Μία τριάδα μοντέλων που δεν σπάνε δεν χαλάνε και τα κάνουν όλα. Αυτόματα κιβώτια, χώροι και αξιόπιστοι κινητήρες σε τριάδα μεταχειρισμένων φωτιά. Δείτε τώρα κάθε τομέα τους.
Αναμφίβολα η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου σε ένα αυτοκίνητο τις περισσότερες φορές λύνει τα χέρια του οδηγού. Ειδικά όταν αυτό το κιβώτιο είναι τελευταίας τεχνολογίας και συνδυάζεται με compact διαστάσεις αμαξώματος. Σε αυτό το συγκριτικό δοκιμάζουμε τρία αυτοκίνητα της ιαπωνικής σχολής που έχουν αυτό το κοινό χαρακτηριστικό: Το αυτόματο κιβώτιο. Για να δούμε λοιπόν πως τα πάνε στην μεταξύ τους σύγκριση, τα Honda Jazz, Nissan Micra και Toyota Yaris
Κινητήρες: Ικανοί και οικονομικοί
Τα μικρά αυτοκίνητα της σύγκρισης κινούνται από κινητήρια σύνολα τα οποία εξασφαλίζουν οικονομία κίνησης, προσφέροντας παράλληλα και αξιοπρεπείς επιδόσεις. Ξεκινώντας με το Honda Jazz, κάτω από το καπό υπάρχει ο i-VTEC κινητήρας των 1.339 κ.εκ. με απόδοση 99 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με το σύστημα μετάδοσης CVT (Continuous Variable Transmission). Πίσω από το τιμόνι το Jazz CVT εφοδιάζεται με μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων, οι οποίες διατηρούνται στην επιλογή «S» mode και η εναλλαγή τους πραγματοποιείται ακαριαία.
Το Nissan Micra τα πάει εξαιρετικά καλά κινούμενο στο αστικό περιβάλλον. Ειδικά αν εξοπλίζεται με το CVT κιβώτιο, απλοποιεί κατά πολύ τη ζωή του οδηγού. Ο κινητήρας των 80 ίππων ο οποίος συνεργάζεται καλά με το κιβώτιο των μεταβαλλόμενων σχέσεων, είναι πρόθυμος και έχει αρκετά «άλογα» για τα κυβικά του, ωστόσο ακόμη και στη διαμόρφωση sport του κιβωτίου, ακολουθεί τις γενικότερα «ήπιες» προσταγές του CVT.
Ο μοντέρνος, 1,33 λτ., κινητήρας του Toyota Yaris με διπλό μεταβλητό χρονισμό αποδίδει 99 ίππους. H σχετικά άμεση λειτουργία του συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων κιβωτίου του εξασφαλίζει καλές επιδόσεις εν κινήσει. Η Toyota υπόσχεται ίδια τελική ταχύτητα με το χειροκίνητο μοντέλο, αλλά κυρίως μικρότερη κατανάλωση, 5,0 λτ./100 χλμ. έναντι 5,2 στο χειροκίνητο.
Εσωτερικό: Πρακτικά, ευρύχωρά και καλοφτιαγμένα
Στο θάλαμο των επιβατών του Honda Jazz, οι διαφορές σε σχέση με το μοντέλο με το χειροκίνητο κιβώτιο εντοπίζονται στον διαφορετικό επιλογέα ταχυτήτων, στην ύπαρξη των paddles στο τιμόνι και στην ένδειξη της επιλογής σχέσης στον πίνακα οργάνων. Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό του μικρού Honda ξεχωρίζει για το μοντέρνο του σχεδιασμό και την πρακτικότητα που παρέχουν οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και θήκες για μικροαντικείμενα.
Στο εσωτερικό του Nissan Micra, η απλότητα συνεχίζει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Tα πάντα είναι γεροδεμένα και υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες, ενώ πόντους στο καλάθι της πρακτικότητας βάζει και το διπλό ντουλαπάκι στη μεριά του συνοδηγού.
Στο εσωτερικό του Toyota Yaris δεν εντοπίζονται τρομερές αλλαγές συγκριτικά με την χειροκίνητη έκδοση του, με εξαίρεση φυσικά τον ειδικό επιλογέα του κιβωτίου MultiDrive-S και τα paddles πίσω από το τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση, χρηστικό στοιχείο αποτελεί το στάνταρ σύστημα πολυμέσων Touch & Go με οθόνη αφής 6,1 ιντσών, δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth και USB, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας κ.α.
Οδική συμπεριφορά: Σταθερά, άνετα και εξαιρετικά ευκολοδήγητα
Το Honda Jazz διακρίνεται και για την φιλικότητά του στην οδήγηση και την ευελιξία που παρέχει στις αστικές μετακινήσεις. Σε συνδυασμό μάλιστα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων η ευκολία που παρέχει στις μετακινήσεις είναι ιδιαίτερα υψηλή μιας και απαλλάσσει τον οδηγό από την κούραση και την ταλαιπωρία της μόνιμης επαφής του ποδιού με το πεντάλ του συμπλέκτη στο συνεχόμενο σταμάτα – ξεκίνα των μποτιλιαρισμένων δρόμων. Η ανάρτηση από την πλευρά της δεν κουράζει, ενώ το αυτοκίνητο παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές με τη σύμπραξη πάντα και του στάνταρ Συστήματος Ελέγχου της Πρόσφυσης (VSA). Επιπλέον το τιμόνι είναι άμεσο, παρέχει θετική αίσθηση και τα φρένα έχουν καλή αποτελεσματικότητα.
Το πρώτο που θα λατρέψεις στο Nissan Micra είναι και το ζητούμενο από ένα μικρό αυτοκίνητο, ήτοι η ευκολία οδήγησης στην πόλη. Το τιμόνι «κόβει» εντυπωσιακά (κύκλος στροφής μόλις 9,3 μ.), η περιφερειακή ορατότητα είναι άριστη, ενώ το παρκάρισμα είναι παιχνίδι χάρη στο ελαφρύ τιμόνι. Καλά ανταποκρίνεται και το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο ειδικά για τις αστικές μετακινήσεις αποδεικνύεται σωτήριο. Εν συνεχεία, αν πιέσεις το Micra θα διαπιστώσεις πως δίνει έμφαση στην άνεση και η ανάρτηση έχει μεγάλες διαδρομές για να ρουφά τις ανωμαλίες. Σαν αποτέλεσμα, οι κλίσεις στις στροφές είναι τονισμένες, η υποστροφή έρχεται σχετικά γρήγορα και δε λείπουν κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα. Σε κάθε περίπτωση οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες, ενώ το στάνταρ ESP διακόπτει άμεσα κάθε πιθανή τάση αποσταθεροποίησης.
Το Toyota Yaris έχει κερδίσει στον τομέα της ευχρηστίας και ειδικά στην κίνηση στην πόλη, με τη προσθήκη του Multidrive-S κιβωτίου. Η λειτουργία του είναι εξαιρετική, ενώ η άνεση είναι υψηλή. Κατά τα άλλα, το αυτόματο Yaris διατηρεί τη σταθερότητα στην ευθεία και τα προβλέψιμα χαρακτηριστικά στις στροφές, των εκδόσεων με χειροκίνητο κιβώτιο. Πατάει καλά και δίνει μια αίσθηση σιγουριάς στις υψηλές ταχύτητες, ενώ στρίβει με περισσότερη ασφάλεια, υπό την «προστασία» μάλιστα του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VSC).
Συμπέρασμα
Είναι γεγονός πως όταν κάποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου που διαθέτει αυτόματο κιβώτιο θα εκτιμήσει δεόντως την άνεση που προσφέρει η μη αναγκαία αλλαγή ταχυτήτων από το χέρι του οδηγού. Στα μικρά αυτοκίνητα που συγκρίναμε, το τερέν εργασίας τους κατά βάση θα είναι αστικό. Στο συνεχές σταμάτα – ξεκίνα την ύπαρξη ενός αυτόματου κιβωτίου θα την λέγαμε και επιβεβλημένη. Εσείς ποιο θα επιλέγατε;