Ντεμπούτο για τη Mercedes-AMG EQE
Την πρώτη της εμφάνιση έκανε η νέα ηλεκτρική Mercedes-AMG EQE, η οποία έρχεται σε δύο εκδόσεις EQE 43 4MATIC και EQE 53 4MATIC+, με την απόδοσή της να φτάνει μέχρι τους 687 ίππους.
Λανσάρισμα με δύο εκδόσεις EQE 43 4MATIC και EQE 53 4MATIC+
Δεν έχουν περάσει αρκετές ώρες από τότε που αναφέραμε για το πανίσχυρο ηλεκτρικό σεντάν της Mercedes, με την AMG EQE να καταφτάνει με στάνταρ τετρακίνηση και στις δύο εκδόσεις EQE 43 4MATIC και EQE 53 4MATIC+.
Αρχικά η EQE 43 4MATIC διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τοποθετημένα σε εμπρός και πίσω άξονα με την ισχύ να φτάνει τους 476 ίππους και ροπή 858 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 4,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Η ισχύς προέρχεται από ένα πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου 90,6 kWh, με μία αυτονομία που φτάνει τα 462-533 χιλιόμετρα. Σε ότι αφορά την φόρτιση, οι ιδιοκτήτες θα βρουν έναν τυπικό ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, αν και υπάρχει η δυνατότητα αναβάθμισης σε έναν προαιρετικό φορτιστή 22 kW. Η AMG EQE διαθέτει επίσης δυνατότητα γρήγορης φόρτισης έως και 170 kW που αντιστοιχεί σε αυτονομία 180 χιλιομέτρων σε μόλις 15 λεπτά φόρτισης. Το κομμάτι στο οποίο αφιέρωσαν περισσότερο χρόνο, είναι η αύξηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας, με την EQE να διαθέτει λειτουργία Eco Charging που μειώνει το φορτίο της μπαταρίας κατά τη φόρτιση, επιβραδύνοντας έτσι τη φυσική διαδικασία γήρανσης.
Σχετικά με την πιο ισχυρή έκδοση EQE 53 4MATIC+ εξοπλίζεται με ένα αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες και την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 626 άλογα και τα 950 Nm ροπή. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 220 χλμ./ώρα. Εδώ , η ηλεκτρική αυτονομία με το ίδιο πακέτο μπαταριών εκτιμάται στα 444 έως 518 χιλιόμετρα. Για όσους οι 626 ίπποι φαίνονται ελάχιστοι, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του πακέτου AMG Dynamic Plus που αυξάνει ακόμα περισσότερο την ισχύ στους 687 ίππους και με την ροπή να φτάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 1.000 Nm. Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 3,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ώρα.
Οδηγείς και με ένα πεντάλ
Στις λειτουργίες που προσφέρει μπορεί κανείς να βρει τα προφίλ οδήγησης Sport και Sport+ που βελτιστοποιούν την απόδοση, σε αντίθεση με το Comfort που αυξάνει την αυτονομία μειώνοντας την απόδοση κατά 15-20%, αφού η πλήρης ισχύ του αυτοκινήτου είναι διαθέσιμη μόνο στις λειτουργίες Sport+ και Race Start. Επιπλέον, διαθέτουν τρία διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, τα οποία ρυθμίζονται μέσω του τιμονιού. Κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα την οδήγηση με ένα πεντάλ, καθώς και τη βελτιστοποιημένη επιβράδυνση όταν είναι ενεργοποιημένο το Drive Pilot. Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι πως η αυτονομία υπάρχει η δυνατότητα να βελτιωθεί μελλοντικά , εφόσον η εταιρεία αναφέρει πως θα είναι είναι δυνατή η εγκατάσταση ασύρματων (over-the-air) ενημερώσεων για το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας.
Τετρακίνηση, τετραδιεύθυνση και αερανάρτηση
Σε ότι αφορά την άνεση, σημαντικό ρόλο παίζει η αερανάρτηση AMG Ride Control+ με προσαρμοζόμενη απόσβεση, ενώ συγχρόνως διαθέτει σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα (τετραδιεύθυνση), το οποίο είναι στάνταρ και στις δύο επιλογές. Το εν λόγο σύστημα δίνει στους πίσω τροχούς τη δυνατότητα να στρίβουν μέχρι και 3,6 μοίρες για να βελτιώσουν την οδική συμπεριφορά σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα. Στις χαμηλότερες ταχύτητες απλά οι εμπρός στρίβουν προς αντίθετες κατευθύνσεις με τους πίσω τροχούς κάνοντας πιο εύκολους τους ελιγμούς, όπως για παράδειγμα κατά το παρκάρισμα.
Σχολιάστε |