
Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Citroen C3 Aircross
Δυναμικός και φουτουριστικός σχεδιασμός, με έντονες γωνίες και ακμές.
Εργονομικό και ευρύχωρο εσωτερικό, είναι το πρώτο μικρό SUV που βγαίνει και 7θέσιο.
Βενζινοκίνητο 100 ίππων, hybrid με 136 άλογα και αμιγώς ηλεκτρικό με 113 άλογα.
Ιδιαίτερα άνετο στο δρόμο, χωρίς να εμφανίζονται μεγάλες κλίσεις στις στροφές.
Δυναμικός και φουτουριστικός σχεδιασμός, με έντονες γωνίες και ακμές
Το Citroen C3 Aircross δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Μετά την άκρως επιτυχημένη πορεία της πρώτης γενιάς (2017-2024), η γαλλική εταιρεία λάνσαρε τον αντικαταστάτη της, επιλέγοντας την παραλιακή πόλη Sitges δίπλα από τη Βαρκελώνη για να κάνει την επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου. Ήμασταν προσκεκλημένοι στο πανευρωπαϊκό ντεμπούτο του νέου C3 Aircross, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε από κοντά το αυτοκίνητο και να το οδηγήσουμε σε μια διαδρομή που περιλάμβανε πόλη, επαρχιακές διαδρομές αλλά και αυτοκινητόδρομο.
Οι καμπύλες του προηγούμενου C3 Aircross έχουν δώσει τη θέση τους σε ευθείες γραμμές και έντονες ακμές. Τον εμπρόσθιο πρόβολο κοσμεί το νέο λογότυπο της γαλλικής εταιρείας, που αποτελεί ένα φόρο τιμής στο πρώτο σήμα της Citroen, το οποίο εμφανίστηκε το 1919.
Τόσο το καπό, όσο και τα εμπρός και πίσω φτερά, είναι έντονα μυώδη, χαρίζοντας δυναμισμό στο design. Περνώντας προς τα πίσω, παρατηρούμε πως τα φωτιστικά σώματα έχουν το ίδιο μοτίβο με τα εμπρός και είναι φουτουριστικά, ενώ ενώνονται μεταξύ τους μέσω ενός μαύρου πλαισίου, στο κέντρο του οποίου βρίσκεται το ανανεωμένο logo.
Η γραμμή της οροφής είναι οριζόντια, κάτι που λειτουργεί άκρως θετικά στο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών που θα ταξιδέψουν στη δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων. Και λέμε τρίτη, αφού το νέο Citroen C3 Aircross είναι διαθέσιμο και ως 7θέσιο, και μάλιστα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας των μικρών SUV που πετυχαίνει κάτι τέτοιο.
Αρωγός στο τελευταίο είναι η αύξηση του μήκους από τα 4,16 μέτρα στα 4,39, με το μεταξόνιο πλέον να είναι στα 2,67 μέτρα. Μεγαλύτερο είναι και το πλάτος αλλά και το ύψος, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι παραπάνω από 20 εκατοστά.
Στην παρουσίαση είχαμε τη χαρά να συνομιλήσουμε με το σχεδιαστή του Citroen C3 Aircross (αλλά και των C4 και C4 X), κύριο Sylvain Henry, που μας ανέλυσε διάφορα στοιχεία του design του αυτοκινήτου, όπως τα «πρησμένα» φτερά, καθώς και τα διάφορα μοτίβα από «Chevrons» του λογοτύπου της Citroen που είναι τοποθετημένα στη γρίλια, στο πλαίσιο που ενώνει τα εμπρός φανάρια, αλλά και στα προστατευτικά στους θόλους των τροχών.
Εργονομικό και ευρύχωρο εσωτερικό, είναι το πρώτο μικρό SUV που βγαίνει και 7θέσιο
Η καμπίνα του νέου Citroen C3 Aircross παραπέμπει σε αυτή του C3, με το σχεδιασμό να διέπεται από καθαρές, οριζόντιες γραμμές, με τους σχεδιαστές να θέλουν να δημιουργήσουν ένα lounge για τον οδηγό και τους επιβάτες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος ψηλά, πάνω από το τιμόνι, είναι ευανάγνωστος και μοιάζει με standard Head-Up Display, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών, που είναι διαθέσιμη από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού. Οι φυσικοί διακόπτες που λειτουργούν ως συντομεύσεις για διάφορες λειτουργίες του συστήματος infotainment αυξάνουν την εργονομία και την ευκολία χρήσης.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, με το φινίρισμά τους να είναι προσεγμένο και τη συναρμογή στιβαρή.
Για όσους δεν έχουν ανάγκη από οθόνες, η βασική έκδοση εξοπλισμού του Citroen C3 Aircross έχει μια υποδοχή για smartphone, όπου μέσω ειδικής εφαρμογής το κινητό του χρήση μετατρέπεται σε κέντρο χειρισμού του συστήματος infotainment, με τα πλήκτρα στο τιμόνι να μπορούν να εκτελέσουν τις συνηθισμένες λειτουργίες (π.χ. έλεγχος έντασης ή αλλαγή τραγουδιού) όπως κάνουν στο εργοστασιακό ηχοσύστημα.
Η τεχνολογία καθισμάτων Citroen Advanced Comfort είναι γνωστή από τα C5 Aircross και το παλαιότερο C4 Cactus. Τα συγκεκριμένα αναπαυτικά καθίσματα, που παραπέμπουν σε πολυθρόνες, έχουν χρησιμοποιηθεί και στο νέο C3 Aircross, με τον αφρό τους να είναι από 10 έως 15 χιλιοστά παχύτερος, προκειμένου να είναι ακόμα πιο άνετα. Αυτό το επιβεβαιώσαμε και στην πράξη, αφού το αυτοκίνητο μας ταξίδεψε ξεκούραστα. Αξίζει να αναφέρουμε πως εκτός από αναπαυτικά, τα συγκεκριμένα καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, καθιστώντας το γαλλικό μικρό SUV εξαιρετικό για μακρινές αποστάσεις.
Η εργονομικά σχεδιασμένη καμπίνα διαθέτει μπόλικους αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, όπως για παράδειγμα στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και σε ένα «ράφι» εμπρός από τον συνοδηγό. Όσον αφορά στο πορτ-μπαγκάζ, αυτό έχει αυξηθεί από τα 410 στα 460 λίτρα, ενώ με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα φτάνει στα 1.600 λίτρα. Στην περίπτωση της επταθέσιας έκδοσης, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο έως 330 λίτρα.

Ο σχεδιαστής του C3 Aircross, αλλά και του C4, κ. Sylvain Henry, μας εξηγεί τις λεπτομέρειες στο design του αυτοκινήτου.
Βενζινοκίνητο 100 ίππων, hybrid με 136 άλογα και αμιγώς ηλεκτρικό με 113 άλογα
Το νέο Citroen C3 Aircross προσφέρεται ως αμιγώς βενζινοκίνητο, ως ήπια υβριδικό, αλλά και ως αποκλειστικά ηλεκτρικό. Ο 1.200αρης turbo κινητήρας της βενζινοκίνητης έκδοσης αποδίδει 100 άλογα, ενώ το ήπια υβριδικό σύνολο βασίζεται στον 1.200αρη turbo κινητήρα που πλέον αποδίδει 136 ίππους και συνεργάζεται με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων, που επιτρέπει στο όχημα να κινείται αποκλειστικά με ρεύμα για λίγα μέτρα, σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα. Όπως έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα που έχουν το ίδιο σύνολο, η κατανάλωση πράγματι μειώνεται δραστικά, αφού σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος ή κατά το παρκάρισμα και το ξεπαρκάρισμα, ο βενζινοκινητήρας είναι εκτός λειτουργίας.
Το C3 Aircross είναι το πρώτο μικρό SUV της εταιρείας που είναι διαθέσιμο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Ώθηση στο όχημα δίνει ένα μοτέρ με 113 άλογα, με τη μπαταρία να έχει χωρητικότητα 44 kWh, με την αυτονομία σύμφωνα με τη Citroen να είναι 300 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο και 400 χιλιόμετρα στην πόλη.
Μέσα στο έτος θα δούμε και την έκδοση Extended Range του ηλεκτρικού Citroen C3 Aircross, η οποία θα έχει μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 54 kWh, με την αυτονομία σε μικτό κύκλο να είναι 400 χιλιόμετρα. Με χρήση ταχυφορτιστή ισχύος συνεχούς ρεύματος 100 kW, η μπαταρία γεμίζει από το 20% στο 80% μέσα σε 26 λεπτά.
Ιδιαίτερα άνετο στο δρόμο, χωρίς να εμφανίζονται μεγάλες κλίσεις
Μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε το C3 Aircross στην υβριδική και στην ηλεκτρική του έκδοση στα περίχωρα της πόλης Sitges, σε μια ποικιλία διαδρομών που περιλάμβανε αστικό κύκλο, αυτοκινητόδρομο, καθώς και επαρχιακό, ορεινό δρόμο.
Ξεκινώντας από το C3 Aircross hybrid, αυτό που παρατηρήσαμε ευθύς εξαρχής είναι το γεγονός πως τα καθίσματα και η ανάρτηση είναι ιδιαίτερα άνετα. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο η ανάρτηση έχει βελτιωθεί, μιας και χρησιμοποιούνται τα Progressive Hydraulic Cushions, τα οποία αντικαθιστούν τα παραδοσιακά bump stops των αμορτισέρ με δύο ελατήρια για να αποσβένουν τους κραδασμούς, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι αισθητά μειωμένες σε σχέση με το παρελθόν, συνδυάζοντας έτσι την πολύ καλή άνεση με συμπεριφορά που σου επιτρέπει να κινηθείς πιο σβέλτα σε επαρχιακό δίκτυο.
Ο κινητήρας επιταχύνει σθεναρά το όχημα, και ακόμα και σε ανηφορικές «σφιχτές» διαδρομές δεν βρήκαμε σημείο όπου να χρειαζόμασταν κάτι παραπάνω από ισχύ. Κατά τη σύντομη δοκιμή μας, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 6 λτ/100 χλμ.
Το ηλεκτρικό Citroen C3 Aircross έχει πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτησή του, προφανώς λόγω του αυξημένου βάρους των μπαταριών του, χωρίς όμως να σημαίνει πως γίνονται παραχωρήσεις στην άνεση. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει άμεση ροπή, η οποία όμως εμφανίζεται γραμμικά και όχι απότομα, κάτι που κάνει το όχημα φιλικό σε κάποιον που έρχεται κατευθείαν από τον κόσμο των βενζινοκίνητων μοντέλων. Όπως και στην περίπτωση του υβριδικού C3 Aircross, η άνεση για οδηγό και επιβάτες είναι μεγάλη, και τα φρένα είναι ισχυρά και αποδοτικά.
Αναμένουμε να δοκιμάσουμε το νέο Citroen C3 Aircross στη χώρα μας, να το μετρήσουμε, και να σας μεταφέρουμε αναλυτικά τις εντυπώσεις μας.
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross στην Ελλάδα διαμορφώνονται ως εξής:
Έκδοση Citroen C3 Aircross | Τιμή (ευρώ) |
---|---|
Citroen C3 Aircross 1,2T 100 YOU | 19.500 |
Citroen C3 Aircross 1,2T 100 PLUS | 22.000 |
Citroen C3 Aircross 1,2 Hybrid 136 eDCS6 PLUS | 25.000 |
Citroen C3 Aircross 1,2 Hybrid 136 eDCS6 MAX | 27.500 |
Citroen C3 Aircross BEV 300 YOU | 27.400 |
Citroen C3 Aircross BEV 300 PLUS | 29.500 |
Citroen C3 Aircross BEV 300 MAX | 31.000 |
Σχολιάστε |