Η άνεση που προσέφερε άγγιζε με ευκολία το επίπεδο των μεσαίων οικογενειακών.

Οι ανταγωνιστές του όπως τα Ford Escort, η Nissan Sunny ή η Opel cadet είχαν έναν πολύ δύσκολο αντίπαλο.

Οι τετρακύλινδροι κινούσαν με ευκολία το αμάξωμα έχοντας μέτρια κατανάλωση.

Έκανε άλμα στην ποιότητα του εσωτερικού ενώ χαρακτηριστικό είναι το κίτρινο χρώμα στον πίνακα οργάνων

Η τετράθυρη έκδοση ονομάστηκε Chamade

R19: Το αυτοκίνητο που αγαπούσε τις στροφές!

Διαβάστηκε από 10152 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/2/2018

R19: Το αυτοκίνητο που αγαπούσε τις στροφές! Το ισορροπημένο Renault 19 ήρθε το 1988 για να ταράξει τον γερμανικό ανταγωνισμό και έγινε αμέσως best seller.

 
   
Θα πρέπει να κοιτάξουμε στο παρελθόν για να καταλάβουμε γιατί το R19  έγινε ένας ήρωας για την Renault. Στα τέλη της δεκαετίας του 80 η Renault δεν ήταν στα καλύτερά της. Τα R4 και R5 ήταν  ξεπερασμένα ενώ το R25 ήταν πολύ μεγάλο για τον μέσο Ευρωπαίο. Έλειπε ένα αυτοκίνητο που θα απευθύνεται στον μέσο οικογενειάρχη και να έχει όλα τα σύγχρονα για την εποχή εφόδια.


Τον Σεπτέμβρη του 1988 βγαίνει στην αγορά της Γαλλίας το μικρομεσαίο R19 και 4 μήνες αργότερα και στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία με την συνολική διεθνή παραγωγή να φτάνει τα σχεδόν 6 εκατομμύρια αντίτυπα!


Το μικρομεσαίο αμάξωμα των 4,16μ διέθετε κορυφαίους χώρους, μεγάλα και αναπαυτικά καθίσματα ενώ η άνεση ήταν μνημειώδης. Σαν γνήσιο γαλλικό έστριβε αποτελεσματικά ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Ο σχεδιασμός έχει την υπογραφή του  Giugiaro και παρότι κρίθηκε κάπως συντηρητική κέρδισε εν τέλει το αγοραστικό κοινό.


Η Renault με το 19 έκανε άλμα στην ποιότητα και στην αξιοπιστία. Διάφορα αντίτυπα του νέου αυτοκινήτου διήνυσαν συνολικά 7,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα, τόσο σε εργαστηριακές δοκιμές, όσο και σε όλων των ειδών τα κλίματα και εξωτικά μέρη, από την Σαχάρα έως την Αρκτική, σε ακραίες συνθήκες (βροχή, χιόνι, υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες).


Ιδιαίτερη προσοχή είχε δοθεί και στην αεροδυναμική του μοντέλου, καθώς το 19 hatchback είχε αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,31 και το 19 sedan μόλις 0,30 - νούμερα κορυφαία για μικρομεσαίο αυτοκίνητο, πόσο μάλλον για τα τέλη της δεκαετίας του 1980.


Οι κινητήρες ξεκινούσαν από τα 1200 κ.εκ και έφταναν τα 1800. Κορυφαίος κινητήρας ήταν ο 1,8 λτ απόδοσης 137 ίππων της έκδοσης Renault 19 GTI 1.8 16V/16S της οποίας η τελική ξεπερνούσε κατά πολύ τα 200 χλμ./ώρα.
Οι ανταγωνιστές του όπως  τα Ford Escort, η Nissan Sunny ή η Opel cadet είχαν έναν πολύ δύσκολο αντίπαλο μιας και το R19 ήταν πολύ δυνατό σε όλους του τομείς.


Από το 1990 έως το 1994, το R19 ήταν το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο εισαγωγής στην Γερμανία ενώ σε μερικά κρατίδια ξεπερνούσε σε πωλήσεις ακόμα και το Golf.


Κέρδισε το βραβείο αυτοκινήτου της  χρονιάς στην Γερμανία, Ισπανία Ιρλανδία και Αργεντινή και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη της γαλλικής εταιρίας.


Το 1995 αντικαταστάθηκε από το Megane 1ης γενιάς και πέρασε έτσι στην ιστορία της Renault.


Συμπέρασμα: Το 1988 παρουσίασε η Renault  ενα καθημερινό αυτοκίνητο  που τα κατάφερνε καλά σε όλους τους τομείς. Ηταν ποιοτικό, αξιόπιστο, διέθετε μεγάλους χώρους και είχε φυσικά άριστη οδική συμπεριφορά. Χάρη σε αυτό, ανέκαμψε η Renault την δεκαετία του 90. 
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Renault 19
   
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1721/4
Καύσιμο Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 73/5000
Ροπή (Nm/σαλ) 127
/2,750
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 5/χειροκίνητο/εμπρός
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 13
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 170
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) (μετρ) 7,7
Δοχείο καυσίμου (λτ) 55
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 386-1310
Μ/Π/Υ 4156/1684/1412 
 

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ