Αξίζει να δώσεις 10.000 ευρώ για το προηγούμενο Hyundai i30;
Διαβάστηκε από 8433 αναγνώστες - 10/12/2021
Το Hyundai i30 της προηγούμενης γενιάς, χρονολογίας 2012-2017, ετοιμάζεται να «κλείσει» 10 χρόνια στους δρόμους. Με κορυφαία ευρυχωρία, οικονομικούς κινητήρες και τιμές που ξεκινούν από 7.400 ευρώ, πόσο αξιόπιστο είναι το μοντέλο για αγορά ως μεταχειρισμένο;
Το Hyundai i30 έχει γίνει best-seller και η 3η γενιά του φιγουράρει στις λίστες και τα συγκριτικά των καλύτερων μικρομεσαίων. Το τρέχον μοντέλο πωλείται με τιμή που ξεκινά από 17.190 ευρώ για την έκδοση με το βασικό εξοπλισμό και τον κινητήρα 1,5 λίτρων και 110 ίππων.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Η αμέσως προηγούμενη γενιά κυκλοφόρησε από το 2012 έως το 2017. Πόσο καλή εναλλακτική είναι το συγκεκριμένο μοντέλο για κάποιον δεν θέλει, ή δεν μπορεί να αγοράσει το καινούργιο i30; Είναι σοφή η αγορά του ως μεταχειρισμένου, ή θα φέρει μπελάδες στο μέλλον; Ας το δούμε!
Ένα Hyundai i30 δεκαετίας έχει τιμή 7.400 ευρώ
Τα Hyundai i30 2ης γενιάς, χρονολογίας 2012-2017 έχουν μέσο όρο τιμής 10.200 ευρώ. Τα πιο φθηνά μοντέλα κοστίζουν 7.400 ευρώ και, αναλόγως τον εξοπλισμό, τον κινητήρα και τη χρονολογία, ξεπερνούν τα 16.000 ευρώ.
Τα οχήματα ήταν διαθέσιμα στην ελληνική αγορά αρχικά με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.400 κυβικών και 100 ίππων, καθώς και με ένα turbo diesel μοτέρ, επίσης 1,4 λίτρων, απόδοσης 90 ίππων. Το 2015 έγινε μία ανανέωση του αυτοκινήτου, και κάτω από το καπό του i30 βρέθηκε επιπλέον ένας βενζινοκινητήρας 1.600 κυβικών με 128 ίππους, ενώ είδαμε επίσης diesel μοτέρ 1,6 λίτρων με ισχύ 110 και 136 άλογα. Παράλληλα, η γκάμα των κιβωτίων ταχυτήτων, που μέχρι τότε ήταν μόνο χειροκίνητα 6 σχέσεων, εμπλουτίστηκε και από ένα DCT 7 σχέσεων.
Το ισχυρότερο Hyundai i30 της συγκεκριμένης γενιάς είχε ιπποδύναμη 186 άλογα, από ένα turbo κινητήρα βενζίνης 1.600 κυβικών.
Όταν ήταν καινούργιος, ο 14αρης βενζινοκινητήρας με τους 100 ίππους είχε πραγματική μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ ο diesel των 90 ίππων «έκαιγε» 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο.
Η ανάρτηση του Hyundai i30 2η γενιάς είναι σφικτή, και χαρίζει στο αυτοκίνητο σίγουρο «πάτημα» στο δρόμο, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα. Παρόλα αυτά, δεν γίνονται περιορισμοί στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης. Το σύστημα διεύθυνσης έχει σαφήνεια και άμεση απόκριση, με 3 σκάλες υποβοήθησης.
Το Hyundai i30 2012-2017 χωράει 5 ενήλικες και έχει 378 λίτρα πορτ-μπαγκάζ
Στον τομέα της ευρυχωρίας, το αυτοκίνητο ανταγωνίζεται ακόμα και τα σημερινά μοντέλα, τα οποία κατά παράδοση έχουν ολοένα και αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με τα αντίστοιχα προηγούμενων γενιών. Τα καθίσματα του είναι άνετα, με το πίσω να έχει πλάτος 138 εκατοστά, και ως εκ τούτου να μπορεί να φιλοξενήσει 3 ενήλικες. Για να έχετε μία εικόνα σύγκρισης, τα τρέχοντα Ford Focus και i30 που είναι τα κορυφαία στην κατηγορία τους σε αυτό τον τομέα, έχουν πλάτος 139 εκατοστά. Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμο όγκο 378 λίτρων.Το προηγούμενο Hyundai i30 έχει καλή ποιότητα κατασκευής και μηδαμινά προβλήματα
Εκτός από ευρύχωρη, η καμπίνα του οχήματος είναι ποιοτική, με στιβαρή συναρμογή. Μάλιστα, στην έκθεση της Φρανκφούρτης του 2011, όπου έγινε η παρουσίαση του μοντέλου, ο τότε Διευθυντής του Τμήματος Τεχνολογίας της VW, Martin Winterkorn, ανέφερε χαρακτηριστικά «Εδώ δεν τρίζει τίποτα!».
Από τη στιγμή που η 2η γενιά του Hyundai i30 έκανε το ντεμπούτο της το 2012, τα πιο παλιά μοντέλα είναι έτοιμα να αγγίξουν τη δεκαετία. Ήρθε η ώρα να δούμε πώς έχει ανταποκριθεί το αυτοκίνητο στο πέρασμα του χρόνου.
Η καλή ποιότητα κατασκευής του οχήματος έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη σημαντικών προβλημάτων. Η AutoBILD έκανε test διαρκείας σε ένα diesel Hyundai i30 με 128 ίππους για 100.000 χιλιόμετρα, και το χαρακτήρησε ως ένα από τα πιο αξιόπιστα μοντέλα που έχει δοκιμάσει.
Ακόμα και στους γερμανικούς χειμώνες, που χαρακτηρίζονται από το αλάτι στους δρόμους, το αυτοκίνητο δεν εμφάνισε σκουριά.
Φθορές σε ακρόμπαρα, ανάκληση στο χειρόφρενο και πλοήγηση που «κολλάει» τα κύρια παράπονα
Όσον αφορά τις ζημιές, αυτές είναι περιορισμένες. Καταρχάς, έχει γίνει ανάκληση λόγω ελαττωματικού χειρόφρενου. Επίσης, έχουν εμφανιστεί βλάβες στα ακρόμπαρα, καθώς και στα πίσω φώτα.
Όταν ο οδηγός πιέζει αρκετά τον πετρελαιοκινητήρα των 128 ίππων, τότε η κατανάλωση λαδιού είναι αυξημένη. Επιπλέον, μέσα στην πόλη το diesel μοτέρ έχει θορυβώδη λειτουργία.
«Παράπονα» επίσης υπάρχουν και όσον αφορά το infotainment: Η φωτεινότητα της οθόνης είναι αρκετά έντονη, ενώ το σύστημα πλοήγησης ορισμένες φορές «κολλάει», κάτι που λύνεται με αναβάθμιση. Τέλος, η σύνδεση του Bluetooth με το κινητό μπορεί να χαθεί αν απενεργοποιηθεί ο κινητήρας, με την αποσύζευξη και την εκ νέου σύνδεση να είναι η μόνη επιλογή.
Συμπέρασμα: Ακόμα φρέσκο και αξιόπιστο
Συνολικά, το προτελευταίο Hyundai i30 παραμένει ακόμα μοντέρνο και ανταγωνιστικό, και είναι έτοιμο να χαρίσει ηρεμία μυαλού στους νέους του ιδιοκτήτες, χάρη στην αξιοπιστία του, αφού τα λιγοστά προβλήματα που έχουν αναφερθεί δεν αποτελούν λόγο για να τους αποτρέψει για αγορά. Ένα επιπλέον bonus είναι πως τα τελευταία μοντέλα, του 2017, είναι ακόμα εντός εργοστασιακής εγγύησης.
Οι τιμές για τα μοντέλα 10ετίας ξεκινούν από 7.400 ευρώ, και τα τελευταία ξεπερνούν τα 16.000.
Χωράει με άνεση 5 ενήλικες και έχει μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 378 λίτρων.
Έχει καλή ποιότητα κατασκευής και δεν βγάζει πολλά προβλήματα.
Τα κύρια «παράπονα» είναι φθορές σε ακρόμπαρα, ανάκληση στο χειρόφρενο και navigation που κολλάει.
Όταν ήταν καινούργιο «κοιτούσε» κατάματα τους Γερμανούς ανταγωνιστές του. Θα αγόραζες σήμερα το παλιό, ή θα έδινες 17.000 για να πάρεις το καινούργιο;