Renault Clio 1,5 dCi 90 PS
4/3/2016
Το Renault Clio με τον 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρα προδιαγραφών Euro6 κέρδισε πολλά σε κατανάλωση και απέκτησε κορυφαία για την κατηγορία αυτονομία.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η νέα, Euro6, πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,5 dCi των 90 ίππων του Renault Clio, που υπόσχεται ακόμη καλύτερη οικονομία καυσίμου (μέση κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ. από 3,4), αλλά και λιγότερες εκπομπές CO2 (85 γρ./χλμ. από 90).
Στον τομέα της εμφάνισης δεν υπάρχει καμία διαφορά από πριν, με το Clio να διατηρεί τη γνωστή δυναμική και μοντέρνα σιλουέτα. Η τελευταία τονίζεται από την κουπέ αίσθηση, που χαρίζει το τρικ με τα κρυμμένα στην κολόνα χερούλια των πίσω θυρών. Το αποκλειστικά πεντάθυρο Renault Clio είναι ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, αφού το μήκος του φτάνει τα 4,062 μ.
Εσωτερικό
Η καμπίνα του Clio παραμένει ευφάνταστη σχεδιαστικά και μοντέρνα. Μάλιστα έχει μια hi-tech αύρα χάρη στην έγχρωμη, hi-tech, οθόνη αφής για το σύστημα infotainment. Η εργονομία είναι προσεγμένη, όπως και η ποιότητα των υλικών. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί και ο χώρος αποσκευών των 300 λτ. είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.
Κινητήρας
Ο 8βάλβιδος 1,5 dCi turbodiesel του Renault Clio με μικρές αλλαγές στις ρυθμίσεις και χωρίς να χάσει σε ονομαστική απόδοση (90 άλογα και 220 Nm ροπής) πληροί τις Euro6 προδιαγραφές. Στην πράξη είναι πολιτισμένος και ελαστικός, κυρίως όμως είναι αρκετά πιο οικονομικός σε λειτουργία. Η πραγματική αυτονομία του Clio, που συνεχίζει να μην πληρώνει τέλη, μπορεί να ξεπεράσει με ευκολία τα 1.000 χλμ. Στη μείωση της κατανάλωσης βοήθησε και η πιο μακριά κλιμάκωση του κιβώτιου, με την τελική ταχύτητα να έχει κερδίσει 2 χλμ./ώρα φτάνοντας στα 180 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Πατώντας σε φαρδιά μετατρόχια, το Clio ξεχωρίζει για τη σταθερότητα και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης με σωστή οδική συμπεριφορά και το τονισμένο κράτημα. Το τιμόνι του είναι αρκετά ελαφρύ, αλλά σε τελική ανάλυση είναι ακριβές και άμεσο. Γενικά, ενώ το Clio ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα στον ανοιχτό δρόμο, μερικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι ίσως ενοχλήσουν γύρω στα 120 χλμ./ώρα. Μια 6η σχέση στο κιβώτιο θα μείωνε το θόρυβο από τον κινητήρα. Παρά την παρουσία ταμπούρων στους πίσω τροχούς, τα φρένα παραμένουν αποτελεσματικά μετά και από έντονη χρήση.
Συμπέρασμα
Ευπρόσδεκτη η μειωμένη κατανάλωση για το προδιαγραφών Euro6 diesel Renault Clio 1,5 dCi των 90 ίππων, που παραμένει μια από τις top επιλογές της κατηγορίας. Κοστίζει 16.570 ευρώ στην έκδοση Expression, που είναι η βασική και διαθέτει 5ετή εγγύηση και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ συνοδεύεται από ένα αρκετά πλήρες πακέτο εξοπλισμού.