Το Hyundai i30 N αλλάζει και εκτοξεύεται στα 280 άλογα!
6/10/2020
Οι λάτρεις της Ηyundai και της δυναμικής οδήγησης γενικότερα βλέπουν το μοντέλο i30 N να βελτιώνεται, αγγίζοντας τα 280 άλογα με παράλληλη προσθήκη νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με οκτώ ταχύτητες.
Διαφορετική ισχύ έχει πλέον το Hyundai i30 N. Ένα μοντέλο που καλείται να ανταγωνιστεί τα GTI αυτοκίνητα και βρίσκεται στις αγορές από τα τέλη του 2017, έχει αγαπηθεί από τον κόσμο, ο οποίος από εδώ και στο εξής... ανταμείβεται με εξελιγμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Μέχρι στιγμής, το νέο βελτιωμένο αυτοκίνητο κυκλοφορεί αποκλειστικά στην γερμανική αγορά.
Οι τροποποιήσεις που εντοπίζονται κινούνται σε πέντε άξονες και αφορούν λεπτομέρειες τόσο τεχνικής φύσεως όσο και εξωτερικής εμφάνισης. Πιο συγκεκριμένα,
η απόδοσή του αυξάνεται στα 280 άλογα με 39 κιλά ροπής ενώ για πρώτη φορά λανσάρεται κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ν DCT. Η προσθήκη αυτή πάντως δεν συνεπάγεται την απόσυρση της πρότερης έκδοσης, μιας και
παραμένει το χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Διαφορά παρατηρούμε και στους μεγαλύτερους πλέον δίσκους φρένων στον μπροστινό άξονα. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου, τέλος, διανθίζεται με ένα
εξαιρετικά ελαφρύ σετ από ζάντες 19 ιντσών.
Μπαίνοντας σε περισσότερες λεπτομέρειες, η πιο σημαντική καινοτομία έχει να κάνει με το
αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις οκτώ ταχύτητες. Η τροποποίηση αυτή καθιστά το i30 N ως το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό το οποίο μέχρι πρότινος βρισκόταν αποκλειστικά στο Veloster N. To αυτόματο κιβώτιο του διπλού συμπλέκτη συνοδεύεται και από την
λειτουργία Ν Grin Shift. Με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το
ΝGS ώστε να αυξήσει την ροπή κατά 7% για 20 δευτερόλεπτα, σημειώνοντας καλύτερη επιτάχυνση και αποτελεσματικότερη απόδοση του κιβωτίου ταχυτήτων. Διαθέσιμο παραμένει και το
χειροκίνητο κιβώτιο με τις έξι ταχύτητες.
Διαφοροποιήσεις εντοπίζουμε και στον κινητήρα του Hyundai i30 Ν. Η έκδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα δύο λίτρων αντιστοιχεί πλέον σε 280 αντί για 275 άλογα. Αύξηση παρουσιάζει εκτός της ιπποδύναμης και η ροπή από τα 35 στα 39 κιλά όσον αφορά τους μπροστινούς τροχούς. Ο χρόνος αντίδρασης στα 0-100 βελτιώνεται κατά δύο δέκατα στα 5,9 δευτερόλεπτα.
Το μοντέλο των 250 αλόγων έχει ήδη αποσυρθεί από τις αγορές την άνοιξη του 2019.
Η εμφάνιση του i30 N ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από τον σχεδιασμό του προβόλου και το νέο σετ από ελαφριές ζάντες 19 ιντσών. Όπως αναφέρει η
Hyundai, το σετ των τροχών παρουσιάζεται κατά
14,4 κιλά ελαφρύτερο. Επιπροσθέτως, εγκαθίστανται μεγαλύτεροι κατά 20 mm στα 360 mm δίσκοι φρένων στον μπροστινό άξονα.
Η ανανεωμένη εδώ και μερικούς μήνες sport version του i30 «χαρίζει» το στυλ στους προβολείς και τα πίσω φώτα, ενώ το προσεχές διάστημα το μοντέλο Ν θα έχει και το λογότυπό του. Όσον αφορά την καμπίνα, νέα σπορ καθίσματα εξοικονομούν βάρος άνω των δύο κιλών.
Πληροφορίες σχετικά με το κόστος του μοντέλου δεν έχουν κυκλοφορήσει. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της AUTO BILD, τόσο το hatchback όσο και το fastback αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέσα στο 2020. Το facelift θα είναι πιο ακριβό αλλά δεδομένα θα κοστίζει το λιγότερο από 35.000 ευρώ. Η έκδοση των 275 αλόγων της Hyundao i30 N στοιχίζει με τις παρούσες συνθήκες τουλάχιστον 33.435 ευρώ.