`Αγρια dieselάκια
Διαβάστηκε από 5191 αναγνώστες - 4/9/2017
Τρία μικρομεσαία που συνδυάζουν οικονομία και σπορ χαρακτήρα για να μην κάνεις κανένα συμβιβασμό. Δες τα και πες μας ποιο σε κέρδισε.
Είναι γεγονός πως, τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα δεν προσφέρουν οικονομία κίνησης μόνο λόγω της χαμηλής κατανάλωσής τους, αλλά και λόγω των χαμηλών τελών κυκλοφορίας που έχουν (ενίοτε κι απαλλαγής), ως απόρροια των χαμηλών ρύπων που εκπέμπουν.
Σαφώς όμως, δεν θα πρέπει να αγνοούμε το γεγονός πως, αρκετά μικρομεσαία, παρά το diesel χαρακτήρα τους, συνδυάζουν οδηγική ευχαρίστηση και δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά.
Η Giulietta δεν περνάει απαρατήρητη με τίποτα, το Civic είναι «διαστημικό» και το Focus έχει μοναδικό χαρακτήρα.
Μην τρέφουμε αυταπάτες. Το κομμάτι της εξωτερικής εμφάνισης παίζει πρωτεύοντα ρόλο σε κάθε πτυχή της ζωής μας. Γιατί να μην έχει την ίδια βαρύνουσα σημασία και σε ό,τι έχει να κάνει με την επιλογή του αυτοκινήτου που θα μας συντροφεύει για αρκετά χρόνια; Οι τρεις επιλογές μας λοιπόν, διαθέτουν ελκυστική εμφάνιση με έντονα σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Σε κανέναν δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητη η Alfa Romeo Giulietta με τις καμπύλες της, αλλά και τις μοναδικές σχεδιαστικές της λεπτομέρειες (π.χ. ο τρισδιάστατος θυρεός της Alfa στη μάσκα, οι κρυμμένες πίσω χειρολαβές ή τα LED πίσω φωτιστικά σε σχήμα σαλιγκαριού).
Αρκετά «διαστημικό» όμως, είναι και το σουλούπι του Honda Civic, το οποίο διαθέτει έντονες ακμές, συνδυαζόμενες με όμορφες καμπύλες, που συνθέτουν ένα φουτουριστικό κι αεροδυναμικό σχήμα.
Το Ford Focus από την πλευρά του, διαθέτει αρκετά στοιχεία αισθητικής μοναδικότητας, όπως π.χ. τα μεγάλα σφηνοειδή πίσω φωτιστικά ή τα τονισμένα μαύρα πάνελ στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, που τονίζουν το δυναμισμό του αυτοκινήτου.
Η Giulietta είναι η πιο παραμετροποιήσιμη, το Civic έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση και το Focus κινητήρα που δίνει γκάζι μέχρι τον «κόφτη».
Πέραν όμως από το αισθητικό κομμάτι, αυτό που παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή, είναι και ό,τι έχει να κάνει με το μηχανικό σύνολο που συνοδεύει κάθε αυτοκίνητο. Τα diesel μικρομεσαία της δοκιμής μας, διαθέτουν από τους πιο σβέλτους κινητήρες της αγοράς, χωρίς όμως να θυσιάζουν στο βωμό των επιδόσεων την κατανάλωση καυσίμου.
Το μοτέρ της Alfa Romeo Giulietta αποδίδει ισχύ 105 ίππων, αλλά κυρίως 320 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Ως εκ τούτου και σε συνδυασμό με το «σφιχτό» μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά και την επιλογή Dynamic του Συστήματος Alfa D.N.A. (επεμβαίνει μεταξύ άλλων στην απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού), το μοτέρ αυτό προσφέρει πολύ γρήγορες επιδόσεις στην πετρελαιοκίνητη «Ιταλίδα».
Εξίσου σβέλτος χαρακτηρίζεται κι ο φρέσκος κινητήρας που συνοδεύει το Honda Civic, o i-DTEC. Εκατόν είκοσι (120) ίπποι και 300 Nm ροπής προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις, με κύριο ατού του μοτέρ, το τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών, χωρίς ενοχλητικό θόρυβο και κροταλίσματα.
Το Ford Focus, διαθέτει έναν diesel κινητήρα άμεσου ψεκασμού, ο οποίος προσφέρει πολύ καλή απόδοση και δυναμικό τράβηγμα κυρίως μετά τις 2.000 σ.α.λ. και μέχρι και τον «κόφτη». Οι επιδόσεις με 6τάχυτο κιβώτιο, είναι αντίστοιχα γρήγορες με αυτές των υπόλοιπων μοντέλων.
Ένας καθοριστικός τομέας και αμείλικτος κριτής, ανεξαρτήτως της κατηγορίας στην οποία ανήκει το υπό δοκιμή μοντέλο. Κι εδώ όμως, τα μικρομεσαία που δοκιμάζουμε τα πηγαίνουν εξαιρετικά και, εκτός των πολύ καλών επιδόσεων των κινητήρων τους, μπορούν να υπερηφανεύονται και για την πολύ χαμηλή κατανάλωση που εμφανίζουν.
Πιο συγκεκριμένα, η εργοστασιακή κατανάλωση του Honda Civic αγγίζει τα 3,6 λτ./100 χλμ. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων, έχει κορυφαία αυτονομία που φθάνει τα 1.389 χλμ. με ένα γέμισμα ενώ είναι εξαιρετικά χαμηλές και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες ανέρχονται στα 94 γρ./χλμ. Στα υπόλοιπα 2 μικρομεσαία, η μέση κατανάλωση είναι αντίστοιχη και αρκετά χαμηλή, με το Ford Focus 1,6 TDCi να απαιτεί 4,2 λτ./100 χλμ. (αυτονομία 1.233 χλμ. με ρεζερβουάρ 53 λτ.), οι εκπομπές CO2 να αγγίζουν τα 115 γρ./χλμ, και την Alfa Romeo Giulietta να καταναλώνει 4,4 λτ./100 χλμ. (αυτονομία 1.367 χλμ. με ρεζερβουάρ 60 λτ.), με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να ανέρχονται στα 114 γρ./χλμ!
Το εσωτερικό της Giulietta συνδυάζει σύγχρονη σχεδίαση και ρετρό αναφορές, το Civic έχει το πιο μεγάλο πορτ-παγκάζ και το Focus είναι το πιο high-tech.
Το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς των μηχανικών και σχεδιαστών αποτυπώνεται πλήρως στο εσωτερικό των μικρομεσαίων της δοκιμής μας.
Πιο συγκεκριμένα, η εικόνα στο εσωτερικό της Giulietta είναι αξιοπρόσεκτη. Εκεί, οι σχεδιαστές έδωσαν σχεδιαστικό ρεσιτάλ, καταφέρνοντας να συνδυάσουν σύγχρονη σχεδίαση και ρετρό αναφορές. Τo μεγάλο οριζόντιο μεταλλικό φιλέτο, ο πίνακας οργάνων με τα στρογγυλά σχήματα και τις ενδείξεις γραμμένες στα ιταλικά, καθώς και οι αεροπορικού τύπου 5 διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό, είναι ορισμένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το εσωτερικό της μικρομεσαίας Alfa. Όμως, δεν είναι μόνο «μόστρα», μιας κι έχει δοθεί προσοχή και στην κατασκευή του ταμπλό, αφού όλα τα επιμέρους τμήματα είναι στιβαρά συναρμολογημένα, ενώ από πλευράς υλικών, μαλακό πλαστικό συναντάται κυρίως στο πάνω τμήμα του ταμπλό και περιμετρικά του οριζόντιου μεταλλικού τμήματος.
Το επίθετο που μπορεί να αποτυπώσει στο έπακρο το εσωτερικό του Civic είναι ένα: Φουτουριστικό! Το ταμπλό και το τούνελ της κονσόλας περικλείουν τον οδηγό, ενώ ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας σε βάζει σε ένα «πολεμικό» οδηγικό mood! Η ποιότητα κατασκευής δεν επιδέχεται καμία κριτική μιας κι όλα είναι ποιοτικά κατασκευασμένα ενώ κορυφαίο είναι και το φινίρισμα.
Ο θάλαμος των επιβατών του Focus από την πλευρά του, ξεχωρίζει για την μοντέρνα του αισθητική και τη «φορτωμένη», αλλά high-tech κονσόλα. Προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, παρότι δεν λείπουν κάποιες μικροατέλειες φινιρίσματος, ενώ μαλακά και αφρώδη πλαστικά καλύπτουν ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, προσδίδοντας μια έξτρα νότα πολυτέλειας.
Στον τομέα των χώρων, το Ford Focus προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών μεταξύ των τριών, αλλά και αυτόν για τα κεφάλια τους, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση πίσω 3 ενήλικες. Το πορτ-παγκάζ από την άλλη, έχει μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα, αλλά η χωρητικότητα των 316 λτ. με τη στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης είναι μικρή συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Με κιτ επισκευής, ο χώρος φόρτωσης φτάνει στα 363 λτ.
Το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ πάντως το έχει το Civic που διαθέτει ωφέλιμο όγκο 407 λίτρων και είναι από τα πλέον ευρύχωρα της κατηγορίας. Παράλληλα, τα πίσω καθίσματα «Magic Seats», ανασηκώνουν τις βάσεις τους και «κλειδώνουν» τις πλάτες τους, δημιουργώντας έτσι ένα δεύτερο χώρο αποσκευών κι εκτοξεύοντας την πρακτικότητα στα ύψη. Τρεις (3) ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν άνετα, έχοντας αρκετό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους τους.
Στην Giulietta, το πορτ-μπαγκάζ είναι το μικρότερο των τριών αλλά με καλή χωρητικότητα 350 λίτρων, ενώ στο πίσω κάθισμα ο χώρος είναι άνετος για 2 ενήλικες.
Η Giulietta είναι η πιο συμμετοχική, το Civic έχει το καλύτερο φρενάρισμα και το Focus είναι το πιο fun to drive.
Αυτή είναι κι η μαγεία αυτών των κατασκευών. Κάτω από το κυριλέ κουστούμι, διαθέτουν έναν «σβέλτο» χαρακτήρα, ο οποίος μπορεί να προσφέρει στον οδηγό τους ατελείωτες ώρες οδηγικής ευχαρίστησης.
Αναμφίβολα η Alfa Romeo Giulietta, με τη βοήθεια του κινητήρα και του κιβωτίου, ξεδιπλώνει το οδηγικό της ταμπεραμέντο σε κάθε περίσταση, ακόμα και στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή της. Το όλο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι επιτηδευμένα σφιχτό, ώστε όταν ξεκινήσουν οι στροφές, να ξεκινήσουν και τα χαμόγελα του οδηγού. Η Gulietta, αποδεικνύεται βράχος σε κάθε καμπή, το πλαίσιο είναι στιβαρό, το τιμόνι επικοινωνιακό, ενώ τα φρένα αποδεικνύονται δυνατά.
Το Ford Focus τόσο στην βενζινοκίνητη, όσο και στην diesel έκδοσή του που δοκιμάζουμε, είναι ένα εκ των αυτοκινήτων της κατηγορίας που κερδίζει τις εντυπώσεις στο τομέα της οδικής συμπεριφοράς, μιας και διαθέτει έναν fun to drive χαρακτήρα. Το πλαίσιο και το κάπως πιο βαρύ σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι βοηθούν και προσφέρουν στη σωστή οδική συμπεριφορά, ενώ εξίσου καλή είναι κι η ανάρτηση του μοντέλου της Ford.
Το Honda Civic, διέθετει μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με την ακαμψία του πλαισίου και το κράτημα να έχουν τον πρώτο λόγο. Αυτή η συνταγή συνεχίζεται και στην diesel έκδοση, με την προσθήκη του τον i-DTEC κινητήρα, με το Ιαπωνικό μοντέλο όχι μόνο να είναι απλά πιο ευχάριστο από το βενζινοκίνητο, αλλά και πιο ικανό σε κάθε είδους διαδρομή. Σε καμία περίπτωση, δεν γίνεται αισθητή η διαφορά βάρους 150 κιλών περίπου σε σχέση με το ελαφρύτερο μοντέλο με το βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων, ενώ τα φρένα είναι κορυφαία, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αποτελεσματικότητα (100-0 χλμ./ώρα σε 36,3 μ.)!
Συμπέρασμα
Τα τρία αυτοκίνητα που σας παρουσιάσαμε αναμφίβολα έχουν προικιστεί από τους κατασκευαστές τους, τόσο με «επίσημη» περιβολή (εξωτερική εμφάνιση), όσο και με καρδιά αθλητική (κινητήρας), η οποία τους προσδίδει άκρως σπορτίφ χαρακτήρα.
Σίγουρα, η Alfa Romeo Giulietta είναι η πιο σπορτίφ εκ των τριών, κερδίζοντας την καρδιά του οδηγού με το στήσιμό της, το «sex appeal» της και τις επιλογές διαμόρφωσης των οδηγικών της χαρακτηριστικών μέσω του συστήματος Alfa D.N.A., με τους αναγκαίους όμως περιορισμούς στην πρακτικότητα και την άνεση.
Το Ford Focus 1,6 TDCi, είναι πιο άνετο συγκριτικά με την Giulietta, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει χάσει το οδηγικό του μπρίο και τον οδικό δυναμισμό που χαρακτηρίζουν όλες τις εκδόσεις του. Τουναντίον!
Σε εξίσου δυναμικά οδηγικά μονοπάτια βαδίζει και το Honda Civic 1,6 i-DTEC, το οποίο με το νέο diesel κινητήρα προσφέρει περισσότερη οικονομία κίνησης, συνδυαζόμενη με φουτουριστική εμφάνιση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά.