Τα μικρά SUV είναι η μεγαλύτερη τάση του καιρού μας και η Hyundai δεν έμεινε μακριά από αυτήν παρουσιάζοντας σήμερα το νέο Kona.
Το νέο SUV των Κορεατών θα αντιμετωπίσει πολύ έντονο ανταγωνισμό καθώς στην κατηγορία υπάρχουν πολύ δυνατοί παίκτες όπως το Nissan Juke, το νέο Toyota CH-R, το Honda HR-V και το Jeep Renegade. Οι πωλήσεις του μοντέλου θα ξεκινήσουν πρώτα από τη Νότια Κορέα στα τέλη αυτού του μήνα, αργότερα μέσα στο 2017 θα λανσαριστεί στην Ευρώπη ενώ οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική θα ξεκινήσουν το 2018. Η ονομασία του Kona προέρχεται από ένα από τα μεγαλύτερα νησιά της Χαβάης.
Στα της σχεδίασης, ξεχωρίζει το μυώδες καπό, η ιδιαίτερη εξάγωνη μάσκα και τα τοποθετημένα σε τρεις διαφορετικές μεριές φωτιστικά σώματα ενώ μια ιδιαίτερη πινελιά δίνει η εισαγωγή του αέρα στην άκρη του καπό πάνω από τη μάσκα. Την σπορτίφ εικόνα του μοντέλου συμπληρώνουν οι ράγες οροφής και τα μαύρα προστατευτικά στους θόλους των τροχών και στα πλαϊνά του αυτοκινήτου που αναδεικνύουν τις περιπετειώδεις πτυχές του νέου Hyundai.
Εκεί που εντυπωσιάζει, όμως, το Kona είναι στον τομέα του εξοπλισμού. Αρχικά, το infotainment είναι συμβατό με όλα τα κινητά καθώς περιλαμβάνει Android Auto και CarPlay. Πέραν αυτού, έχει ψηφιακό HD ραδιόφωνο, κάμερα οπισθοπορείας, 4G σύνδεση στο internet και επιλογή οθόνης μεταξύ 5, 7 και 8 ιντσών. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας συναντάμε βάση για ασύρματη φόρτιση κινητού η οποία ενημερώνει τον οδηγό όταν το κινητό είναι πλήρως φορτισμένο και αν βγει από το αυτοκίνητο και ξεχάσει το κινητό του μέσα στο αυτοκίνητο. Επιπλέον, περιλαμβάνει σύστημα απεικόνισης πληροφοριών στο παρμπρίζ (HUD) το οποίο χρησιμοποιεί μια αναδιπλούμενη επιφάνεια στην κορυφή του πίνακα οργάνων. Οι πληροφορίες που προβάλλονται περιλαμβάνουν την ταχύτητα, οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης, προειδοποιήσεις από το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και στοιχεία που έχουν να κάνουν με το ραδιόφωνο.
Ο εξοπλισμός ασφαλείας του Kona περιλαμβάνει πέντε βασικά συστήματα. Το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assist) , το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist), το σύστημα αυτόματης εναλλαγής ανάμεσα στις διάφορες σκάλες ανάλογα με την εγγύτητα του αντιθέτως ερχόμενου οχήματος (High Beam Assist) και το σύστημα εντοπισμού κόπωσης του οδηγού (Driver Attention Warning). Εκτός από αυτά υπάρχουν το SUV της Hyundai εφοδιάζεται και με επιπλέον συστήματα ασφαλείας όπως το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind-Spot Collision Warning), και το σύστημα προειδοποίησης για διερχόμενο αυτοκίνητο κατά την έξοδο από χώρο στάθμευσης (Rear Cross-Traffic Collison Warning).
Οι διαστάσεις του Hyundai Kona είναι 4.1656 χλστ. μήκος, 1.800 χλστ. πλάτος και 1.550 χλστ. ύψος ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.600 χλστ. Η Hyundai ισχυρίζεται ότι παρά την ύπαρξη τετρακίνησης έχει μειώσει πάρα πολύ το κεντρικό τούνελ μετάδοσης και ότι παρά το αυξημένο ύψος του αυτοκινήτου οι επιβάτες κάθονται σχετικά χαμηλά. Επίσης, τα πίσω καθίσματα του Kona είναι πλήρως αναδιπλούμενα.
Στις περισσότερες αγορές ο βασικός κινητήρας θα είναι ένας δίλιτρος ατμοσφαιρικός με απόδοση 149 ίππων και με 179 Nm ροπής που θα συνδυάζεται με ένα αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο. Ο συνδυασμός αυτός θα επιταχύνει το Kona μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. και θα φτάνει τα 194 χλμ./ώρα. Για αυτούς που επιθυμούν περισσότερη δύναμη θα υπάρχει και η επιλογή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα στα 1.6 λτ. με απόδοση 177 ίππους και 265 Nm ροπής σε συνδυασμό με αυτόματο εφτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Με αυτό το συνδυασμό το Kona θα χρειάζεται 7.7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και θα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα τελικής. Το Ευρωπαϊκό κοινό θα έχει επιπλέον την επιλογή του 1000άρη τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα με απόδοση 120 ίππων και 172 Nm ροπής που θα συνδυάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, θα κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 12 δλ. και η τελική ταχύτητα θα είναι τα 181 χλμ./ώρα. Τέλος, θα είναι διαθέσιμος και ένας diesel κινητήρας στα 1.6 λτ.