«Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είναι φθηνότερο από όλα..»
28/5/2019
Μια μεγάλη έρευνα αποδυκνύει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πιο φθηνά σε σχέση με εκείνα που κινούνται μέσω κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που υπολογίζεται πως θα έχει συμβεί μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020.
Ένα πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ πραγματοποίησε το CNN, το οποίο μίλησε με την εταιρεία Bloomberg New Energy Finance (BNEF) σχετικά με τις προβλέψεις της τελευταίας γύρω από τον «κόσμο» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και των αυτοκινήτων γενικότερα.
Σύμφωνα με όσα υποστήριξε η εταιρεία και δημοσιοποίησε το CNN, έως το 2040 το 57% όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που θα πωλούνται παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικά, αριθμός ο οποίος είναι ελαφρώς αυξημένος σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις που έχει κάνει η ίδια εταιρεία. Μάλιστα σημείωσε πως τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ίδιος θα είναι ο αριθμός και σε ότι αφορά την αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα.
Μάλιστα η φίρμα αναφέρει πως η ταχεία ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (η οποία ήδη έχει ξεκινήσει) θα τους επιτρέψει να ταιριάξουν με τα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται από κινητήρα εσωτερικής καύσης και σε ότι αφορά το κόστος απόκτησης. Αυτό σημαίνει πως τα ηλεκτρικά θα γίνει η πιο οικονομική λύση μετακίνησης -στο κομμάτι των αυτοκινήτων- πιο γρήγορα απ ότι αρχικά είχε προβλεφθεί.
Σύμφωνα με την BNEF μέχρι το 2040, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν από 2 εκατομμύρια μονάδες που βρήκαν κατόχους το 2018, σε 56 εκατομμύρια! Την ίδια περίοδο η ανάλυση αναφέρει πως οι πωλήσεις Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μειωθούν από 85 εκατομμύρια μονάδες (πέρυσι) σε 42 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.
Σε αυτό θα βοηθήσει η ταχεία μείωση των τιμών στις μπαταρίες που θα οδηγήσει τη στροφή του αγοραστικού κοινού προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το κόστος μπαταρίας ανά kWh έχει ήδη μειωθεί κατά 85% από το 2010.
Έτσι λαμβάνοντας υπόψη τα τελευταία στοιχεία, η ανάλυση που έγινε αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν λιγότερο δαπανηρά από ό, τι παρόμοια οχήματα εσωτερικής καύσης έως τα μέσα της δεκαετίας του 2020, τόσο στην τιμή αγοράς όσο και στο μακροπρόθεσμο κόστος ιδιοκτησίας.