Η Nissan,
με το λανσάρισμα του δεύτερης γενιάς Qashqai
διέκοψε την έκδοση του 2λιτρου βενζινοκινητήρα. Τώρα ο 1,6 turbo βενζινοκινητήρας
καλύπτει αυτό το κενό στη γκάμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μιας και διαθέτει
περισσότερη ισχύ και ροπή, όντας το ταχύτερο Qashqai της γκάμας.
Κινητήρας-Κιβώτιο
Ο 1,6 DIG-T έχει ακριβή κυβισμό 1.618 κ.εκ. κι αποδίδει 163 άλογα στις 5.600 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 240 Nm, διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Νούμερα που κινούν ταχύτατα το αμάξωμα των 1.365 κιλών κι ως εκ τούτου τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 8,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι 200 χλμ/ώρα. Πέρα από τα απόλυτα νούμερα, ο 1,6 DIG-T κινητήρας αποδεικνύεται πολύ καλός και στην πράξη, μιας και εμφανίζεται ελαστικός, τραβώντας καλά από το σχετικά χαμηλό φάσμα στροφών (ειδικά μετά τις 2.500 σ.α.λ. ζωντανεύει αρκετά), κάτι στο οποίο βοηθάει κι η καλή κλιμάκωση του 6ταχυτου κιβωτίου που αναδεικνύει τις αρετές του κινητήρα. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 5,8 λτ./100 χλμ, αλλά στην πράξη βέβαια αυτό το νούμερο είναι ελαφρώς αυξημένο μιας και η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας έφτασε τα 7,9 λτ./100 χλμ., νούμερο που μπορεί να πάει ελαφρώς παραπάνω αν είστε συνεχώς με το γκάζι στο πάτωμα.
Εσωτερικό
Η καμπίνα
του Nissan Qashqai με
τον νέο κινητήρα 1,6 DIG-T
δεν έχει καμία διαφοροποίηση από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς. Έτσι το
εσωτερικό εμφανίζεται καλοσχεδιασμένο, στιβαρό, με καλής ποιότητας υλικά ενώ
είναι και αρκετά μοντέρνο σχεδιαστικά. Επιπλέον,
από πλευράς χώρων, με άνεση θα καθίσουν πέντε επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών
των 430 λίτρων είναι επαρκέστατος για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Μάλιστα,
διαθέτει διπλό πάτο, το κάλυμμα του οποίου σπάει σε δύο μέρη και διευκολύνει
όταν έχει λίγα πράγματα τα φορτώσεις.
Οδηγώντας
Οι 163 ίπποι του
κινητήρα στέλνουν την βελόνα του ταχυμέτρου σε 3ψηφια (και απαγορευτικά)
νούμερα πολύ γρήγορα μεν, αλλά τρομερά ραφιναρισμένα δε. Κι αυτό γιατί η
ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική, ενώ ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες το Qashqai είναι τρομερά άνετο και σου
εμπνέει ασφάλεια με την στιβαρότητα που διαθέτει. Τα χιλιόμετρα του
αυτοκινητόδρομου τα «καταπίνει» για πλάκα, με τους επιβάτες να κατεβαίνουν
ατσαλάκωτοι μιας και η ανάρτηση απορροφά καλά
τις ανωμαλίες, όπου σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, το χαμηλό επίπεδο
θορύβου και τα άνετα καθίσματα, ταξιδεύεις ξεκούραστα. Κινούμενο σε πιο
γρήγορους ρυθμούς, το Qashqai αποκαλύπτει
το δυναμικό του χαρακτήρα, με σίγουρο πάτημα, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και
απολύτως ομαλές αντιδράσεις. Το πλαίσιο δείχνει εδώ τα προτερήματά του, με
αποτέλεσμα το Qashqai να στρίβει
και να φρενάρει σαν ένα γρήγορο χάτσμπακ.
Συμπέρασμα
Είναι το πιο γρήγορο Nissan Qashqai
που υπάρχει. Ο κινητήρας είναι ραφιναρισμένος και κινεί με ταχύτητα το ιαπωνικό
crossover χάρη στους 163 ίππους που
αποδίδει. Ο αυτοκινητόδρομος επιτρέπει στον δυνατό κινητήρα να δείξει τις
αρετές του, όπου και χάρη στη καλή κλιμάκωση του κιβωτίου η κατανάλωση διατηρείται χαμηλά. Αν λοιπόν,
είστε λάτρης της βενζίνης και θέλετε άλογα κάτω από το δεξί σας πόδι, τότε το Nissan Qashqai
με τους 163 ίππους είναι μια καλή επιλογή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Μοντέλο | Nissan Qashqai 1,6 DIG-T 163 PS |
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) | 1.618/4 |
Καύσιμο | βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)* | 163/5.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 240/2.000-4.000 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | ΝΑΙ |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)* | 8.5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 200 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 5.8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 134 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 430 |
Εξοπλισμός | ESP, 6 αερόσακοι, Ηλ. παράθυρα Ε/Π, Κεντρικό κλείδωμα, Κλιματισμός, Ηχοσύστημα, Cruise control, Ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, Φώτα ημέρας |
Τέλη κυκλοφορίας (¤) | 147.4 |
Τιμή (ευρώ)/ με απόσυρση | 25.710/22.680 |
*Εργοστασιακή μέτρηση |
Copyright © 2024 - autoagora.gr