SEAT Ibiza 1,0 ECO TSI 110 PS
13/1/2016
O 1,0 ECO TSI των 110 ίππων εξοπλίζει το ανανεωμένο SEAT Ibiza, αναδεικνύει την ευχάριστη οδική συμπεριφορά του μοντέλου και του χαρίζει σβελτάδα.
Τo ανανεωμένο SEAT Ibiza εμπλουτίζεται με έναν κινητήρα ο οποίος αποδεικνύεται value for money και είναι σύμφωνος με τα δεδομένα της εποχής. Ο λόγος για τον 3κύλινδρο turbo 1,0 TSI των 110 ίππων που διακρίνεται για τις επιδόσεις και την οικονομία του.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Ibiza παραμένει ποιοτικό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, το trip computer προσφέρει όλη την απαιτούμενη πληροφόρηση, ενώ στον τομέα της πρακτικότητας υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός θηκών για μικροαντικείμενα. Η σχεδίαση είναι μοντέρνα και η στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό κεντρική κονσόλα ενισχύει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου. Το Ibiza προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ελαφρώς περιορισμένο αέρα για τους ώμους και το κεφάλι, ειδικά εάν αυτοί ξεπερνούν το μέσο όρο σε ύψος. Τέλος, το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του, βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα για την κατηγορία (292 λίτρα) και διαθέτει μεγάλο και πρακτικό άνοιγμα.
Κινητήρας
Το SEAT Ibiza της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον 1.000άρη 3κύλινδρο turbo κινητήρα του VW Group, που αποδίδει 110 άλογα και έχει σβέλτες επιδόσεις. Πιο αναλυτικά, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,2 δλ., ενώ έχει αρκετή ροπή από χαμηλά και μάλιστα από τις 1.500 σ.α.λ., δηλαδή πιο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. όπου η SEAT ανακοινώνει τη μέγιστη ροπή των 200 Nm., και τραβάει γερά τόσο στις μεσαίες όσο και στις υψηλότερες στροφές.
Οδηγώντας
Σε γενικές γραμμές το SEAT Ibiza χαρακτηρίζεται για την σφιχτή του ανάρτηση και την σχετικά σπορ οδική του συμπεριφορά. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, η ανάρτηση απορροφά ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του δρόμου και το τιμόνι αν και ελαφρύ σε βάρος έχει πολύ καλή πληροφόρηση ανήκοντας έτσι στα σημαντικά πλεονεκτήματα του μοντέλου, ενώ στις στροφές οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι προβλέψιμες. Η υποστροφή διορθώνεται γρήγορα από το ESP και οι κλίσεις του αμαξώματος δεν επηρεάζουν. Τέλος, στην εθνική πατάει γερά και μένει σταθερό στη λωρίδα του, ενώ καλή είναι η αίσθηση και πολύ καλή η αποτελεσματικότητα των φρένων.
Συμπέρασμα
Με σπορτίφ εμφάνιση και χαρακτήρα το Ibiza αποτελεί μια value for money πρόταση στη μικρή κατηγορία, μιας και ο 1,0 TSI των 110 ίππων συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Διατίθεται μόνο στην έκδοση Style, η οποία κρίνεται πλήρης σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με τιμή 12.640 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση.