Με βάση τη νέα πλατφόρμα MEB, οι Τσέχοι δείχνουν προς τα πού πάει η... δουλειά. Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, ο υπεύθυνος αυτού του τομέα, Oliver Stefani, «παντρεύει» το γνωστό απλό στιλ της Skoda με τους τεράστιους χώρους, αλλά τις λίγες «πινελιές», με μια νέα δυναμική και πολύ πάθος. Το αποτέλεσμα είναι ένα crossover, μήκους 4,67 m, το οποίο παρέχει ανάλογα μεγάλους χώρους, όπως ένα Kodiaq, αλλά δείχνει σαφώς πιο δυναμικό.
Όπως κάθε πρωτότυπο, έτσι και το Skoda Vision iV έχει πολλά και διάφορα... καλούδια, όπως αντίστροφα ανοιγόμενες ηλεκτρικές πόρτες, «αιωρούμενα» καθίσματα και φωτιζόμενα λογότυπα της Skoda στις ζάντες. Όταν το μοντέλο περάσει στην παραγωγή, οι κανονικές πόρτες και τα καθίσματα συμβατικού τύπου θα είναι αρκετά για τους χρήστες, ενώ και οι κάμερες, που ενημερώνουν για τα... τεκταινόμενα πίσω από το όχημα, έχοντας πάρει τη θέση των καθρεπτών, δε θα είναι διαθέσιμες...
Από την άλλην πλευρά, οι βασικές σχεδιαστικές γραμμές είναι ήδη οριστικές. Η πρόσοψη θα διαθέτει μια πραγματική γρίλια ψυγείου και -τελικά- ένα πρόσωπο. Το ολογράφως γραμμένο όνομα της εταιρείας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι κάτι, που γνωρίζουμε ήδη από το Scala. Τις διάφορες επιφάνειες του cockpit, που έχουν κρυστάλλινα μέρη, θα τις συναντούμε σύντομα σε όλα τα Skoda παραγωγής. Δεν είναι ακόμα γνωστό, αν θα ισχύσει το ίδιο για το φίνο ξύλο σημύδας. Φυσικά, οι διάφορες... ομορφιές δεν πρόκειται να πάρουν τη θέση της λειτουργικότητας, όπως φαίνεται, για παράδειγμα, στον όγκο του χώρου αποσκευών, που θα φτάνει τα άφθονα 550 λίτρα. Αυτή η άνεση εξασφαλίστηκε επίσης από το γεγονός, πως οι μπαταρίες τοποθετήθηκαν στο πάτωμα του χώρου αποσκευών και, έτσι, δεν «κλέβουν» χώρο από κάπου αλλού.
Μια πειστική λύση παρουσιάζει η Skoda και στον τομέα των τροχών. Ενώ το πρωτότυπο εφοδιάζεται με τεράστιες ζάντες 22 ιντσών, που κάνουν το αυτοκίνητο να έχει... ξύλινη οδική συμπεριφορά, το μοντέλο παραγωγής θα «φορά» τροχούς 20 ή 21 ιντσών. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι τα μεγάλου μεγέθους καλύμματα των τροχών, τα οποία στις μεγάλες διαδρομές θα μπορούν να συγκρατούνται από τις ακτίνες των ζαντών και με τη βελτιωμένη αεροδυναμική τους να μειώνουν περαιτέρω την κατανάλωση.
Τετρακίνητο, με 306 ίππους
Πάντως, και για το σύστημα κίνησης έχουν ληφθεί ήδη οι αποφάσεις. Το δίδυμο των ηλεκτροκινητήρων έχει ισχύ 306 PS, που μεταδίδονται και στους δύο άξονες, καθιστώντας ουσιαστικά το Vision iV ένα τετρακίνητο μοντέλο. Βέβαια, αν το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,9 δευτ, όπως υπόσχεται η Skoda, ή αν η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h, θα το δούμε εν καιρώ και χωρίς τον... Stanislav στα νώτα μας. Ωστόσο, από την πρώτη επαφή μας με το πρωτότυπο της Skoda, είμαστε σίγουροι ότι η αυτονομία των 500 km (κατά WLTP) δεν είναι εφικτή. Επίσης, ανάλογα με τον τύπο του φορτιστή, είναι δυνατή η φόρτιση κατά 80% εντός μόλις 30 λεπτών.
Για τα λιγότερο... φουσκωμένα πορτοφόλια, προβλέπεται και μία λιγότερο ισχυρή, αποκλειστικά προσθιοκίνητη έκδοση. Μάλιστα, στις αρχές του 2020 θα παρουσιαστεί το νέο eco-Skoda, που θα μπορεί άμεσα να γίνει αντικείμενο παραγγελίας. Ωστόσο, ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο, πότε θα γίνουν οι παραδόσεις των πρώτων αυτοκινήτων, αν και το β εξάμηνο του έτους δείχνει ένας ρεαλιστικός στόχος. Οι τιμές θα βρίσκονται στα επίπεδα ενός Kodiaq Diesel (35.000 ευρώ στη Γερμανία). Έτσι, εφόσον η πρακτικότητα είναι εντάξει, το νέο e-Skoda έχει την επιτυχία εγγυημένη.
Συμπέρασμα
Ούτε μικρό και με λιτό εξοπλισμό, ούτε υπερβολικά κομψό ή ακριβό. Mε το Vision iV η Skoda δείχνει πώς μπορεί να είναι και να λειτουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για το ευρύ κοινό. Ξεκάθαρη, διαχρονική σχεδίαση χωρίς διάφορα καλούδια. Καλή η αυτονομία, καλό το επίπεδο της πρακτικότητας, αποδεκτή η τιμή. Απλώς, το μοντέλο παραγωγής θα είναι λιγότερο εντυπωσιακό στις λεπτομέρειες.
Copyright © 2024 - autoagora.gr