autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Εξαιρετικός από κάθε άποψη ο 1,5 dCi κινητήρας του Renault Clio.

Ποιοτικό και μοντέρνο το εσωτερικό του Renault Clio. H έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment κεντρίζει το ενδιαφέρον.

Ποιοτικό και μοντέρνο το εσωτερικό του Renault Clio. H έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment κεντρίζει το ενδιαφέρον.

Δεν είναι ευφάνταστο σχεδιαστικά, αλλά η καμπίνα του Yaris είναι ποιοτική, πρακτική και ιδιαίτερα ευρύχωρη.

Δεν είναι ευφάνταστο σχεδιαστικά, αλλά η καμπίνα του Yaris είναι ποιοτική, πρακτική και ιδιαίτερα ευρύχωρη.

Τα κρυμμένα στην κολόνα χερούλια της πίσω πόρτας δίνουν στο δυναμικό Clio την αίσθηση του κουπέ.

Ευέλικτο και άνετο, το Toyota Yaris δεν προβληματίζει με τη συμπεριφορά του στο δρόμο.

Πολλές δυνατότητες με χαμηλή κατανάλωση

20/12/2013

Με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των Renault Clio και Toyota Υaris κλείνουν το μάτι σε όσους ψάχνουν ένα ολοκληρωμένο μικρό αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης.

Eίναι η πιο εντυπωσιακή τάση της εποχής. Το diesel μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και οι πωλήσεις στα μικρά ξεπερνούν το 60%. Ο κύριος λόγος για αυτή την προτίμηση των αγοραστών, είναι φυσικά  η χαμηλή κατανάλωση και η απαλλαγή σε πολλές περιπτώσεις από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Με αυτά τα κριτήρια επιλέξαμε και τα μοντέλα της συγκριτικής δοκιμής μας: το Renault Clio με τον 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρα των 90 ίππων και το Toyota Yaris με τον 1.4 D-4D πετρελαιοκινητήρα, επίσης με 90 ίππους.
Διαθέτοντας δυναμική και εντελώς μοντέρνα σχεδίαση, το Renault  Clio ξεχωρίζει, τη στιγμή που τα κρυμμένα στην κολόνα χερούλια της πίσω πόρτας δίνουν την αίσθηση του κουπέ ενώ είναι πλέον από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, με το μήκος του να φτάνει στα 4.062 μ. 
Αντίστοιχα μοντέρνα είναι και η παρουσία του Toyota Yaris, το οποίο έχει  τις πιο compact διαστάσεις (3.885 χλστ. σε μήκος) και διατηρεί ένα διακριτικά δυναμικό στιλ, με αρκετές γωνίες και ακμές, αλλά και με την υιοθέτηση της νεότερης μάσκας των μοντέλων της Toyota.

Κινητήρες – Επιδόσεις: Το Clio έχει το πάνω χέρι

Το Yaris  έχει το μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα. Είναι αλουμινένιος, με 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο, «έξυπνο» τούρμπο και 90 ίππους . Η ροπή του είναι 205 Nm, που αποδίδονται από τις 1.800-2.800 σ.α.λ. Το επίσης 8βάλβδιο Clio των 1.500 κ.εκ και των 90 ίππων έχει 220 Nm ροπής που αποδίδεται στις 1.750-σ.α.λ. Στην πράξη και τα δύο μηχανικά σύνολα έχουν πολιτισμένη λειτουργία, με σχεδόν μηδενικούς κραδασμούς και λογικά επίπεδα θορύβου.
Το Yaris  είναι το μόνο με εξάρι κιβώτιο, που κολακεύει το τράβηγμα του κινητήρα και έτσι, το μικρό της Toyota εμφανίζει τις καλύτερες ρεπρίζ. Το Clio από την πλευρά του δεν μένει σημαντικά πίσω, ενώ έχει  ένα μικρό (ανούσιο) προβάδισμα στο 0-100 χλμ./ώρα. και υψηλότερη τελική ταχύτητα (178 χλμ./ώρα)

 Εσωτερικό-Χώροι:  Έκαστο στο είδος του

Στο εσωτερικό τους, τα δύο αυτοκίνητα ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους. Το Clio, είναι το πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά και έχει μια hi-tech αύρα χάρη στην έγχρωμη, hi-tech, οθόνη αφής για το σύστημα infotainment. Ποιοτικά, έχει προσεγμένα υλικά και καλή συναρμογή, ωστόσο το φινίρισμα σε ορισμένες επιφάνειες δεν είναι κορυφαίο. Επίσης, η εργονομία είναι προσεγμένη, αν και η ιδιόμορφη αισθητική κάνει μερικές λεπτομέρειες δύσχρηστες (π.χ. κάρτα Renault, ορατότητα προς τα πίσω).Στο Yaris, ο θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και τη στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων του, ωστόσο από πλευράς διακόσμου είναι κάπως μουντός. Σημείο αναφοράς ωστόσο, αποτελεί το σύστημα πολυμέσων Touch & Go με έγχρωμη οθόνη αφής 6,1 ιντσών, που όπως και στο Clio δίνει μια hi-tech αίσθηση.

To Yaris είναι το πιο ευρύχωρο
Σε ό,τι αφορά στην ευρυχωρία τώρα, το Υaris μπορεί να  είναι το  πιο compact σε διαστάσεις είναι όμως και το πιο ευρύχωρο, με τους χώρους για τα γόνατα των πίσω και το εσωτερικό πλάτος να αντιστοιχούν σε εκείνους μικρομεσαίου μοντέλου. Επίσης, το Yaris έχει την πιο πρακτική καμπίνα με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα. Το ουσιαστικό μειονέκτημα του Clio είναι το περιορισμένο πλάτος πίσω, με το μικρό γαλλικό μοντέλο να έχει ένα σαφές προβάδισμα στο χώρο αποσκευών που φτάνει στα 300 λτ.

Παθητική ασφάλεια: Πεντάστερα

Και τα δύο μοντέλα έχουν αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP και έχουν αξιολογηθεί εξ αρχής με τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές του 2012. Σε κάθε περίπτωση, τα 2 μικρά μοντέλα αποδείχθηκε πως είναι σε θέση να προστατεύσουν με επάρκεια τους επιβάτες τους.

 

Kατανάλωση – Τέλη κυκλοφορίας

Πραγματικοί πρωταθλητές στην κατανάλωση καυσίμου είναι τα μοντέλα της δοκιμής.  Το Clio διαθέτει start/stop και έτσι επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 90 γρ./χλμ. Το Τoyota Yaris είναι ιδιαίτερα οικονομικό, με 3,9 λτ./100 χλμ., αλλά με 104 γρ.CO2 /χλμ. δεν απαλλάσσεται  από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδική συμπεριφορά:  Το… μικρομεσαίο Clio και το ευέλικτο Yaris

Πατώντας σε φαρδιά μετατρόχια, το Clio ξεχωρίζει για τη σταθερότητα και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που αφήνει με το «πάτημά» του. Συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης με σωστή οδική συμπεριφορά και το γερό κράτημα. Το τιμόνι του έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι  ιδιαίτερα αποδοτικά. Γενικά, ενώ το Clio ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα στον ανοιχτό δρόμο, μερικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι ίσως ενoχλήσουν γύρω στα 120 χλμ. /ώρα.
Το Yaris από την πλευρά του, είναι ένα ευχάριστο και ασφαλές στην οδήγηση μικρό αυτοκίνητο που παράλληλα είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο στην πόλη. Επίσης, τα αναπαυτικά καθίσματά του συμβάλλουν στην αρκετά ικανοποιητική προσφερόμενη άνεση, ενώ οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων «φιλτράρονται» αποτελεσματικά και μόνο βαθιές λακκούβες θα γίνουν αισθητές στους επιβάτες.

Συμπέρασμα

Πρόκειται για δύο ολοκληρωμένα μικρά αυτοκίνητα, με αξιόλογους κινητήρες diesel που προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση, μικρά πάγια έξοδα και καλές επιδόσεις. Ωστόσο, το καθένα υλοποιεί τις προδιαγραφές του με διαφορετικό τρόπο. Στο Clio δύσκολα θα βρεις ψεγάδι, ειδικά αν σου αρέσει και η ξεχωριστή αισθητική του. Δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και είναι ιδιαίτερα οικονομικό και στην πράξη. Από ένα μικρό θες σίγουρα την ευελιξία και την πρακτικότητα, στοιχεία που το Yaris προσφέρει στο έπακρο, μαζί με οικονομία και καλές επιδόσεις. Έχει και 6 χρόνια εγγύηση, οπότε η πλάστιγγα γέρνει οριακά υπέρ του.
Το Clio στη βασική έκδοση Authentic κοστίζει 14.207 ευρώ, αλλά με 4 στάνταρ αερόσακους στη βασική έκδοση. Η βασική έκδοση του Yaris 1,4 D-4D κοστίζει  14.460 ευρώ, με 7 αερόσακους, αλλά προσφέρεται με 6 χρόνια εγγύησης, που οικονομοτεχνικά κάνει δελεαστική την επιλογή του.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις