Ναι, είναι μια πολύ αγαπημένη μας συνήθεια ο εορτασμός της Τσικνοπέμπτης, αλλά καλό θα ήταν η τσίκνα να προέρχεται από τις ψησταριές μας, κι όχι από το μοτέρ του αυτοκινήτου μας. Διάβασε πώς να απολαύσεις το αγαπημένο σου κοψίδι, χωρίς άσχημες συνέπειες στο αυτοκίνητο σου.
Εκεί λοιπόν ανάμεσα στο γύρισμα της πανσέτας πάνω στη θράκα, αναλογίσου αν η τελευταία φορά που είδες ξανά τσίκνα μπροστά σου, ήταν από κάρβουνα και ψήσιμο ή βρίσκεσαι πιο συχνά μπροστά σε ένα τέτοιο φαινόμενο, με το αυτοκίνητο σου. Στην περίπτωση που το χεις συχνά μέσα στην καθημερινότητα σου, τότε πρέπει να επισκεφτείς ένα συνεργείο αυτοκινήτων, γιατί σίγουρα δεν είναι ευχάριστα τα πράγματα. Το σενάριο να καίει λάδια ο κινητήρας του αυτοκινήτου σου, είναι πάρα πολύ πιθανό και αυτό σίγουρα δεν είναι καλό για την μακροζωία του.
Μπορεί σε αρκετές περιπτώσεις οι εταιρείες να ανακοινώνουν ως φυσιολογική την κατανάλωση έως και 500ml λιπαντικού στα 1.000 χλμ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όλοι οι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί με τέτοιες προδιαγραφές.
Σημαντικό ρόλο σε μια τέτοια εξέλιξη είναι και οι συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου, ο τρόπος οδήγησης αλλά και οι καιρικές συνθήκες. Όμως για να αποφευχθεί η συνέχιση ενός τέτοιου φαινομένου, θα πρέπει να ακολουθήσεις κάποιους συγκεκριμένους κανόνες.
1. Η σωστή επιλογή λιπαντικού είναι το Α και το Ω στην σωστή συντήρηση του κινητήρα σου. Μερικές μέρες πριν διάβαζες εδώ, ένα εκτενές αφιέρωμα στα λιπαντικά αυτοκινήτων, αλλά και πώς να επιλέξεις το κατάλληλο για το αυτοκίνητο σου. Ο κατασκευαστής έχει ορίσει ακριβώς τις προδιαγραφές του λιπαντικού που θα χρησιμοποιήσεις, ώστε να προσφέρεις στον κινητήρα την φροντίδα που του αρμόζει.
2. Η ομαλή λειτουργία του κινητήρα σε όλες της συνθήκες κυκλοφορίας, θα πρέπει να σου γίνει 2η συνήθεια. Όσο λιγότερο πιέζεις τον κινητήρα να δουλεύει σε στα όρια του, τόσο λιγότερες οι πιθανότητες να ζηλέψει την θράκα και να αρχίσει να τσικνίζει κι αυτός!
3. Η προθέρμανση του κινητήρα, είναι ένα πολύ σύνηθες λάθος που κάνουμε στην χώρα μας, ακόμα και σήμερα. Με τον κινητήρα εντελώς παγωμένο, θα πρέπει να ξεκινήσουμε την κίνηση μας στους δρόμους, προοδευτικά, χωρίς πολλές στροφές, γιατί το λάδι δεν είναι ζεστό ώστε να δημιουργήσει την κατάλληλη μεμβράνη προστασίας, κι έτσι δεν λιπαίνει σωστά τα μηχανικά μέρη του κινητήρα. .
4. Συχνά-πυκνά, θα πρέπει να κάνεις έλεγχο για διαρροή λαδιών στο μπλοκ του κινητήρα. Τσεκάροντας διεξοδικά γύρω γύρω από την τσιμούχα στο καπάκι, θα μπορέσεις να καταλάβεις αν υπάρχει διαρροή, και αν υπάρχει πρέπει να αποταθείς αμέσως σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο, γιατί η βλάβη του κινητήρα μπορεί να είναι σοβαρή και ιδιαιτέρως δαπανηρή.
5. Ας μην ξεχνάμε φυσικά, πως θα πρέπει να ελέγχουμε συχνά και την στάθμη του λαδιού στον κινητήρα. Είναι ο πιο σύνηθες και ο πιο εύκολος τρόπος να υποψιαστούμε αν ο κινητήρας μας καίει λάδια, αφού μπορούμε εύκολα να παρατηρήσουμε σε τι επίπεδα βρίσκετε το λιπαντικό στοιχείο μέσα στον κινητήρα. Μεγάλη μείωση της στάθμης θα πρέπει να σε ανησυχεί, και θα πρέπει να ξεκινήσετε μαζί με μηχανικό αυτοκινήτων, μια πιο διεξοδική ματιά στο αυτοκίνητο, για το αν τα καίει ή τα χάνει τα λάδια το μοτέρ σου.
6. Στην περίπτωση που δεις λευκό καπνό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου, καλό θα ήταν να σταματήσεις κάπου δεξιά και να ειδοποιήσεις γερανό, να σε ρυμουλκήσει στο συνεργείο που συντηρείς το αυτοκίνητο σου. Ο «Λευκός καπνός» είναι θετικό σημάδι μόνο στην ανάδειξη του νέου Πάπα, και σε καμία περίπτωση δεν είναι ευοίωνο συμβάν για το αυτοκίνητο σου. Λευκά σημάδια καπνού, είναι η απόλυτη απόδειξη ότι ο κινητήρας καίει παραπάνω λάδια από το επιτρεπτό και ότι θα το ακριβοπληρώσεις αυτό το τσίκνισμα!