ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 108 Top - Οικονομικό και Παιχνιδιάρικο
28/2/2019
«Ανοιξε» και σας περιμένει - Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη και ανοικτή πλέον εκδοχή του παιχνιδιάρικου 108 με τον 1.000άρη 3κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 72 ίππων. Ένα αμάξι, απάντηση στην κίνηση, το κέντρο της πόλης και στο παρκάρισμα.
Εμφάνιση – σχεδίαση: Εσωτερικά οι περισσότερες αλλαγές
Ένα κομψό mini που δεν χάνει την ταυτότητα του. Το 108 δεν υστερεί πουθενά, παρά το γεγονός πως είναι από τα μικρότερα αυτοκίνητα. Αιχμηρά φωτιστικά σώματα, προβολάκια και ζάντες, δεν σε αφήνουν στιγμή να χλευάσεις τον όγκο του. Υιοθετεί, όπως και τα περισσότερα μοντέλα της γκάμας, τις «νυχιές» στα πίσω φώτα, που εντυπωσιάζουν και σε καθηλώνουν, μέρα – νύχτα.
Εσωτερικό-χώροι: Μοντέρνο και παιχνιδιάρικο
Το εσωτερικό του Peugeot 108 είναι μοντέρνο αισθητικά και αρκετά ποιοτικό για τα δεδομένα των μίνι, με καλή συναρμογή υλικών. Σημείο αναφοράς αποτελεί η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών με λειτουργία Mirror Screen για το smartphone, ενώ θετικές είναι οι εντυπώσεις και από τον πίνακα οργάνων, παρότι πλήρης ενδείξεων είναι μόνο αυτός της κορυφαίας έκδοσης Allure. Αναφορικά με τους χώρους, στο εσωτερικό θα χωρέσουν 4 επιβάτες, ο χώρος των αποσκευών έχει μέγεθος 196 λίτρα, ενώ η υφασμάτινη οροφή διατίθεται σε 3 διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις: μαύρο, γκρι, και το αποκλειστικό «Purple Berry».
Κινητήρας: Οικονομικός και με αστικό προσανατολισμό
Ένα από τα νέα στοιχεία του 108 είναι ο 1.000άρης κινητήρας τριών κυλίνδρων, ο οποίος αναβαθμίστηκε, ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro 6.2. Παράλληλα, η ισχύς του δέχθηκε αύξηση κατά 4 ίππους, φτάνοντας τους 72 στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να αγγίζει τα 93 Nm. Στην πράξη το μοτέρ δείχνει αρκετά ραφιναρισμένο και πιο ήσυχο συγκριτικά με πριν, με έμφαση στην οικονομία καυσίμου (μέση κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ.), το οποίο φυσικά έχει το αντίστοιχα τίμημα στις επιδόσεις. Και στα δύο αυτά στοιχεία σημαντικό ρόλο και το μακρύ κιβώτιο των 5 σχέσεων, στοιχείο βολικό καθώς περιορίζει τις συχνές αλλαγές σχέσης.
Οδική συμπεριφορά: Αγαπά την πόλη, του αρέσουν και τα ταξίδια
Ανάλογη είναι και η συμπεριφορά του στο οδόστρωμα, όπου πεδίο δράσης του Peugeot 108 είναι η πόλη. Αφενός οι compact διαστάσεις και η ευελιξία του καθιστούν την κίνηση με αυτό μέσα σε αυτήν παιχνιδάκι, αφετέρου η ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώθηκε απορροφώντας ακόμα καλύτερα τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ σε αυτά προσθέστε και τον μειωμένο ήχο από τον κινητήρα. Πάντως και στον αυτοκινητόδρομο το 108 ανταποκρίνεται θαυμάσια, όντας αρκετά σταθερό και σε υψηλότερες ταχύτητες.
Συμπέρασμα
Η ανοικτή έκδοση του Peugeot 108 δίνει μια πιο ευχάριστη νότα στο γαλλικό μίνι, το οποίο μετά την ανανέωση δέχθηκε μικρές αλλά καίριες βελτιώσεις. Τα 13.500 ευρώ είναι ένα λογικό ποσό για τον κάμπριο παίχτη των μίνι.