Πρεμιέρα για τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
15/4/2021
Η Audi παρουσίασε το ηλεκτρικό δίδυμο των Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, τα οποία συνδυάζουν την πολυτέλεια με την τεχνολογία και το δυναμισμό. Η αυτονομία θα αγγίζει τα 520km, ενώ η κορυφαία έκδοση θα διαθέτει τετρακίνηση και 299 ίππους.
Η Audi παρουσίασε το πολυαναμενόμενο δίδυμο των ηλεκτρικών compact SUV, τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, τα οποία είναι τα μικρότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας με σήμα τα 4 δαχτυλίδια.
Σε αντίθεση με το μεγαλύτερο e-tron, το οποίο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MLB Evo, τα Q4 e-tron βασίζονται στην μικρότερη πλατφόρμα MEB, η οποία έχει εξελιχθεί για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και χρησιμοποιείται και στο VW ID.4.
Εξωτερικά, τα νέα μοντέλα διαθέτουν την σχεδιαστική φιλοσοφία της Audi, ενώ διαφοροποιούνται ελαφρώς από τα υπόλοιπα οχήματα της εταιρείας, αφού οι γωνίες έχουν αμβλυνθεί. Εμπρός, ο κοντός πρόβολος χαρίζει δυναμισμό στο αυτοκίνητο, κάτι που ενισχύεται περαιτέρω από τις ακμές που έχει τόσο η μάσκα, η οποία είναι κλειστή, όσο και οι αεραγωγοί του προφυλακτήρα. Εκατέρωθεν της κεντρικής Singleframe γρίλιας βρίσκονται τα φουτουριστικά φανάρια, τα οποία είναι τεχνολογίας LED και έχουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης, αφού ο εκάστοτε χρήστης θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4 φωτεινών μοτίβων.
Το καπό διαθέτει νευρώσεις, οι οποίες συνεχίζονται και στο πλαϊνό τμήμα του αυτοκινήτου. Τα φτερά έχουν λαξεμένες γραμμές, και κάτω από τους μεγάλους θόλους βρίσκονται οι ζάντες με διάσταση από 19 έως 21 ίντσες. Το κεκλιμένο εμπρόσθιο παρμπρίζ, σε συνδυασμό με την ψηλή πλευρική γραμμή των παραθύρων και την έντονη προεξοχή χαμηλά στις πόρτες, ένα στοιχείο που ενώνει τα 2 φτερά μεταξύ τους, κάνουν το Audi Q4 e-tron να φαίνεται ιδιαίτερα sport και εντυπωσιακό.
Περνώντας στο πίσω μέρος, τόσο το Q4 e-tron όσο και το Q4 Sportback e-tron, έχουν LED φανάρια, τα οποία ενώνονται μέσω μίας ενιαίας φωτιζόμενης γραμμής. Ακριβώς από πάνω υπάρχει ένα έντονο νεύρο το οποίο συνεχίζεται στα φτερά και τις πίσω πόρτες. Χαμηλά, το τελείωμα του προφυλακτήρα έχει στοιχεία που παραπέμπουν σε διαχύτη. Σε αυτό το σημείο σταματούν οι ομοιότητες μεταξύ των 2 μοντέλων.
Το Audi Q4 Sportback e-tron, το οποίο έχει αρκετά πιο δυναμικό προσανατολισμό, όπως μαρτυρά και το όνομά του, ξεχωρίζει χάρη στην οροφή, που από τη μέση και πίσω έχει έντονη κλίση, δίνοντας την εμφάνιση coupe αμαξώματος, ενώ το πίσω παρμπρίζ καταλήγει σε μία αεροτομή.
Το εσωτερικό του Q4 e-tron είναι μοντέρνο και διακατέχεται από λιτές, ευθείες γραμμές. Πίσω από το τιμόνι, το οποίο είναι flat-bottomed, βρίσκουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, διάστασης 10,25 ιντσών, ο οποίος προαιρετικά διαθέτει το Virtual Cockpit της Audi. Στο κέντρο του οδηγοκεντρικού ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής του infotainment, η οποία στη βασική έκδοση είναι 10,1 ιντσών. Μελλοντικά, θα είναι διαθέσιμη και μία μεγαλύτερη 11,6 ιντσών. Εκτός αυτού, στον extra εξοπλισμό υπάρχει Head-up displayεπαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο προβάλλει στο παρμπρίζ πληροφορίες όπως ταχύτητα και οδηγίες πλοήγησης, με τέτοιο τρόπο που φαίνεται πως «αιωρούνται» στο δρόμο.
Η συνδεσιμότητα στο αυτοκίνητο επιτυγχάνεται μέσω θυρών USB, Apple CarPlay και Android Auto. Εκτός αυτού, η εταιρεία παρέχει το σύστημα Audi Connect.
Η γκάμα των διαθέσιμων υλικών στο εσωτερικό του Q4 e-tron περιλαμβάνει δέρμαNappa, καθώς και φιλικό προς το περιβάλλον τεχνητό δέρμα με υφή suede, κατασκευασμένο από 45% ανακυκλωμένα υλικά.
Το δίδυμο των compact SUV έχει μήκος 4,59m και μεταξόνιο 2,76m. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη, ενώ απουσιάζει το κεντρικό tunnel. Ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών ξεκινά από 520 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, ενώ αν αυτά αναδιπλωθούν, η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.490 λίτρα.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα πωλούνται με 3 διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και 2 επιλογές σε μπαταρίες. Το Q4 35 e-tron διαθέτει 170 ίππους και το Q4 40 e-tron 204 ίππους, ισχύς που αποδίδεται από 1 κινητήρα στους πίσω τροχούς. Το ισχυρότερο, τετρακίνητο Q4 50 e-tron quattro χρησιμοποιεί 2 ηλεκτρικά μοτέρ, τα οποία έχουν συνδυαστική ισχύ 299 ίππων, και δίνουν στο κορυφαίο μοντέλο χρόνο επιτάχυνσης 0-100km/h 6,2 δευτερόλεπτα, και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 180km/h. Όσον αφορά τις μπαταρίες, αυτή της έκδοσης Q4 35 e-tron έχει 9 κυψέλες και χωρητικότητα 52 kWh, ενώ οι μεγαλύτερες εκδόσεις εφοδιάζονται με μπαταρία 12 κυψελών, χωρητικότητας 77kWh. Η αυτονομία σε κύκλο WLTP αγγίζει τα 520km, ενώ η εταιρεία δηλώνει πως με 10 λεπτά φόρτισης η εμβέλεια επεκτείνεται κατά 130km.
Όπως όλα τα μοντέλα της οικογένειας της Audi, έτσι και το δίδυμο των Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron θα είναι διαθέσιμα σε έκδοση S-line, η οποία έχει κατά 15mm χαμηλότερη ανάρτηση. Παράλληλα, το Sportback θα έχει στο βασικό εξοπλισμό το Audi drive select, που θα δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Εκτός αυτού, τα quattro μοντέλα θα έχουν standard προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης.
Το Audi Q4 e-tron θα κάνει το ντεμπούτο του στην αγορά στις αρχές του καλοκαιριού, ενώ το Q4 Sportback e-tron θα κυκλοφορήσει 2 μήνες μετά. Οι τιμές διάθεσης για την Ελλάδα θα ανακοινωθούν σύντομα.