6 φωτογραφίες »

Παραμένει premium ως μεταχειρισμένο ακόμη;

18/9/2020

Είναι το Audi A1 ακόμα πειστικό έπειτα από πέντε χρόνια και μετά από περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα;

 
 
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΒΑΣΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ; Αυτό το μαθαίνουμε συχνά στο AUTO BILD όταν δοκιμάζουμε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Άλλωστε, τα οχήματα για τις δοκιμές, που παρέχονται από τις κατασκευάστριες εταιρείες είναι συνήθως πλήρως εξοπλισμένα. Σε τελική ανάλυση, οφείλουμε να δοκιμάσουμε τι είναι ικανό να κάνει κάθε αυτοκίνητο. Πάντως, ένα πολύ καλά εξοπλισμένο Α1 μπορεί να κάνει ένα πράγμα πάνω απ' όλα: να μας σαγηνεύσει.

Με το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο της δοκιμής μας τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Δερμάτινο τιμόνι, όμορφοι συνδυασμοί υφάσματος-δέρματος, μεγάλων διαστάσεων σύστημα πλοήγησης, αυτόματο σύστημα κλιματισμού, αναδυόμενη γυάλινη οροφή, κομψές ζάντες και ένα κομψό δίχρωμο φινίρισμα - το μικρό diesel όχημά μας δεν τα έχει όλα αυτά. Η εντύπωση κατά το άνοιγμα της πόρτας του οδηγού είναι αρκετά προσγειωμένη. Καθίσματα με σχισμένες υφασμάτινες επενδύσεις, πολύ πλαστικό και τιμόνι χωρίς διακόπτες. Έτσι, αυτό το A1 δε δείχνει τόσο διαφορετικό σε σχέση με το τεχνολογικά συγγενές VW Polo. Πού βρίσκεται ο επιπλέον εξοπλισμός, αξίας τουλάχιστον 2.000 ευρώ, με τον οποίο ο προηγούμενος ιδιοκτήτης εφοδίασε το μαύρο τρίθυρο μοντέλο; Ραδιόφωνο με bluetooth, κεντρικό υποβραχιόνιο, θερμαινόμενα καθίσματα και αισθητήρες στάθμευσης. Κάπως έτσι… έφυγαν τα χρήματα. Ναι, έτσι συμβαίνει με ένα Audi και τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού του.



Η δοκιμαστική διαδρομή μας έδειξε πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο Audi. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, έχει 110.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του και τα τελευταία πέντε χρόνια έχει χρησιμοποιηθεί πάρα πολύ, η δε συντήρησή του ήταν… πενιχρή. Αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας με ανάλογα… βεβαρυμμένη ιστορία συχνά έχουν αφήσει τις καλύτερες μέρες τους πολύ πίσω. Ωστόσο, το κάπως ταλαιπωρημένο Α1 μας αντέχει γενναία. Ο συμπλέκτης κλείνει πραγματικά σφιχτά, ο χειροκίνητος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων, 5 σχέσεων, παρέχει ξεκάθαρη αίσθηση, ενώ τα φρένα επιτελούν το έργο τους χωρίς συμβιβασμούς, τουλάχιστον από τη στιγμή που τα τακάκια έχουν… ξεβγάλει από τα δισκόφρενα τη σκουριά. Από την πλευρά του, ο diesel κινητήρας βρίσκεται σε καλή κατάσταση, δεν παρουσιάζει καθόλου τάσεις… υποχώρησης, λαμβάνει ξεκάθαρα το καύσιμό του και επιταχύνει με προθυμία. Μόνο τα χειμερινά ελαστικά προκαλούν περισσότερο θόρυβο κύλισης σε σχέση με όσο θα έπρεπε. Προτού προχωρήσετε με το A1 στο μικρό πετρελαιοκινητήρα του, προσοχή:



Παρόλο που το  μηχανικό σύνολο πληροί τη νόρμα Euro 6, η ποιότητα της λειτουργίας του είναι αρκετά… ρουστίκ, κάτι που δεν ταιριάζει και τόσο με το ακόμα υπερσύγχρονο Α1. Τα πλεονεκτήματά του: Με τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων των 5 σχέσεων, είναι κατάλληλο και για μεγάλες διαδρομές, όπου μπορεί να επιτευχθεί χωρίς προβλήματα κατανάλωση ακόμα και 4 λίτρων. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξίσου καλό για να περιηγηθείτε στην πόλη, όπου οι κατάλληλες αλλαγές σχέσεων δεν επιβαρύνουν το έργο του οδηγού. Στις γρήγορες διαδρομές, ο μικρός turbo κινητήρας ψεκάζει με ορμή τους τρεις κυλίνδρους του έως ότου το ταχύμετρο δείξει 190 km/h. Επιπλέον, ο 1.4 diesel θεωρείται αρκετά αξιόπιστος - τι άλλο να ζητήσει κανείς;



Εκτός από μερικά μικρά σημάδια σκουριάς στην περιοχή γύρω από τον πίσω άξονα, δεν εντοπίσαμε κάτι άλλο ανησυχητικό στην πλατφόρμα ανύψωσης. Οι μπροστινοί δίσκοι των φρένων έχουν μερικές αυλακώσεις, κάτι για το οποίο το A1 είναι γνωστό. Επιπλέον, ένα τρωκτικό έχει καταστρέψει τμήματα της μόνωσης αφρού στο χώρο του κινητήρα. Αυτά ήταν όλα κι όλα. Με σχεδόν 9.000 ευρώ (στη Γερμανία) το Α1 είναι σχετικά δίκαια τιμολογημένο. Στο διαδίκτυο υπάρχουν, φυσικά, περισσότερες… πολύχρωμες προσφορές, αλλά αυτές ξεπερνούν το ψυχολογικό όριο των 10.000 ευρώ.



ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Θέλετε να απολαύσετε μόνο μία premium πρόταση; Έχετε τη δυνατότητα με ένα μεταχειρισμένο Audi A1 χωρίς επιπλέον χρέωση. Το τεχνολογικά… συγγενές VW Polo είναι πιο δημοφιλές, επειδή είναι μεγαλύτερο. Και, γι' αυτόν το λόγο, δεν είναι πραγματικά φθηνότερο.
4,5 αστέρια/5

ΝΙΚΗΤΗΣ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ TÜV
Έκπληξη: Το Audi A1 έχει πολύ καλύτερη βαθμολογία στο TÜV σε σχέση με το δότη της τεχνολογίας του, το VW Polo (V). Φέρουν ευθύνη τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας της Audi κατά την παραγωγή ή το A1 επωφελείται από την πιο συνειδητή -στο θέμα της συντήρησης- πελατεία του; Γεγονός είναι πως εκτός από τα φρένα, που φθείρονται νωρίς, και τη διαρροή λαδιού από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων (από το 6ο έτος του μοντέλου και μετά), το A1 είναι εξαιρετικά αξιόπιστο στο TÜV. Απαιτείται μεγαλύτερη προσοχή με τον κινητήρα 1.4 TFSI των 185 PS. Ο πρώην κορυφαίος κινητήρας «καίει» άφθονο λάδι, για το οποίο ευθύνονται οι δακτύλιοι των εμβόλων με τις υπερβολικά μεγάλες ανοχές.



Πρώτα σημάδια σκουριάς
Το Α1 είναι καθαρό εδώ. Ωστόσο, τα πρώτα μοντέλα του είναι ήδη 10 ετών. Επομένως, ένας έλεγχος αξίζει τον κόπο.
Κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη
Το αυτόματο κιβώτιο S-tronic, επτά σχέσεων, με ξηρό συμπλέκτη είναι γνωστό για τις σβέλτες αλλαγές ταχυτήτων, αλλά και τις φθαρμένες μονάδες συμπλέκτη.
Δισκόφρενα
Για ένα μικρό αυτοκίνητο, τα δισκόφρενα φθείρονται ταχύτερα σε σχέση με το μέσο όρο. Επίσης , αυτό οφείλεται και στο γρήγορο στιλ οδήγησης.
Καδένες χρονισμού στους 1.2 και 1.4 TFSI
Ακόμα κι αν έχει γίνει ήδη αντικατάσταση, η καδένα παραμένει ένα αδύνατο σημείο, καθώς μερικές φορές εκτείνεται ξανά μετά από μόλις 50.000 χιλιόμετρα.