Δοκιμάζουμε ένα μεταχειρισμένο Skoda Karoq του 2020, το οποίο εφοδιάζεται με τον diesel κινητήρα 115 ίππων και σε 3 χρόνια έχει διανύσει 177.000 χιλιόμετρα. Πόσο αξιόπιστο είναι για αγορά μεταχειρισμένου; Παρουσιάζει προβλήματα, ή είναι πλήρως αξιόπιστο;
Τι ζημιές θα βρω σε ένα Skoda Karoq με σχεδόν 180.000 χιλιόμετρα;
Το Skoda Karoq που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο διαθέτει τον diesel TDI κινητήρα 1,6 λίτρων με κωδικό EA288, ο οποίος αποδίδει 115 άλογα. Κατά τον οπτικό έλεγχο δεν παρατηρούνται διαρροές λιπαντικών από τα μηχανικά μέρη, ενώ οδηγώντας το αυτοκίνητο δεν ακούγονται θόρυβοι και τριγμοί.
Ο κινητήρας πληροί προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-Temp, χάρη στην τεχνολογία AdBlue και τον καταλύτη SCR, ο οποίος μετατρέπει μέχρι και το 90% των οξειδίων αζώτου σε νερό και άζωτο. Τα 250 Nm ροπής καθιστούν το μοτέρ ικανό να κινεί με άνεση το αμάξωμα του Skoda Karoq, ενώ σε μικτό κύκλο η πραγματική κατανάλωση του αυτοκινήτου κυμαίνεται γύρω στα 6 λτ/100 χλμ. Χάρη στη μακριά κλιμάκωση της έκτης ταχύτητας, το τσέχικο SUV μπορεί να ταξιδέψει με άνεση και χωρίς ζόρι στον αυτοκινητόδρομο.
Τα αυξημένα χιλιόμετρα που αναγράφονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων (ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό των μοντέλων 2017-2021, δηλαδή πριν το facelift) δεν γίνονται αντιληπτά από την κατάσταση του αυτοκινήτου. Αυτό είναι δείγμα προσεκτικού ιδιοκτήτη, αλλά και υψηλής ποιότητας κατασκευής του Skoda Karoq. Παρόλα αυτά, καλό είναι να γνωρίζετε πως αν έχετε σκοπό να αγοράσετε μοντέλο με τόσα χιλιόμετρα θα πρέπει να υπολογίσετε τυπικές εργασίες συντήρησης που πλησιάζουν: Στα 210.000 χιλιόμετρα συνήθως χρειάζεται αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού, ενώ ενδέχεται να χρήζουν αλλαγής τα ρουλεμάν του άξονα και ο δίσκος συμπλέκτη, λόγω φυσιολογικής φθοράς.
Τι φθορές έχει ένα Skoda Karoq με 180.000 χιλιόμετρα;
Μπορεί το μεταχειρισμένο Skoda Karoq που έχουμε στη διάθεσή μας να είναι της προ-facelift γενιάς, όμως δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τα καινούργια μοντέλα. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε εξοπλίσει πλούσια το SUV, μιας και αυτό διαθέτει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων (πλέον ανήκει στον standard εξοπλισμό των καινούργιων Karoq), σύστημα infotainment «Colombus» με σύνδεση στο διαδίκτυο και σύστημα πλοήγησης, καθώς και ισχυρό ηχοσύστημα ισχύος 570 W της Canton. Τα πάντα λειτουργούν στην εντέλεια, κρύβοντας την εντατική χρήση που έχει γίνει στο αυτοκίνητο (τα 177.000 χλμ εντός μιας τριετίας μεταφράζονται σε σχεδόν 60.000 χλμ ετησίως).
Δεν υπάρχουν εμφανείς γρατζουνιές στο εσωτερικό του Skoda Karoq που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο, ενώ αντίστοιχα οι επενδύσεις από δέρμα και alcantara των sport καθισμάτων βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Το μόνο που παρατηρείται είναι τριγμοί από τις εσωτερικές χειρολαβές στις πόρτες.