Η Seat έκανε ένα facelift στο Ibiza το 2021. Αναλύουμε τα ακριβώς προηγούμενα μοντέλα, που κυκλοφόρησαν μεταξύ του 2017 και 2021, και βλέπουμε πόσο καλά είναι για αγορά μεταχειρισμένου. Δεδομένου ότι τα πιο παλιά είναι ήδη 6 χρονών, θα παρουσιάσουν προβλήματα και φθορές, ή είναι «αστέρια»;
Τι ζημιές βγάζει το ακριβώς προηγούμενο Seat Ibiza;
Δοκιμάζουμε ένα Seat Ibiza του 2017, το οποίο μέσα σε 6 χρόνια έχει διανύσει 70.000 χλμ, δηλαδή κατά μέσο όρο 11.700 χλμ ετησίως. Το αυτοκίνητο διαθέτει το χιλιάρι TSI μοτέρ των 95 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο οπτικός έλεγχος δείχνει πως δεν υπάρχουν διαρροές λιπαντικού από τον κινητήρα και το σασμάν. Κατά την οδήγηση το μοτέρ λειτουργεί όπως στην πρώτη μέρα, κάτι που ισχύει και για τα υπόλοιπα μηχανικά εξαρτήματα και το σύστημα ανάρτησης. Δεν ακούγονται τριγμοί από το αμάξωμα, ούτε από τα πλαστικά της καμπίνας, γεγονός που δείχνει πως το Ibiza αντέχει καλά στο πέρασμα του χρόνου. Αντίστοιχα καλή εικόνα βρίσκουμε και στο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διαθέτει την αμεσότητα που είχε ως καινούργιο και δεν έχει εμφανίσει κενά.
Αν το Seat Ibiza που ενδιαφέρεστε να αγοράσετε έχει αυξημένο αριθμό χιλιομέτρων, ενδέχεται να χρειάζονται αλλαγή τα ημίμπαρα εμπρός, μια φθορά που θα κάνει ηχητικά αισθητή την παρουσία της, αφού θα ακούγονται χτύποι εμπρός.
Τα «παράπονα» των ιδιοκτητών Seat Ibiza περιορίζονται σε τυχόντες ελαττωματικούς αισθητήρες πίεσης turbo, οι οποίοι θα «δίνουν» λάθος ενδείξεις στον εγκέφαλο και θα θέτουν το αυτοκίνητο σε safe mode.
Στη χώρα μας έχει γίνει μια ανάκληση για το Seat Ibiza της συγκεκριμένης χρονολογίας, η οποία έχει να κάνει με το χειρόφρενο. Οι κάτοχοι ενημερώθηκαν το 2019, και ως εκ τούτου αν το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει έχει πραγματοποιήσει την ανάκλησή του, το πρόβλημα έχει επιλυθεί και δεν έχετε λόγο ανησυχίας.
Seat Ibiza 2017-2021: Πώς τα πάει στον τομέα των φθορών;
Όπως αναφέραμε, από την καμπίνα απουσιάζουν οι τριγμοί. Το ίδιο ισχύει και για τις φθορές στα καθίσματα και στις επενδύσεις σε πόρτες και ταμπλό, οι οποίες είναι ανύπαρκτες. Οι διακόπτες δεν έχουν ξεβάψει, ενώ αντίστοιχα το στεφάνι του τιμονιού και ο επιλογέας ταχυτήτων δεν έχουν εμφανίσει την κλασσική «γυαλάδα» που προκύπτει από την έντονη χρήση.
Στον εξοπλισμό του συγκεκριμένου μοντέλου συμπεριλαμβάνονται πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, αυτόματο φρενάρισμα, καθώς και τιμόνι με διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών. Όλα λειτουργούν σωστά, ενώ το σύστημα infotainment διατηρεί την ασύρματη σύνδεση με το κινητό χωρίς πρόβλημα.
Το εν λόγω αυτοκίνητο κυκλοφόρησε όλα τα χρόνια στο εξωτερικό. Παρόλη την καθημερινή κίνηση σε δρόμους με αλάτι το χειμώνα, στο πλαίσιο δεν υπάρχει σκουριά.