Πρώτη επαφή με τη νέα S-Class
Διαβάστηκε από 12453 αναγνώστες - 16/10/2017
Η Mercedes αλλάζει λίγο την κορυφή της γκάμας της, προσφέροντας την S-Class με ελαφρώς διαφορετική «γεύση», χρησιμοποιώντας μια παλιότερη «συνταγή» που ήθελε τον εξακύλινδρο να είναι σε σειρά και όχι V.
Μετά από 20 χρόνια με κινητήρα V6, η ανανεωμένη S-Class έχει και πάλι εξακύλινδρο σε σειρά, είτε μιλάμε για diesel, είτε για βενζίνη. Η S 500, η οποία μέχρι τώρα είχε V8 κινητήρα, πλέον έχει και turbo στον κινητήρα της αλλά και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που υποστηρίζει την υβριδική της υπόσταση. Στην έκδοση αυτή, η S-Class διαθέτει 435 άλογα, σχεδόν όσα είχε και η παλιότερη έκδοση με τον V8 κινητήρα των 4.7 λτ. (απέδιδε 455 ίππους). Φυσικά, αυτή η απόδοση μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη χρήση turbo, ενώ για την καλύτερη απόκριση από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, η S- Class πλέον διαθέτει και ένα βοηθητικό ηλεκτρικό μηχανικό υπερσυμπιεστή (EZV). Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε και την εγκατάσταση του εξελιγμένου ISG (Integrated Starter Generator) - του συστήματος που επαναφέρει σε λειτουργία τον κινητήρα μετά από στάση και συναντάται κυρίως στα υβριδικά αυτοκίνητα - και έχετε μια πλήρη εικόνα της ανανέωσης σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογία για την κίνηση του μοντέλου.
Το αποτέλεσμα της χρήσης των παραπάνω, είναι πως από την εκκίνηση, το ISG φροντίζει να υπάρχει άμεσα αρκετή ισχύς αλλά και ροπή (16 kW/21 ίπποι και 250 Nm) και μάλιστα αθόρυβα, σαν να είναι η S-Class ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου είναι 48βολτο - άλλη μια καινοτομία που στο μέλλον θα τη βλέπουμε όλο και πιο συχνά - και οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα. Από το εξελιγμένο αυτό ηλεκτρικό κύκλωμα, προκύπτουν και παράπλευρα οφέλη, όπως είναι το θερμαινόμενο παρμπρίζ που πλέον λειτουργεί πολύ πιο αποτελεσματικά αλλά και ο χρόνος της λειτουργίας του κλιματισμού με τον κινητήρα σβηστό, που έχει φτάσει πλέον τα τρία λεπτά της ώρας. Αξίζει να ξέρει κανείς πως το ρελαντί του εξακύλινδρου σε σειρά, είναι μόλις 520 στρ./λεπτό και δεν εμφανίζει ίχνος κραδασμού.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν μπορεί να καταλάβει κανείς πότε δουλεύει ο κινητήρας της S 500. Η αδιάκοπη «ροή» της ισχύος από την εκκίνηση και μέχρι την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου, είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει τη νέα S-Class να ξεχωρίζει. Από εκεί και πέρα, στο φρεσκάρισμα του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται και η μικρή αισθητική επέμβαση του σχεδιαστικού τμήματος, τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω. Πιο σημαντικό όμως και από αυτή την αισθητική αναβάθμιση, είναι η ενσωμάτωση του Energizing Comfort Control, του «δικτύου» που συνδέει όλα τα στοιχεία του εξοπλισμού άνεσης. Με αυτό, ο κλιματισμός, τα καθίσματα (με το μασάζ και τη θέρμανση/αερισμό), ο φωτισμός της καμπίνας και η μουσική ρυθμίζονται από κοινού. Υπάρχουν 6 προεπιλεγμένα προγράμματα για τον συνδυασμό των παραπάνω και είναι τα εξής: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Cosiness και Training, με την επιλογή ενός εκ των οποίων η άνεση της καμπίνας προσαρμόζεται ανάλογα. Πραγματικά ενδιαφέρουσα νέα εφαρμογή, είναι και αυτή που αφορά τη συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου.
Η συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου
H Mercedes έχει πάει το θέμα του αυτόματου φρεναρίσματος στο επόμενο επίπεδο. Το σύστημα Distronic, που ελέγχει σε πραγματικό χρόνο την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο στο δρόμο, έχει πλέον πρόσβαση και στα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης. Με τον τρόπο αυτό, αναγνωρίζει το σημείο της διαδρομής στο οποίο βρίσκεται το αυτοκίνητο και μπορεί να προετοιμάσει τα φρένα για παράδειγμα, όταν ακολουθεί κλειστή στροφή ή κάποια πλατεία. Ο «αυτόματος πιλότος» του αυτοκινήτου, πλέον λειτουργεί έως τα 210 χλμ./ώρα (παλιότερα ήταν έως τα 200 χλμ./ώρα).
Η άποψή μας
Εδώ ισχύει απόλυτα το «ουκ εν τω πολλώ το ευ» και η καλύτερη – σύγχρονη - απόδειξη γι` αυτό, είναι ο 6κύλινδρος της νέας Mercedes S 500 σε σχέση με το V8 σύνολο που αντικατέστησε. Η απόδοση και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας είναι ισάξια, ενώ και σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση, το νέο σύνολο είναι σίγουρα πιο οικονομικό από το V8 του παρελθόντος.
Στοιχεία αυτοκινήτου |
MERCEDES S 500 |
MERCEDES S 400 d |
Κινητήρας/ Κύλινδροι |
Σε σειρά / 6κύλινδρος |
Σε σειρά / 6κύλινδρος |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
2.987 |
2.925 |
Ισχύς kW (ίπποι / στρ./λεπτό) |
320 (435) / 5.900 |
250 (340) / 3.600 |
Ροπή (Nm/στρ./λεπτό) |
520/1.800 |
700/1.200 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
4.8 |
5.4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
250 |
250 |
Βάρος (κιλά) |
2.025 |
2.005 |
Μικτή κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
6.6 |
5.2 |
CO2 (γρ./χλμ.) |
150 |
135 |
Τιμή (Γερμανία) |
102.560 ευρώ |
89.399 ευρώ |
Σύνταξη: Robin Hornig
Φωτογραφίες: Mercedes & S. Haberland