Η επόμενη ερώτηση είναι πώς λειτουργεί όλο αυτό στην πράξη? Υπάρχει μια διαρκής εναλλαγή λειτουργίας μεταξύ diesel και ηλεκτροκινητήρα η οποία δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, παρά μόνο όταν η μπαταρία ξεζουμιστεί εντελώς και ο κινητήρας των δύο λίτρων αρχίζει να γίνεται αισθητός στα αυτιά σου. Σε κάθε άλλη περίπτωση, μπορείς να απολαύσεις αθόρυβη κύλιση και μηδενικούς ρύπους, ενώ με τέρμα γκάζι οι 194 ίπποι του ντίζελ κινητήρα θα έρθουν να προστεθούν στους 122 του ηλεκτρικού μοτέρ. Μην ξαφνιαστείς αν παρατηρήσεις ότι η απόδοση του συστήματος είναι "μόνο" 306 και όχι 316 ίπποι, καθώς αυτό συμβαίνει απλά επειδή ο ηλεκτροκινητήρας δεν φτάνει τη μέγιστη ισχύ του την ίδια στιγμή με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οδηγώντας
Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι θα νιώσεις έλλειψη δύναμης και επιδόσεων. Αντιθέτως.. Παρόλο που το επιπλέον ηλεκτρικό τμήμα προσθέτει στο βάρος του Mercedes E 300 de (περισσότερα από 300 κιλά σε σχέση με το αντίστοιχο τετρακύλινδρο E 300 d), σταματώντας τη ζυγαριά στο τρομακτικό νούμερο των 2,1 τόνων, το υβριδικό diesel συμπεριφέρεται σχεδόν σαν ένα σπορ αυτοκίνητο. Από στάση, το μοντέλο με τις δύο «καρδιές» επιταχύνει μέσα σε 5,7 δευτερόλεπτα έως τα 100 και σταματάει τη βελόνα του ταχυμέτρου στα 250 χλμ./ώρα τελικής. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστος, αφού μεταφέρει την πλήρη ροπή του στους πίσω τροχούς, κατευθείαν από το ρελαντί χωρίς καθυστέρηση.
Το υβριδικό plug-in δεν ξέρει τι πάει να πει turbo lag.. Η ηλεκτροκίνητη Mercedes E-Class τραβάει σαν φορτηγό, με το δυναμικό ντουέτο των δύο μοτέρ να φτάνει μέχρι τα 700 Nm ροπής. Το γνωστό 9τάχυτο κιβώτιο λειτουργεί ομαλά και φαίνεται να διαισθάνεται τις κινήσεις σου, σε κάθε περίπτωση.
Πόσο οικονομική είναι τελικά?
Όλα αυτά ακούγονται πολύ διασκεδαστικά, αλλά τι γίνεται σε επίπεδο εξοικονόμησης? Η Mercedes E-Class μπορεί να το κάνει και αυτό, ανάλογα με το προφίλ των απαιτήσεων. Η κατανάλωση που μετρήσαμε για διαδρομή χωρίς διακοπή, αποκλειστικά και μόνο με την ισχύ της μπαταρίας, ήταν 43 χιλιόμετρα. Αν λοιπόν κάνεις καθημερινά 20 χιλιόμετρα μέχρι τη δουλειά και άλλα 20 για να γυρίσεις σπίτι, σε καλύπτει απόλυτα. Μια πλήρης φόρτιση μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε πέντε ώρες, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή 7,2 kW. Έτσι, με τη μπαταρία στο φουλ, ο diesel καίει μόλις 3,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ μπορεί να πέσει σχετικά εύκολα στα 2,7 λίτρα. Ακόμα και με την μπαταρία άδεια, δεν θα ξεπεράσει τα 6,2 λίτρα.
Αν παραγγείλεις το ρεζερβουάρ με τη χωρητικότητα των 66 λίτρων, θα χρειαστείς ανεφοδιασμό μετά από 1000 χιλιόμετρα, ενώ με βάση την ενδεικτική εργοστασιακή κατανάλωση των 1,6 λίτρων, η αυτονομία εκτοξεύεται σε περισσότερα από 4000 χιλιόμετρα. Αν σκέφτεσαι να την αποκτήσεις, η τιμή στην Γερμανία βρίσκεται στα 54.776 ευρώ και αν αγαπάς την πολυτέλεια, με τα άφθονα διαθέσιμα έξτρα, γρήγορα θα φτάσεις τα 70.000 ευρώ. Σε σύγκριση με το πιο αδύναμο, αλλά ελάχιστα πιο αργό Mercedes E 300 d με τους 245 ίππους, σημαίνει μια υβριδική προσαύξηση της τάξεως των 3.201 ευρώ. Το εξίσου ισχυρό, αλλά ελαφρώς ταχύτερο Mercedes E 350 d με τους 286 ίππους, κοστίζει σχεδόν το ίδιο με 55.222 ευρώ. Είτε έτσι είτε αλλιώς, με ενοχλούν τα μόλις δύο χρόνια εγγύηση. Πριν αναστατωθώ περισσότερο, αλλάζω σε λειτουργία E-mode και απολαμβάνω την αθόρυβη λειτουργία..
Hybrid Technology
Το μεγαλύτερο μέρος της υβριδικής τεχνολογίας συνδυάζεται σε μια υβριδική κεφαλή κίνησης. Είναι ενσωματωμένη στο αυτόματο κιβώτιο για εξοικονόμηση χώρου, καθιστώντας το μόνο 108 χιλιοστά μεγαλύτερο. Το υβριδικό στοιχείο αποτελείται ουσιαστικά από τον ηλεκτροκινητήρα 90 kW (122 ίπποι), τον συμπλέκτη και τον μετατροπέα ροπής, ο οποίος χρησιμοποιείται επίσης για την εκκίνηση. Για να μην ενοχλούνται οι επιβάτες με δονήσεις, χρησιμοποιούνται επίσης δύο αποσβεστήρες κραδασμών. Ένας οικολογικός βοηθός κατευθύνει τον οδηγό μέσω της οθόνης και του σημείου πίεσης του πεντάλ γκαζιού, πώς να χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο. Όσον αφορά τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 13,5kWh, οι μηχανικοί της Mercedes δεν έδωσαν την ανάλογη σημασία στην τοποθέτηση της. Μοιάζει με ένα άκομψο βιβλίο που βρίσκεται στο πορτπαγκάζ. Και κοστίζει..
Συμπέρασμα: Το Mercedes E 300 de, εντυπωσιάζει. Σίγουρα όχι όλους, αλλά όσους ψάχνουν ένα computer, με το οποίο θα πηγαίνουν, τις καθημερινές ηλεκτρικά μέχρι γραφείο τους και το Σαββατοκύριακο με το πετρέλαιο προς τη θάλασσα. Το κόστος είναι λογικό καθώς παίρνεις δύο αυτοκίνητα στην τιμή του ενός..
Copyright © 2024 - autoagora.gr