Η Hyundai κατακτά τη πίστα με ένα από τα πιο εντυπωσιακά της μοντέλα.
Υπάρχει καλύτερο μέρος να δοκιμάσεις ένα μοντέλο πίστας, από την πίστα; Όχι βέβαια, και γι αυτό η Hyundai μας κάλεσε στα Μέγαρα, να ακούσουμε και να οδηγήσουμε τα 275 άλογα του καυτού i30N. Η ανάλυση..παρακάτω.
Το Hyundai i30N είναι το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της σειράς Ν και έρχεται με περίσσιο θράσος να τα βάλει σκούρα στον ανταγωνισμό. Μήπως έχει κάθε δικαίωμα τελικά να το κάνει; Εμείς μία και μοναδική απορία έχουμε. Εάν τα πήγανε τόσο καλά οι Κορεάτες στην πρώτη τους απόπειρα, τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια;
Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της πίστας, είχαμε την τύχη να μάθουμε τα πάντα για το νέο μοντέλο από τον ίδιο τον διευθυντή της Hyundai και να απαντηθούν όλες, πραγματικά όλες οι απορίες μας. Φυσικά δεν άργησε η ώρα, όλα όσα ακούσαμε, να τα δούμε στη πράξη ή ακόμα καλύτερα, στη πίστα. Τι έχει να μας πει το πρώτο GTI της Κορεάτικης εταιρίας;
Εν αρχή, να πούμε πως το Ν προέρχεται από το κέντρο R&D της Hyundai στην Ναμγιάνγκ της Κορέας όπου και σχεδιάστηκε, μα και από την πίστα του Nurburing , όπου και εξελίχθηκε σε αυτό που βλέπουμε σήμερα. Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο να φέρνει το χαμόγελο στον οδηγό σε κάθε στροφή, και όχι μόνο. Θα μπορούσαμε ως πρώτη απόπειρα, να το αντιμετωπίζαμε με μία επιείκεια, μα πραγματικά δεν χρειάζεται κανέναν ελαφρυντικό. Η έρευνα που έχει γίνει γύρω του, αποτυπώνεται σε κάθε λεπτομέρεια!
Εμφάνιση: Σπορ πινελιές σε διακριτικό σύνολο
Ο γνώμονας γύρω από τον οποίο έχτισε το i30N ο επικεφαλής σχεδίασης της εταιρίας Πέτερ Σρέιερ μαζί με την ομάδα του, ήταν σίγουρα οι αεροδυναμικές ανάγκες του μοντέλου. Καταφέρνει να μην περνάει απαρατήρητο χωρίς όμως να έχει κάτι υπερβολικό πάνω του. Νέοι προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα, διπλές απολήξεις της εξάτμισης μαζί με την διακριτική οροφή και τις ελκυστικές 19άρες ζάντες τραβούν τα βλέμματα ακόμα και αυτών που δεν σχετίζονται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Θα διατίθεται σε διάφορα χρώματα, φυσικά με τις ανάλογες πάντα σωστές χρωματικές αντιθέσεις ενώ η τιμή του για την έκδοση των 275 αλόγων ξεκινά μόλις από τις 28.750 ευρώ. Πραγματικά δεν έχουμε λόγια για αυτή την τιμή.
Κινητήρας-επιδόσεις: 2λιτρος, ετοιμοπόλεμος και αγωνιστικός
Σηκώνοντας το καπό του αυτοκινήτου, συναντάμε τον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, ο οποίος στην έκδοση Performance αποδίδει 275 ίππους με την ροπή να αγγίζει τα 375Nm σε κατάσταση overboost (253Nm υπό φυσιολογικές συνθήκες). Στην πράξη χαρακτηρίζεται ελαστικός από τις πολύ χαμηλές στροφές και γεμάτος σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Επειδή όμως πρόκειται και για ένα καθημερινό αυτοκίνητο, έχει πλήρη γραμμικότητα και πολιτισμένες αντιδράσεις. Ο ήχος που ακούγεται από τις διπλές μπούκες, σε πωρώνει από την πρώτη στιγμή και είναι ελεγχόμενος μέσα από το σύστημα N Grin Control. Το σύστημα συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο σφικτής κλιμάκωσης το οποίο διακρίνεται για το εκπληκτικό του κούμπωμα, με τον συμπλέκτη όντας ελαφρύς, να υπενθυμίζει την καθημερινή και πρακτική πλευρά του. Να αναφέρουμε μερικά εντυπωσιακά νούμερα, για να έχετε μία πληρέστερη εικόνα για τι σύνολο μιλάμε. Με τελική τα 250χλμ./ώρα και τα 0-100χλμ./ώρα σε 6.3 δευτ. μπορείτε να εκτιμήσετε την δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς. Εντυπωσιαζόμαστε ακόμα περισσότερο όταν συνειδητοποιούμε πως το αμάξωμα είναι ακριβώς το ίδιο με το απλό i30 με μοναδική προσθήκη τις μπάρες θόλων.
Εσωτερικό: Σπορ και high-tech
Ο εσωτερικός διάκοσμος, είναι φανερά πιο σπορ και «γεμάτος» από τις απλές εκδόσεις, με τον πίνακα οργάνων να κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις. Ο συγκεκριμένος έχει LED ενδείξεις για αλλαγή σχέσης και για τις μέγιστες στροφές λειτουργίας του ανάλογα με την θερμοκρασία του. Το όμορφο τριάκτινο τιμόνι εμπεριέχει τα μπουτόν προγράμματος οδήγησης. Στα αριστερά τα Eco, Sport, N Custom και στα δεξιά, επιδεικτικά μόνο του το N. ¶ψογη στήριξη από τα μπάκετ καθίσματα και αγωνιστική αίσθηση από τα αλουμινένια πεντάλ. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία εύχρηστη οθόνη αφής 8 ιντσών, ενώ ποιοτικά είναι πολύ καλό με μαλακά υλικά και προσεγμένη συναρμογή-φινίρισμα. Στον τομέα των χώρων, 4 επιβάτες είναι άνετοι με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 395 λίτρα.
Οδηγική συμπεριφορά: Επιεικώς, καταπληκτικό
Είναι λες και η εταιρία ειδικεύεται χρόνια ολόκληρα σε αγωνιστικά μοντέλα με GTi χαρακτήρες. Η πλατφόρμα ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό και η ανάρτηση ενσωμάτωσε μπάρες θόλων εμπρός –πίσω και ρυθμίστηκε έτσι ώστε να υποστηρίζει έναν καθαρά fun to drive χαρακτήρα. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης ( Sport, Sport+) γίνεται ακόμα πιο σκληρή και νευρική, μεταφέροντας τις ανωμαλίες στη καμπίνα, χωρίς να κοπανήσει όμως στιγμή. Το αυτοκίνητο ξεχνά άμεσα τον πρακτικό του χαρακτήρα, μόλις πατήσετε το κουμπί Ν και μετατρέπεται σε πύραυλο. Το κιβώτιο αποκτά το πανέξυπνο σύστημα ελέγχου στροφών, το τιμόνι βαραίνει αισθητά, οι εξατμίσεις ωρύονται και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό ρυθμίζεται αναλόγως. Στις στροφές εκδηλώνει πραγματικά τις αρετές του, καθώς τα όρια πρόσφυσης είναι οσκαρικά ενώ το τιμόνι είναι κορυφαίο σε αμεσότητα. Φυσικά, εάν επιλέξετε την επιλογή Sport, θα φέρεται στο παιχνίδι πιο εύκολα και το πίσω μέρος, με την ομαλή εμπλοκή του να φέρνει χαμόγελα στον οδηγό.
N Grin Control System
Κάθεσαι στη θέση του οδηγού στο νέο Hyundai i30N; Μπορείς να φτιάξεις το δικό σου οδηγικό προφίλ μέσω της οθόνης αφής. Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε να επέμβετε σε ανάρτηση, τιμόνι, σύστημα ελέγχου ευστάθειας, λειτουργία του κινητήρα, σύστημα rev matching ακόμα και στον ήχο των εξατμίσεων. Συνολικά οι προσφερόμενες συνδυαστικές επιλογές ανέρχονται σε πάνω από 1.000. Καταλαβαίνετε…!
Συμπέρασμα
Είναι αρκετοί 6 γύροι να μας πείσουν για όλα τα παραπάνω; Η αλήθεια είναι πως ναι, και το γεγονός ότι αυτή είναι η πρώτη απόπειρα από την κορεάτικη εταιρία, μας κάνει να της βγάλουμε το καπέλο. Με τόσο εντυπωσιακά στοιχεία πίστας, μα και τιμή, θεωρούμε πως το μέλλον του διαγράφεται εντυπωσιακό και η αλήθεια είναι πως το αξίζει!