Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric

Μεγάλος ανταγωνισμός στην άνεση και την ευελιξία

Μεταχειρισμένο πόλης: Smart fortwo ή Toyota iQ;

Διαβάστηκε από 9236 αναγνώστες - 3/8/2017

Χώροι, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, κινητήρες και όλα όσα πρέπει να ξέρεις σε όλους τους τομείς, για τα μεταχειρισμένα Smart Fortwo και TOYOTA iQ.

Ως ντέρμπι αιωνίων μπορεί να χαρακτηριστεί η κόντρα μεταξύ του Smart fortwo και του Toyota iQ, με τα δύο αυτά αυτοκίνητα να έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Μάθε ότι πρέπει να ξέρεις για τους δύο αυτούς «μίνι γίγαντες».

Smart Fortwo
Συνώνυμο της ευελιξίας ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες, το εσωτερικό του Smart Fortwo είναι εξαιρετικά σχεδιασμένο, στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων, διαθέτοντας πλευρικούς αεραγωγούς και τιμόνι τριών ακτίνων. Οι χώροι κρίνονται ικανοποιητικοί, με το αποκλειστικά διθέσιο εσωτερικό να ικανοποιεί τις ανάγκες ισάριθμων επιβατών και των αποσκευών τους, με το διαθέσιμο χώρο εκεί να έχει όγκο 240 λίτρων. Στην αγορά των μεταχειρισμένων μπορεί κανείς να βρει το fortwo να διαθέτει τεχνολογικά στοιχεία, που καθιστούν πιο άνετες και ευχάριστες τις μετακινήσεις. Αρχικά στην κεντρική κονσόλα -έναντι του παραδοσιακού ηχοσυστήματος- μπορεί να φιλοξενηθεί μια οθόνη 6,5 ιντσών με σύστημα πολυμέσων (πλοήγησης, ήχου, κ.λπ.), ενώ στον πίνακα οργάνων υπάρχει υπολογιστής ταξιδίου. Τέλος, το smart μπορεί να εξοπλιστεί και με σύστημα cruise control.

Οι κινητήρες που εφοδιάζουν το fortwo είναι τετρακύλινδροι με χωρητικότητα 999 κ.εκ. και ονομαστική απόδοση 61, 71, 84 και 102 ίππων. Οι δύο πρώτοι είναι ατμοσφαιρικοί και εστιάζουν στη χαμηλή κατανάλωση και ρύπους (4,2 λτ./100 χλμ. και 97 γρ. CO2/χλμ. σύμφωνα με την smart), ενώ οι υπερτροφοδοτούμενοι των 84 και -στην έκδοση Brabus- των 102 ίππων εστιάζουν, όπως είναι φυσικό, στις καλύτερες επιδόσεις.

Στο δρόμο το smart fortwo είναι σφιχτό και νευρικό σε ανωμαλίες, αλλά και ιδιαίτερα ευχάριστο σε αστικές συνθήκες. Η συμπεριφορά του είναι προβλέψιμη, με το ESP να φροντίζει για την αντιμετώπιση των ανεπιθύμητων τάσεων του αμαξώματος, ενώ το σύστημα διεύθυνσης και το κιβώτιο έχουν μέτρια αίσθηση και αμεσότητα αντίστοιχα.

TOYOTA iQ
Το iQ απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να προσθέσουν στιλ και ευκολία στις καθημερινές τους μετακινήσεις στα αστικά κέντρα. Το περιβάλλον στο εσωτερικό του iQ είναι αρκετά ευχάριστο, παρά την ύπαρξη κάπως μουντών χρωματισμών στο ταμπλό. Για τα δεδομένα της κατηγορίας, τα υλικά που το συνθέτουν είναι πολύ καλής ποιότητας. Σε ανάλογο επίπεδο βρίσκονται το φινίρισμα και η εργονομία. Βέβαια, μικρές λεπτομέρειες, όπως το ότι το ηχοσύστημα ελέγχεται μόνο από το τιμόνι, ίσως παραξενέψουν κάποιους. Από την άλλη, οι δύο εμπρός επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση, όχι όμως και οι πίσω που θα στριμωχθούν, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει όγκο μόλις 32 λίτρων, και μόνο με την αναδίπλωσή των καθισμάτων φτάνει τα 242 λίτρα.
Από πλευράς εργονομίας, υπάρχουν κάποια στοιχεία που ενοχλούν, όπως είναι τα δύο μόνο μικρά μπουτόν, που υπάρχουν στο τιμόνι για τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος και το χειρόφρενο, που είναι σε σχετικά άβολη θέση και θα μπορούσε να είχε αντικατασταθεί από έναν ηλεκτρονικό διακόπτη, εξοικονομώντας επιπλέον χώρο. Ακόμα ο οδηγός κάθεται ψηλά και το ρυθμιζόμενο καθΆ ύψος τιμόνι βρίσκεται σχετικά χαμηλά, ενώ άβολο είναι το υποπόδιο με την οριζόντια κλίση. Τέλος, για την αποθήκευση μικροαντικειμένων υπάρχουν θήκες στις πόρτες και πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ αντί για ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού, υπάρχει ένας αποσπώμενος υφασμάτινος φάκελος. 

Μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις που κρύβει στον οδηγό του το μίνι Toyota, είναι ο πολύ καλός συνδυασμός που προσφέρει μεταξύ της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς, δεδομένων των περιορισμένων εξωτερικών του διαστάσεων και σε σύγκριση με το αντίπαλον δέος (smart fortwo). Το μοντέλο έχει πολύ καλή σταθερότητα και δε θα προκαλέσει τάσεις ανασφάλειας στον οδηγό του, καθώς μπορεί να κινείται άνετα στις ευθείες της εθνικής οδού με ταχύτητες γύρω στα 140 χλμ./ώρα ή και παραπάνω. Επιπλέον, η ανάρτησή του με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζει καλή άνεση στους επιβάτες και μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω άξονας θα αναπηδήσει και θα αντιδράσει με ξερό σχετικά τρόπο. 

Τέλος σε ότι αφορά τους κινητήρες το μοντέλο εξοπλίζεται με δύο σύνολα 1,0 και 1,33 λίτρων με την απόδοση στους 68 και 98 ίππους αντίστοιχα (κατανάλωση στα 4,3 λίτρα -99 γρ. CO2- και 4,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα αντίστοιχα). 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις