Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά - Το Golf αποτελεί σχεδόν συνώνυμο της λέξης VW. Μάλιστα αποτελεί το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της ιστορίας της. Τι παραπάνω έχει να μας δείξει λοιπόν ο βετεράνος της μικρομεσαίας κατηγορίας;
Η VW δίνει άλλον αέρα, στο πάντα σοβαρό Golf, μέσω της R Line έκδοσης. Με 1.000άρη κινητήρα, 110 άλογα και πολλές σπορ πινελιές, μας κερδίζει ξανά από την αρχή.
Εμφάνιση-σχεδίαση: Ο σοβαρός... το έριξε έξω
Θα ήταν το λιγότερο ιεροσυλία να σχολιάσουμε την σχεδιαστική γραμμή του Golf, καθώς πάνω από το 90% του πληθυσμού μάλλον την ξέρει από έξω. Οπότε ας σταθούμε περισσότερο στις αλλαγές της R Line έκδοσης. Συναντάμε λοιπόν, σπορ προφυλακτήρα ειδικής σχεδίασης R, διευρυμένα πλευρικά μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος, πίσω αεροτομή οροφής ειδικής σχεδίασης και πολλά ακόμα μικρά αλλά σπορ τεχνάσματα. Μας αρέσουν πολύ οι 17άρες ζάντες αλουμινίου οιοποίες εξοπλίζονται και με αντικλεπτικάμπουλόνια. Γενικότερα, μπορεί οι αλλαγές να είναι χειρουργικά εστιασμένες, αλλάζουνε όμως άρδην την εικόνα του Golf.
Εσωτερικό-σχεδίαση: Εντυπωσιάζει ο νέος πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων
Το εσωτερικό του VW Golf R Line, δεν διαφοροποιείται αισθητά από αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου. Έτσι, αυτό παραμένει ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά, με φινίρισμα και συναρμογή για σεμινάριο, αλλά και στάνταρ που προσεγγίζουν αυτά των premium μικρομεσαίων. Στο κομμάτι της σχεδίασης, η VW έχει παραμείνει στις γνωστές σοβαρές, μη νεανικές, αλλά εργονομικές γραμμές της, με την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα 8 ιντσών, να προσδίδει μια high-tech πινελιά την οποία εκτοξέυει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μ εοθόνη TFT 12.3 ιντσών. Στο τομέα των χώρων, παραμένει από τα πιο ευρύχωρα μικρομεσαία, με άνεση για 5 ενήλικες και χώρο αποσκευών στα 380λτ.
Εξοπλισμός: Ο βασικός εξοπλισμός του R Line εντυπωσιάζει
Μία ειδική έκδοση δεν μπορεί να μην έχει και ειδικό εξοπλισμό, ακόμα και στο βασικό πακέτο. Έχουμε λοιπόν: σπορ προφυλακτήρα, διευρυμένα πλαινα μαρσπιέ, έμβλημα R-Line στη γρίλια, πίσω αεροτομή, πλήρως ψηφιακό και διαδραστικό πίνακα οργάνων, sport ανάρτηση με χαμηλωμένο πλαίσιο, adaptive cruise control, front assist με city emergency braking, αυtόματο κλιματισμό δύο ζωνών, σύστημα Infotainment Composition Media με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, 8 ηχεία, θύρες SD card, Aux In, USB, αισθητήρες προσέγγισης και σύνδεση Bluetooth με audio streaming, λειτουργίες συνδεσιμότητας Car-Net App Connect με MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto και τέλος 17άρες ζάντες με αντικλεπτικά μπουλόνια.
Κινητήρας και οδική συμπεριφορά: Το downsizing στα καλύτερα του
Εάν δεν μας το λέγανε, θα ορκιζόμασταν πως το Golf κινεί ένας πολύ καλός 1.600άρης κινητήρας βενζίνης. Στην πράξη όμως, το κινεί ο (σημάδι των καιρών) ακόμα καλύτερος 1.000άρης TSI κινητήρας απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροοπής. Με το 0-100 σε 10.2 δευτ. και τελική τα 196 χλμ. σε κάνει να απορείς πως κινείται το άλλοτε βαρύ μικρομεσαίο, τόσο ανάλαφρα. Το μοντέλο δοκιμής συνεργαζόταν με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και δεν μας κούρασε ούτε στην κίνηση, ούτε σε μεγαλύτερη διαδρομή. Οδηγικά το Golf παραμένει εκπληκτικά σταθερό, με premium ποιότητα κύλισης και ευχάριστες αντιδράσεις σε στροφές. Η ουδέτερη συμπεριφορά του εξασφαλίζει κατά συνέπεια, χαλαρότητα σε οδηγό και επιβάτες, ενώ η απορρόφηση των ανωμαλιών, γίνεται με άνεση SUV. Τελικά ποιος χρειάζεται παραπάνω από 1.000 κ.εκ. στις μέρες μας.
Συμπέρασμα
Το VW Golf φοράει τον πιο σπορ μανδύα του και μεταμορφώνεται σε ένα πιο νεανικό και μοντέρνο σύνολο. Η R Line έκδοση πραγματικά ολοκλήρωσε την γκάμα του μοντέλου, και μαζί με τον 1.000άρη κινητήρα, δείχνει πως θα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης.