.jpg)
Kgm Torres EVX, Τιμή 28/04/2025: 30 190€
KGM Torres EVX 207 PS 73,4 kWh: Τεχνολογία και άνεση σε προσιτή τιμή
Κορυφαία σχέση χαρακτηριστικών-τιμής, επιβλητικό στον δρόμο με περιπετειώδη χαρακτήρα.
Κορυφαίοι χώροι και επίπεδο εξοπλισμού και τεχνολογίας που μπορεί να συγκριθεί με πολύ ακριβότερα μοντέλα.
0-100 σε 8,1 δλ., άνεση και υψηλή ποιότητα κύλισης στον δρόμο.
Πραγματική αυτονομία μεγαλύτερη των 400 χλμ., φορτίζει σε ταχυφορτιστή από 10% σε 80% σε 37 λεπτά.
Επιβλητικό στον δρόμο με περιπετειώδη χαρακτήρα και off-road στοιχεία.
Η είσοδος της νέων «ξενόφερτων» μαρκών, ιδίως από την Ασία και με συνήθη ύποπτο την Κίνα, στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων αποτελεί γεγονός και μάλιστα ασκεί ασφυκτική πίεση στους εγχώριους κατασκευαστές. Βασικό όπλο της ασιατικής «εκστρατείας» είναι φυσικά οι ασυναγώνιστες τιμές, πρακτική που εφαρμόζει υποδειγματικά η υπό κορεάτικα χέρια KGM, παλαιότερα γνωστή ως SsangYong. Με το νέο της μοντέλο, το KGM Torres, θέλει να αποδείξει πως η πολυτέλεια και οι ανέσεις που μπορεί να προσφέρει ένα D-SUV δεν χρειάζεται να συνοδεύονται από τεράστιες τιμές, απρόσιτες από το κύριο μέρος του αγοραστικού συνόλου. Στα χέρια μας βρέθηκε το αμιγώς ηλεκτρικό KGM Torres EVX προκειμένου να αποδείξει πως μπορεί να κοιτάξει στα μάτια πολύ ακριβότερα μοντέλα του ανταγωνισμού. Σε τιμή που αντιστοιχεί σε SUV μικρότερης κατηγορίας, στα 30.190 ευρώ, μας κάνει να αναρωτηθούμε για το αν παρουσιάζει ελλείψεις, κάτι που διαψεύδει από την πρώτη επαφή μαζί του.
Ξεκινώντας από την εμφάνιση του, το KGM Torres εμφανίζεται ισορροπημένο και μελετημένο. Βλέπετε, οι Κορεάτες στο παρελθόν μας είχαν συνηθίσει σε αιχμηρά σχέδια, επιτηδευμένα ασυνήθιστα στο μάτι, τα οποία σίγουρα τραβούσαν την προσοχή, πολλές φορές όχι για καλό λόγο. Αντιθέτως, το Torres EVΧ, ακολουθεί διαφορετική στρατηγική, αποδεικνύοντας ότι η αισθητική των αυτοκινήτων από την Κορέα έχει ωριμάσει. Πέρα από τις μεγαλειώδεις διαστάσεις του, έχει περιπετειώδη χαρακτήρα με off-road στοιχεία, χωρίς όμως να είναι προκλητικό. Θα λέγαμε πως μοιάζει περισσότερο με αμερικάνικο μοντέλο. Και ίσως αυτός να είναι ο σκοπός του, δεδομένου ότι δανείζεται το όνομα του από τον εθνικό δρυμό Torres del Paine στην Χιλή, δημοφιλή προορισμό της αμερικανικής ηπείρου. Έτσι, υιοθετεί hardcore περιτύλιγμα που προκαλεί για διαδρομές εκτός δρόμου. Ανεξαρτήτως αν θα χρησιμοποιηθεί σε αυτό το περιβάλλον, σίγουρα είναι επιβλητικό στον δρόμο και τραβάει τα βλέμματα.
Κορυφαίοι χώροι και επίπεδο εξοπλισμού και τεχνολογίας που μπορεί να συγκριθεί με πολύ ακριβότερα μοντέλα.
Ανοίγοντας οποιαδήποτε από τις πόρτες του, καταβαίνει κανείς πως οι μεγάλες διαστάσεις του δεν είναι απλά για το φαίνεσθαι. Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν άπλετους χώρους, ενώ χαρακτηριστική είναι η άνεση των πίσω επιβατών, οι οποίοι δεν θα στριμωχτούν ακόμη κι αν το ύψος τους είναι πολύ μεγαλύτερο από τον μέσο όρο. Παράλληλα, η ηλεκτρική μορφή του μοντέλου δεν φαίνεται να επηρεάζει σημαντικά το πορτμπαγκάζ, το οποίο και πάλι θα χωρέσει όλες τις αποσκευές που μπορεί να χρειαστεί μια οικογένεια, ακόμα και σε περίπτωση ταξιδιού. Γενικότερα, η αισθητική της καμπίνας είναι μίνιμαλ και κομψή και αποπνέει premium χαραχτήρα εκ πρώτης όψεως. Επίσης, εντυπωσιακό είναι το επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού που προσφέρεται στην τιμή του, το οποίο μπορεί να συγκριθεί μονάχα με πολύ ακριβότερες κατασκευές.
0-100 σε 8,1 δλ., άνεση και υψηλή ποιότητα κύλισης στον δρόμο.
Η δύναμη από τον ηλεκτροκινητήρα είναι υπεραρκετή για την χρήση που προορίζεται το συγκεκριμένο SUV. Στόχο αποτελεί η κορυφαία άνεση κατά τις μετακινήσεις, κάτι που πληροί και με το παραπάνω. Μεταφέροντας 207 ίππους και 339 Nm ροπής στους μπροστινούς τροχούς επιταχύνει άμεσα και χωρίς να δυσκολεύεται να μετακινήσει το βάρος που ξεπερνά τα 1.900 κιλά. Αυτό που παρατηρήθηκε, είναι πως η επιτάχυνση του, σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, είναι γραμμική και ήπια, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι αποτελεσματικό. Αυτό του δίνει επιπλέον αίσθηση άνεσης και προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση, η οποία ενισχύεται με καλή ηχομόνωση και εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης. Η τελευταία, είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στο να εξομαλύνει κάθε ανωμαλία στον δρόμο. Ως αποτέλεσμα, όταν του ασκηθεί πίεση, παρουσιάζονται μικρές κλίσεις σχετικά εύκολα. Παρόλα αυτά, δεν αναμένεται να οδηγηθεί με δυναμικό τρόπο, καθώς ο χαρακτήρας του είναι συνυφασμένος με χαλαρές μετακινήσεις.
Πραγματική αυτονομία μεγαλύτερη των 400 χλμ., φορτίζει σε ταχυφορτιστή από 10% σε 80% σε 37 λεπτά.
Περνώντας στην ουσία, την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια αναλαμβάνουν οι μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 73,4 kWh (72 ωφέλιμες), οι οποίες προέρχονται από την BYD. Με λίγα λόγια, βρίσκονται κοντά στον μέσο όρο όσον αφορά το μέγεθος και υπόσχονται αυτονομία 467 χλμ. βάση του κύκλου WLTP. Όπως διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια των δοκιμών μας, η πραγματική αυτονομία δεν απέχει κατά πολύ από την θεωρητική, που δηλώνει ο κατασκευαστής, καθώς σε μεικτό κύκλο θα «βγάλει» 400 χλμ. χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Σε αυτό το έργο θα συμβάλλει σημαντικά κατά τους χειμερινούς μήνες η αντλία θερμότητας, η οποία αποτελεί βασικό εξοπλισμό. Όσον αφορά την φόρτιση της μπαταρίας, μέσω ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 120 kW, θα χρειαστεί 37 λεπτά για να ανέβει από ποσοστό 10% σε 80%. Σε κοινό wallbox στο σπίτι, όμως, θα χρειαστούν 11,5 ώρες.
Σελ. 2 | Επιβλητικό στον δρόμο με περιπετειώδη χαρακτήρα και off-road στοιχεία. |
Σελ. 3 | Κορυφαίοι χώροι και επίπεδο εξοπλισμού και τεχνολογίας που μπορεί να συγκριθεί με πολύ ακριβότερα μοντέλα. |
Σελ. 4 | 0-100 σε 8,1 δλ., άνεση και υψηλή ποιότητα κύλισης στον δρόμο. |
Σελ. 5 | Πραγματική αυτονομία μεγαλύτερη των 400 χλμ., φορτίζει σε ταχυφορτιστή από 10% σε 80% σε 37 λεπτά. |