Τα 50 κλείνει το «μυθικό» Renault 5
Το «μυθικό» Renault 5 σβήνει φέτος 50 κεράκια, γράφοντας τη δική του ιστορία στην αυτοκίνηση και χαραγμένο στη μνήμη πολλών, είναι πλέον έτοιμο για τη μεγάλη του επιστροφή ως ηλεκτρικό!
Με την υπογραφή του Michel Boué
Ο Μάιος του 1968 είναι γραμμένος με ανεξίτηλα γράμματα στις σελίδες της ιστορίας. Για την ιστορία της αυτοκίνησης όμως ήταν τότε που ο Michel Boué, ένας 36χρονος σχεδιαστής της Renault, σκίτσαρε για πλάκα ένα αυτοκίνητο πάνω από μία φωτογραφία του τότε Renault 4. Κανείς δεν ήξερε πως έβλεπαν το πρώτο σχέδιο του θρυλικού Renault 5. Το εν λόγο μοντέλο έχοντας συμπληρώσει πια τα 50 χρόνια ζωής, ετοιμάζεται να τα “εκατοστίσει” χάρη στην αναβίωσή του ως αμιγώς ηλεκτρικό.
1972: Μπήκε στις καρδιές του κόσμου
Η εμφάνιση του ξεχώριζε με τις μικρές και συμπαγείς διαστάσεις και τις δύο πόρτες, κάνοντας τους Γάλλους να προχωρούν στην παραγωγή του 5 το 1972, προλαβαίνοντας την κατηγορία των μίνι που αναπτύσσονταν ραγδαία. Εκτός από μοντέρνα σχεδίαση, το μοντέλο παρείχε εσωτερική ευελιξία, χάρη στα πίσω καθίσματα τα οποία μπορούσαν να συρθούν στο πάτωμα, ενώ η πίσω πόρτα που άνοιγε μαζί με το πίσω τζάμι τραβούσε τα βλέμματα, όντας αρκετά περίεργο για τότε. Το μοντέλο κατέκτησε γρήγορα τις καρδίες όχι μόνο των Γάλλων, αλλά και ολόκληρου του κόσμου, που χάρη στην οικονομία καυσίμου που πρόσφερε ο κινητήρας των 845 κυβικών, αποδείχτηκε ιδανικό σε μία εποχή που μαστιζόταν από την πετρελαϊκή κρίση.
1976: Το «σκληροπυρηνικό» Renault 5 Alpine
Το 1976 η Renault έκανε το επόμενο βήμα παρουσιάζοντας επιπλέον ένα μοντέλο επιδόσεων, το «σκληροπυρινικό» Renault 5 Alpine, που εφοδιαζόταν με έναν κινητήρα 1,4 λίτρων απόδοσης 93 ίππων. Πέραν των επιδόσεων, το μοντέλο ξεχώριζε με τις ζάντες αλουμινίου και τους εμπρόσθιους ορθογώνιους προβολείς ομίχλης, αλλά και την πιο σφιχτή και σπορ ανάρτηση. Αργότερα τη δεκαετία του ΄80 και πιο συγκεκριμένα το 1982, το ατμοσφαιρικό Renault 5 Alpine πάτησε στα μονοπάτια του... turbo, από όπου πήρε και τη νέα ονομασία του. Ο κυβισμός παρέμεινε ίδιος, αλλά η ιπποδύναμη άγγιζε τα 112 άλογα, ενώ δύο χρόνια νωρίτερα είχε λανσαριστεί και η αγωνιστική έκδοση R5 που άφησε το στίγμα της στην κατηγορία Group B των ράλλυ.
Σχολιάστε |