autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Και τα τρία μοντέλα της δοκιμής είναι διαθέσιμα με μικρής χωρητικότητας κινητήρες οι οποίοι μπορούν και συνδυάζουν τις καλές επιδόσεις με την χαμηλή κατανάλωση.

To Fiesta διαθέτει στάνταρ το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, με χαμηλές ταχύτητες που γνωρίσαμε στο Focus. Με αυτό, είναι εφικτή η αποφυγή συγκρούσεων με ταχύτητες μέχρι 15 χλμ./ώρα και η μείωση της σφοδρότητάς τους με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.

Το Clio διαθέτει σύστημα πολυμέσων Media Nav με οθόνη αφής που συνδυάζει σύστημα πλοήγησης, ραδιόφωνο, σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο μέσω Bluetooth και απευθείας πληκτρολόγηση στην οθόνη.

Το Polo έχει την πιο συντηρητική αισθητική και τον πιο απλό σχεδιασμό.

Στo μοντέλο της δοκιμής, ο κινητήρας του Fiesta αποδίδει 100 ίππους και έχει μέση κατανάλωση 4.3 λτ./100 χλμ.

Το μοτέρ αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm ενώ η μέση κατανάλωση είναι στα 4.3 λτ./100 χλμ., από τις πιο χαμηλές στην κατηγορία.

Καθώς το Polo δε συνδυάζει τον κινητήρα με καμία άλλη τεχνολογία εξοικονόμησης ενέργειας, επιτυγχάνει μέση κατανάλωση της τάξης των 5.2 λτ./100 χλμ.

Είναι απίστευτο τι μπορείς να πετύχεις από μόλις 900 κυβικά

Διαβάστηκε από 6445 αναγνώστες - 12/10/2017

Οι σύγχρονοι μικροί κινητήρες κάνουν θαύματα ειδικά στην κατηγορία των μικρών. Δείτε τα Fiesta, Clio και Polo.

Μπορεί να σου ακούγονται μικροί αλλά δεν είναι

Ford 1.0 EcoBoost: 3 κύλινδροι και turbo 

Το Ford Fiesta εξοπλίζεται με τον 1.000άρη turbo κινητήρα 3 κυλίνδρων που δύο χρόνια πριν είχε τοποθετηθεί στο Focus. Στo μοντέλο της δοκιμής, ο κινητήρας αυτός αποδίδει 100 ίππους, έχει μέση κατανάλωση 4.3 λτ./100 χλμ.. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το ίδιο μοτέρ, με τα ίδια χαρακτηριστικά κατανάλωσης, κυκλοφορεί χωρίς turbo και 80 ίππους, αλλά και σε ακόμα μία «τουρμπάτη» έκδοση με 125 ίππους. Ο 1.000άρης EcoBoost της Ford είναι ακόμα ένα από τα μικρότερα σε όγκο σύνολα του είδους, ενώ το μπλοκ του κινητήρα έχει διαστάσεις ενός φύλλου A4! Ενσωματώνει 3 κυλίνδρους τοποθετημένους στη σειρά, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ παράλληλα διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Το σύνολο συνδυαζόταν με σύστημα Start&Stop που αποτελούσε μέρος των Econetic Technologies. Αυτές περιλάμβαναν ακόμα σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, δείκτη σωστής αλλαγής ταχύτητας και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης.


Renault 0.9 TCe: Χαμηλή κατανάλωση από 0.9 λτ. με turbo

Το Clio ήταν το πρώτο Renault που εφοδιαζόταν με τον συγκεκριμένο 3κύλινδρο κινητήρα της εταιρείας. Έχει turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου στον κύλινδρο που αποσκοπεί στη μέγιστη απόδοση και στην οικονομία καυσίμου από μόλις 0.9 λτ. Το μοτέρ αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm ενώ η μέση κατανάλωση είναι στα 4.3 λτ./100 χλμ., από τις πιο χαμηλές στην κατηγορία (στην έκδοση Ecoleader της δοκιμής). Η οικονομία αυτή επιτυγχάνεται με τη βοήθεια του συστήματος Stop&Start που λειτουργεί με ακρίβεια, αλλά και του προαιρετικού συστήματος Eco. Αυτό ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων του (βλ. κλιματισμός) με στόχο τη βέλτιστη οικονομία.


1.2 TSI 90 PS: Ο πρωτοπόρος με turbo και λίγα κυβικά

Το μοτέρ 1.2 TSI του Polo είναι από τα πρώτα που χρησιμοποίησαν turbo και άμεσο ψεκασμό στα λίγα κυβικά, για ένα αυτοκίνητο μικρής κατηγορίας. Το μοτέρ αυτό είναι το μόνο 4κύλινδρο του συγκριτικού, αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής. Καθώς το Polo δε συνδυάζει τον κινητήρα με καμία άλλη τεχνολογία εξοικονόμησης ενέργειας, επιτυγχάνει μέση κατανάλωση της τάξης των 5.2 λτ./100 χλμ.. Από τα μοντέλα του ομίλου της VW που χρησιμοποιούνταν ο κινητήρας αυτός, μόνο στο Polo είχε 90 ίππους.


Το Clio είναι το πιο άνετο, το Fiesta σε «βάζει στο παιχνίδι» ενώ το Polo είναι ουδέτερο.

Το Clio προσέφερε, από την προηγούμενη γενιά του, την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Αυτή ενισχύθηκε στη γενιά που εξετάζουμε. Από τα τρία του συγκριτικού, είναι αυτό με την πιο άνετη ανάρτηση και την πιο ξεκούραστη κύλιση, ενώ έχει το καλύτερο φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά. Γενικά, ενώ το Clio ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα στον ανοιχτό δρόμο, μερικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι ίσως ενοχλήσουν γύρω στα 120 χλμ./ώρα.
Το Fiesta, από την άλλη, είχε πάντα έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και αυτόν διατηρεί και μετά την ανανέωση, αλλά με περισσότερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του παραμένει το πιο κοφτερό από τα τρία, αλλά το μικρό Ford δείχνει περισσότερο την κατηγορία του από τα άλλα. Η προσεγμένη ηχομόνωση και η ευθύβολη κίνηση βοηθούν στο ταξίδι, αλλά ο οδηγός δεν νιώθει τόσο προστατευμένος από το τι συμβαίνει γύρω του. Παράλληλα, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι ο πιο νευρικός από όλα τα μοντέλα της δοκιμής, ενώ η ανάρτηση έχει γίνει πιο άνετη, αλλά και πάλι «διαβάζει» περισσότερο το δρόμο. Αυτό είναι καλό αν θες να οδηγήσεις σβέλτα.
Τέλος, το Polo είναι το πιο ουδέτερο των τριών. Δεν προσφέρει την κορυφαία άνεση του Clio, αλλά έχει καλή ποιότητα κύλισης, ενώ δεν έχει και την ακρίβεια του Fiesta, αλλά ούτε γέρνει, ούτε πλέει στις στροφές. Τα φρένα του είναι καλά, το τιμόνι είναι ακριβές αλλά με μέτρια πληροφόρηση και το ESP λειτουργεί καλύτερα από όλα.


Το Fiesta «σε ακούει» αλλά και φρενάρει μόνο του, το Clio σε καθοδηγεί ενώ το Polo είναι λιτό σε εξοπλισμό.

Active City Stop: To Fiesta διαθέτει στάνταρ το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, με χαμηλές ταχύτητες που γνωρίσαμε στο Focus. Με αυτό, είναι εφικτή η αποφυγή συγκρούσεων με ταχύτητες μέχρι 15 χλμ./ώρα και η μείωση της σφοδρότητάς τους με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.
Nav&Go: Το Clio διαθέτει σύστημα πολυμέσων Media Nav με οθόνη αφής που συνδυάζει σύστημα πλοήγησης, ραδιόφωνο, σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο μέσω Bluetooth και απευθείας πληκτρολόγηση στην οθόνη, λειτουργία audio streaming για αναπαραγωγή αρχείων ήχου και υποδοχές Aux και USB για σύνδεση με εξωτερικές πηγές αποθήκευσης.
SYNC: Από την έκδοση Trend με τον 1000άρη κινητήρα (όπως αυτή της δοκιμής) και πάνω, το Fiesta εφοδιάζεται με σύστημα που επιτρέπει τη συνδεσιμότητα με φωνητική ενεργοποίηση για τηλεφωνικές κλήσεις και μουσικές επιλογές από συσκευές συνδεδεμένες μέσω Bluetooth ή USB. Το SYNC περιλαμβάνει και τη λειτουργία του Emergency Assistance. Μέσω αυτού, το αυτοκίνητο καλεί αυτόματα σε βοήθεια, στην περίπτωση που εμπλακεί σε σύγκρουση.

 
Το Clio είναι το πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά, το Polo το πιο συντηρητικό και το Fiesta είναι κάπου ανάμεσα.

Στο εσωτερικό τους, τα τρία αυτοκίνητα ακολουθούν τρεις διαφορετικούς δρόμους. Το Clio, είναι το πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά, με μοτίβα που «τραβούν» διαφορετικές γραμμές από τον ανταγωνισμό. Ποιοτικά, έχει προσεγμένα υλικά και καλή συναρμογή, ωστόσο το φινίρισμα σε ορισμένες επιφάνειες κρίνεται απλώς μέτριο. Επίσης, η εργονομία είναι προσεγμένη, αν και η ιδιόμορφη αισθητική κάνει μερικές λεπτομέρειες δύσχρηστες (π.χ. κάρτα Renault, ορατότητα προς τα πίσω).
Από την άλλη, το Polo έχει την πιο συντηρητική αισθητική και τον πιο απλό σχεδιασμό. Αυτό το κάνει ιδιαίτερα πρακτικό στην καθημερινή επαφή μαζί του, ενώ (στις εκδόσεις που έχει αφρώδες πλαστικό στο ταμπλό) έχει την καλύτερη ποιότητα υλικών και συναρμογής.
Το Fiesta βρίσκεται κάπου στη μέση. Έχει καλή ποιότητα πλαστικών, αφού είναι καλυμμένο με μαλακό υλικό στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, αλλά η συναρμογή των υλικών και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι υποδεέστερες των άλλων δύο μοντέλων. Γενικά, το Fiesta παρά τις μικρές αλλαγές στη σχεδίαση και στην ποιότητα των υλικών, δείχνει το πιο ξεπερασμένο αισθητικά, ενώ η Ford έχει κάνει και κάποιες εκπτώσεις που ενοχλούν. Για παράδειγμα, η στεφάνη του τιμονιού είναι πολύ λεπτή, ενώ απουσιάζει το trip computer και ο δείκτης θερμοκρασίας. Από πλευράς εργονομίας, το σύστημα infotainment δεν είναι πολύ εύχρηστο, διατηρώντας την παλιά σχεδίασή του.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις