Test: SEAT Ibiza 1,0 TSI
7/9/2016
Το γνωστό μας SEAT Ibiza εξοπλίζεται με τον 1000άρη κινητήρα των 110 ίππων και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο DSG και αποκτά άλλο αέρα.
Το Ibiza, που είναι από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της μικρής κατηγορίας, αναβαθμίζεται σημαντικά με τον νέο 3κύλινδρο 1000άρι κινητήρα των 110 ίππων, που προσφέρει επιδόσεις και οικονομία. Σε αυτή την έκδοση με τα 110 άλογα, ο κινητήρας συνδυάζεται προαιρετικά με το κιβώτιο DSG της εταιρείας, με αποτέλεσμα να αποκτά άλλο αέρα. Ουσιαστικά το SEAT Ibiza κρίνεται στο σύνολό του ως ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, εξαιρετικά ευκολοδήγητο και ικανό τόσο στην πόλη όσο και εκτός αυτής. Σχεδιαστικά δεν υπάρχουν αλλαγές, με το Ibiza να διατηρεί το σφηνοειδές και δυναμικό σχήμα του.
Εσωτερικό
Το Ibiza 1,0 TSI DSG ECO δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, παραμένοντας καλό ποιοτικά για τα δεδομένα της κατηγορίας, με ένα τμήμα του ταμπλό να είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό. Η εικόνα είναι όμορφη με σύγχρονα στοιχεία και προσεγμένο φινίρισμα, ενώ ο επιλογέας του DSG αποτελεί την μοναδική διαφορά σε αυτή την έκδοση. Το SEAT Ibiza προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες, με το χώρο αποσκευών να έχει όγκο 292 λίτρα.
Κινητήρας
Ο 1000άρης κινητήρας TSI που εφοδιάζει το Ibiza σε αυτή την έκδοση της δοκιμής μας, είναι τρικύλινδρος και αποδίδει 110 ίππους. Είναι ελαστικός, δεν έχει κραδασμούς στην λειτουργία του και παρουσιάζει επάρκεια δύναμης σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) με τη σειρά του συνδυάζεται άψογα με αυτόν τον κινητήρα και εκτός από την ευκολία που χαρίζει στην οδήγηση, συντελεί και στην διαμόρφωση ενός πιο εκρηκτικού προφίλ αν το ζητήσει ο οδηγός του.
Οδηγώντας
Το Ibiza έχει σφιχτή ανάρτηση, η οποία διαμορφώνει ανάλογα και την οδική του συμπεριφορά. Δεν πλέει, οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, είναι άνετο και παρουσιάζει καλή ποιότητα κύλισης. Η οδική του συμπεριφορά είναι υποστροφική στο όριο, αλλά αρκετά προβλέψιμη και προοδευτική, χωρίς να προβληματίζει. Το Ibiza είναι ιδιαίτερα εύχρηστο μέσα στην πόλη χάρη στο αυτόματο κιβώτιο, ενώ ταξιδεύει απροβλημάτιστα και ήσυχα.
Συμπέρασμα
Η τιμή του Ibiza με τον κινητήρα των 110 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο DSG είναι 14.650 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Style, που είναι αρκετά πλήρης. Η τιμή αυτή κρίνεται καλή, με δεδομένα τόσο τον κινητήρα με τους 110 ίππους, όσο και το αυτόματο κιβώτιο DSG, που του δίνουν άλλο αέρα, αποτελώντας μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία.