδιαγραφές να προκαλέσει πονοκέφαλο σε όλη την αγορά, συμπεριλαμβανομένης και της Fabia, η οποία είχε κατά κάποιον τρόπο το ρόλο του πιο πρακτικού μικρού εντός VW.
Νέο εσωτερικό – νέοι κινητήρες
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ίσως και πιο φρέσκια από ότι στο εξωτερικό, όπου το Ibiza στηρίζεται κυρίως στη νέα φόρμα του και λιγότερο σε νέα σχεδιαστικά μοτίβα. Το ταμπλό δείχνει σημαντικά αναβαθμισμένο, αισθητικά και ποιοτικά, διαθέτει μια νέα οθόνη αφής 8 ιντσών και πιο premium πίνακα οργάνων. Από πλευράς «περιεχομένου» νέες τεχνολογίες όπως η είσοδος χωρίς κλειδί, το Frοnt Assist και Traffic Jam Assist, δίνουν τον τόνο μαζί με τον ασύρματο τρόπο σύνδεσης κινητών αλλά και φόρτισής τους.
Από πλευράς κινητήρων, το νέο Ibiza θα ξεκινήσει με τον τρικύλινδρο 1.000άρη TSI των 95 και 115 ίππων ενώ από τα τέλη του 2017 θα δεχτεί και τον ολοκαίνουριο 1,5 TSI της VW με 150 ίππους. Η γκάμα των diesel είναι επίσης νέα με σύνολα 1,6 λίτρων και απόδοση 80, 95 και 115 ίππων. Οι εκδόσεις των 95 ίππων και κάτω θα ξεκινούν με 5άρι κιβώτιο, οι υπόλοιπες με 6άρι και προαιρετικά μπαίνει και το 7άρι DSG.
Η γκάμα θα έχει τα γνωστά επίπεδα εξοπλισμού Reference, Style, FR και XCellence. Για τα δύο τελευταία υπάρχει η πρόθεση να ξεκινούν από την ίδια τιμή και να παρέχουν πιο σπορ και πιο πολυτελή στοιχεία αντίστοιχα. Για παράδειγμα και οι δύο εκδοχές θα έχουν ρυθμιζόμενη ανάρτηση με το μεν FR να παίζει ανάμεσα σε Normal και Sport και το XCellence ανάμεσα σε Νοrmal και Comfort.