Οικογένεια; Συνυφασμένη με την Octavia και αυτό δεν είναι τυχαίο. ¶νεση, οικονομία και value for money συνθέτουν το τρίπτυχο της επιτυχίας για την νέα Octavia.
Οικογένεια; Συνυφασμένη με την Octavia και αυτό δεν είναι τυχαίο. ¶νεση, οικονομία και value for money συνθέτουν το τρίπτυχο της επιτυχίας για την νέα Octavia.
Δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1.600 turbo diesel κινητήρα που αποδίδει 116 άλογα. Από 20.500 ευρώ, φορτωμένο με νέες τεχνολογίες και συστήματα infotainment διεκδικεί το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία του.
Εμφάνιση-σχεδίαση: Ανανεώθηκε διατηρώντας λιτές γραμμές
Κοιτώντας από μπροστά το μεγάλο αμάξωμα, είναι εμφανείς οι διαφορές. Τα νέα διπλά φώτα με LED σε συνδυασμό με την ολοκαίνουργια μάσκα και την τονισμένη γρίλια κλέβουν την παράσταση. Από τον πλαστικό πέρασαν και οι προφυλακτήρες, όπως και τα σχέδια στις ζάντες. Υπαρκτές, αλλά μικρότερες είναι οι διαφορές στα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ γενικότερα η σχεδίαση συνεχίζει τις λιτές γραμμές που πάντα χαρακτήριζε τις Octavia.
Εσωτερικό-χώροι: Βελτιωμένη ποιότητα και χώροι να παίξεις μπάλα
Ο εσωτερικός διάκοσμος παραμένει συγκρατημένος, όπως ορίζει χρόνια τώρα η σχεδιαστική γραμμή της εταιρίας για τα μοντέλα της. Βέβαια σε ταμπλό και πόρτες έχουν χρησιμοποιηθεί πιο μαλακά πλαστικά ανεβάζοντας το ήδη υψηλό επίπεδο ποιότητας. Οι μεγάλες διαφορές εντοπίζονται στα τεχνολογικά κομμάτια τα οποία έχουν βελτιωθεί αισθητά. Νέα οθόνη infotainment μεταξύ 6,5 και 9,2 ιντσών, δυνατότητα παροχής internet ως hotspot και φυσικά κάθε είδους δυνατή συνδεσιμότητα.
Στον τομέα των χώρων, 5 άτομα θα ταξιδέψουν πραγματικά άνετα, με μοναδικό αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 590 λίτρα και θα καλύψει και τους πιο απαιτητικούς.
Κινητήρας: Καίει τα προβλεπόμενα, έχει νεύρο
Κάτω από το καπό της νέας Octavia, συναντάμε τον 16βάλβιδο 1.600 TDI κινητήρα με απόδοση 116 άλογα και ροπή στα 250Nm (1.500-3.000 σ.α.λ.). Οι χαμηλές στροφές του κινητήρα καλύπτονται από το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο έχει πολύ καλή απόκριση με ιδιαίτερα γρήγορο kickdown. Μόνο εάν χρησιμοποιήσετε τον λεβιέ για χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων, θα αργήσει ο κινητήρας να αλλάξει σχέση, κρατώντας τις στροφές μα και τον θόρυβο ψηλά. Εξετάζοντας την κατανάλωση, μετρήσαμε μέση τιμή στα 6.3 λτ./100χλμ. με την τιμή να πέφτει αισθητά στα 4,9 λτ./100χλμ. σε ταξίδι αυτοκινητοδρόμου.
Οδηγική συμπεριφορά: Βελτιωμένη και εδώ η τσέχικη μπερλίνα
Στην ευθεία παρουσιάζεται ιδανικά σταθερή και ασφαλής χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, προσδίδοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Στις στροφές, το άπλωμα των διαστάσεων κάνει τις όποιες αντιδράσεις εξαιρετικά προοδευτικές, ενώ το στάνταρ ηλεκτρονικό XDS+ σε συνεργασία με το ESP χαλιναγωγούν τις όποιες τάσεις υποστροφής στην υπερβολή. Η ρύθμιση της ανάρτησης αποτρέπει το αμάξωμα από το να γείρει αισθητά, χωρίς ιδιαίτερες θυσίες στην άνεση. Σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, η ποιότητα κύλισης της Octavia σε καλής ποιότητας οδόστρωμα αποτελεί high-light του αυτοκινήτου. Ωστόσο σε έντονες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας «δυσανασχετεί» λίγο περισσότερο από ότι περιμέναμε, αν και τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα δεν αφήνουν να μεταφερθούν κραδασμοί στους επιβάτες του αυτοκινήτου. Από την άλλη, το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, έχει αρκετό βάρος και ικανοποιεί ιδιαίτερα στις στροφές. Τα φρένα τέλος, προσφέρουν συμπαγή αίσθηση κατά το φρενάρισμα και είναι άκρως αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα 37,7 μέτρα).
Συμπέρασμα
Παραμένει ένα από τα καλύτερα οικογενειακά πακέτα της αγοράς. Αναβάθμισε τους χώρους, την ποιότητα κατασκευής, την λειτουργία της ανάρτησης αλλά και την πρακτικότητα. Μοναδικές ενστάσεις είναι η κλασικά συντηρητική εμφάνιση και η τραχύτητα του κινητήρα στις υψηλές στροφές. Θα πούμε όμως το ναι!