Toyota: 15 νέα ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2025
29/11/2021
Η Toyota, είναι ο ιαπωνικός κολοσσός που κυριαρχεί στις πωλήσεις των υβριδικών και Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Παρόλα αυτά, θέλει να κατακτήσει και την θέση του ηγέτη στα ηλεκτροκίνητα και ανακοινώνει πως μέχρι το 2025, θα παρουσιάσει 15 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η ιαπωνική εταιρία έχει δηλώσει αρκετές φορές πως το μέλλον της αυτοκίνησης δεν βρίσκεται στον ηλεκτρισμό, αν και βάσει τα τελευταία πλάνα της, φαίνεται να συμβαδίζει με το ρεύμα της εποχής. Το νέο bZ4X, αποτελεί το εναρκτήριο λάκτισμα και υπόσχεται ακόμα 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα θα ανήκουν στην ευρύτερη οικογένεια με σήμα το bZ και το σύνθημα Beyond Zero.
Κοινοποίησέ το »
Έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση και έως 217,5 άλογα
Το νέο bZ4X βασίζεται στην τελευταία πλατφόρμα της Toyota με το χαρακτηριστικό e-TNGA, ενώ στην εμπροσθιοκίνητη έκδοσή του «φοράει» έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει 204 ίππους και 265 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό ιαπωνικό μοντέλο καταφέρνει να σημειώσει τελική ταχύτητα 160 χλμ/ωρα και τα 0-100 χλμ. σε τουλάχιστον 8,4 δευτερόλεπτα. Για την τετρακίνητη έκδοσή του, η Toyota συνεργάστηκε με την ειδικό στο είδος Subaru. Για να το πετύχει αυτό, το τετρακίνητο bZ4X εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ τοποθετημένα αντίστοιχα στους δύο άξονες, ενώ η απόδοσή του αγγίζει τους 217,5 ίππους και 336 Nm ροπής, ικανούς να κάνουν τα 0-100 χλμ. σε 7,7 δευτερόλεπτα. Αυτονομία 450 χιλιομέτρων
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Toyota, εφοδιάζεται με μία μπαταρία χωρητικότητας 71,4 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία που φτάνει τα 450 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα τεστ WLTP. Όπως δηλώνει η εταιρία, η μπαταρία μπορεί να «γεμίσει» μέχρι το 80%, μέσα σε 30 λεπτά από ένα φορτιστή 150 kW χωρίς να μειώνεται ο κύκλος ζωής της. Επιπλέον, με την σωστή χρήση της, ύστερα από 10 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα, η χωρητικότητα της μπαταρίας υπολογίζεται να έχει μειωθεί μόνο 10%.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Πιστή στις απόψεις της, ψηφίζει Hybrid
Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, η Toyota στο μέλλον θα συνεχίσει να προσφέρει υβριδικά, Plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά με κυψέλες υδρογόνου. H ιαπωνική αυτοκρατορία στηρίζει ένθερμα πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα αρκετά περιθώρια βελτίωσης, ενώ το μέλλον για αυτά αχνοφαίνεται στις
μπαταρίες solid-state. Επειδή όμως, η συγκεκριμένη τεχνολογία ακόμα δοκιμάζεται χωρίς να έχει δοθεί το πράσινο φως για την παραγωγή, η ιαπωνική φίρμα εργάζεται πάνω σε
νέας γενιάς μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτές θα είναι αρκετά
φθηνότερες, με
μεγαλύτερη πυκνότητα, συνεπώς και
αυτονομία, ενώ θα έχουν
πιο μεγάλο κύκλο ζωής.
Η Toyota δεν γινόταν να λείπει από το παιχνίδι των ηλεκτροκίνητων
θα παρουσιάσει 15 ολοκαίνουργια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025.
Αν το bZ4x ήταν μόνο η αρχή, το μέλλον φαίνεται αρκετά υποσχόμενο.
Θα συνεχίσει όμως να προσφέρει μοντέλα Hybrid τεχνολογίας.
Η Toyota θα καταφέρει να κυριαρχήσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή η Tesla δεν έχει πει ακόμα την τελευταία της κουβέντα;