Toyota bZ4X: To πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Toyota
Διαβάστηκε από 5125 αναγνώστες - 29/10/2021
Η Ιαπωνική εταιρεία αποκαλύπτει επίσημα το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό της μοντέλο, το SUV bZ4X. Είναι παράλληλα και το πρώτο μοντέλο της νέας της υπομάρκας της Toyota, bZ (Beyond Zero) με τις παραγγελίες του να ξεκινούν στην Ευρώπη στις 2 Δεκεμβρίου.
Το ηλεκτρικό μοντέλο σηματοδοτεί ένα σημαντικό σημείο καμπής στις προσπάθειες εξηλεκτρισμού της Ιαπωνικής εταιρείας, όντας το πρώτο EV μαζικής παραγωγής της Νο 1 σε πωλήσεις εταιρείας στον κόσμο. Πιστό στη σχεδίαση και την τεχνολογία του πρωτοτύπου που αποκύφθηκε νωρίτερα φέτος, το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο που αναπτύσσει και διαθέτει στην αγορά η Toyota το οποίο είναι εξελιγμένο αποκλειστικά ως BEV. Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε από την Toyota ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας e-TNGA η οποία έχει εξελιχθεί από κοινού με την Subaru.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Επιβλητική μοντέρνα σχεδίαση
Το νέο Toyota bZ4X ακολουθεί τη σχεδιαστική της φιλοσοφία με τους χαρακτηριστικά πολύ λεπτούς προβολείς και την κλειστή μάσκα εμπρός, αλλά και την έντονη οπτική έμφαση στις γωνίες του αυτοκινήτου πατώντας στα πρότυπα των RAV 4 και C-HR. Σημαντικό σημείο αναφοράς είναι η χαρακτηριστική κλειστή μάσκα και τα στενά φωτιστικά σώματα, που σε συνδυασμό με τις έντονες γωνίες δημιουργούν μια αρκετά επιβλητική εμφάνιση. Από πλευράς διαστάσεων, σε σχέση με το RAV4, το ηλεκτρικό SUV είναι πιο χαμηλό κατά 85 χιλιοστά, έχει μικρότερους προφυλακτήρες και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 160 χιλιοστά. Επίσης, το ύψος της γραμμής του καπό είναι χαμηλότερο κατά 50 χιλιοστά.
Πίνακα οργάνων 7ίντσες και 452 λίτρα χώρο αποσκευών
Το εσωτερικό του νέου Toyota bZ4X είναι αρκετά λιτό και μοντέρνο, ενώ χαρακτηριστικό είναι το Υoke τιμόνι το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε συγκεκριμένες αγορές. Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη για το σύστημα infotainment, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και έχει μέγεθος 7 ιντσών ενώ η φίρμα αποκαλύπτει πως έχει επενδύσει το εσωτερικό με μαλακά υλικά. Σε ότι αφορά τους χώρους, η Toyota υπόσχεται «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών επιπέδου Lexus LS ενώ ο χώρος φόρτωσης αποσκευών υπολογίζεται στα 452 λίτρα.
Με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες και έως 218 ίππους
Το εμπροσθιοκίνητο bZ4X τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης που παράγει 204 ίππους και 265 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 km/h. Το τετρακίνητο μοντέλο εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) και προσφέρει μέγιστη ισχύ 217,5 άλογα και 336 Nm ροπής, με την τελική ταχύτητα να παραμένει αμετάβλητη, ενώ η επιτάχυνση στα 100 km/h μειώνεται στα 7,7 δευτερόλεπτα. Η Toyota συνεργάστηκε με την Subaru για τη δημιουργία ενός νέου συστήματος τετρακίνησης για το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, θέλοντας να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη κληρονομιά των δύο εταιρειών.
Προσφέρει 450 χιλιόμετρα αυτονομίας
Το πρώτο ηλεκτρικό Toyota εξοπλίζεται με μια μπαταρία 71,4 kWh που προσφέρει 450 χιλιόμετρα αυτονομίας, σύμφωνα με τα τεστ του WLTP. H μπαταρία, όπως ισχυρίζεται η Toyota μπορεί να φορτιστεί μέχρι το 80% σε 30 λεπτά με φορτιστή 150 Kw χωρίς να μειώνεται ο κύκλος ζωής της. Η Toyota μάλιστα υπόσχεται πως μετά από 10 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα, η χωρητικότητα της μπαταρίας υπολογίζεται πως είναι μειωμένη περίπου 10%.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Steer-by-wire και ηλιακά πάνελ
Το bZ4X γίνεται το πρώτο Toyota παραγωγής που θα προσφέρει σύστημα steer-by-wire – One Motion Grip. Το σύστημα αυτό καταργεί τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, κάτι που προσφέρει περισσότερο χώρους και περισσότερη άνεση. Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται με το One Motion Grip-control, καθιστώντας τη λειτουργία πιο ομαλή και ευκολότερη. Η αυτονομία του bZ4X μπορεί να μεγιστοποιηθεί βάζοντας ηλιακά πάνελ στην οροφή του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτό αποθηκεύει την ηλιακή ενέργεια και την μετατρέπει σε ηλεκτρισμό για να φορτίσει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Η Toyota, κατά την διάρκεια ενός έτους, το σύστημα αυτό μπορεί να προσφέρει 1.800 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Toyota!
Θα διατίθεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες έως 218 ίππους και σύστημα τετρακίνησης!
Προσφέρει 450 χλμ αυτονομίας και μπορεί να εξοπλιστεί ακόμα και με ηλιακά πάνελ.
Η μπαταρία φορτίζει σε 30 λεπτά μέχρι το 80%
Πως σου φαίνεται το πρώτο 100% ηλεκτρικό της Toyota; Θα κάνει άραγε «πάταγο» στην κατηογορία του;