Μεταχειρισμένα που βάζουν κάτω καινούργια. Τα τρία μοντέλα του θέματός μας προσφέρουν χώρους και πρακτικότητα, συνδυάζοντάς τα με ένα ξεχωριστό στιλ, που απευθύνεται τόσο σε νέους όσο και σε μεγαλύτερους αγοραστές.
Όταν το ζητούμενο είναι οι πολύ καλοί χώροι και η πρακτικότητα, χωρίς οι διαστάσεις να ξεφεύγουν, τότε στην αγορά θα βρει κανείς πολλές προτάσεις compact μοντέλων, που έρχονται να παίξουν το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, χωρίς «οικογενειακό» μέγεθος . Τρία από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του είδους είναι τα αυτοκίνητα του θέματός μας, το Fiat 500L, το Nissan Note και το Renault Captur.
Κινητήρες-Κιβώτια: Οικονομικοί diesel με επιδόσεις βενζίνης
Με παρόμοιας ισχύος και ροπής diesel κινητήρες εφοδιάζονται τα τρία μοντέλα του θέματός μας. Αρχικά, κάτω από το καπό του 500L συναντούμε τον 1,3 Multijet της Fiat, με ισχύ 85 ίππων και ροπή 200 Nm. Στην πράξη, ο κινητήρας παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά, είναι ελαστικός και από πλευράς επιδόσεων, οι χρόνοι εν κινήσει είναι γρήγοροι, έχει όμως «αργό» 0-100 χλμ./ώρα. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, το μοτέρ αυτό διατηρεί χαμηλά τις απαιτήσεις του, σε συνδυασμό και με το Σύστημα Start&Stop.
Στο Note, η diesel έκδοση έρχεται με τον 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρα των 90 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος παρέχει σβέλτες και γρήγορες επιδόσεις. Παράλληλα, η κατανάλωση περιορίζεται στα 3,6 λτ./100 χλμ.
Στην περίπτωση του Captur, συναντούμε τον ίδιο dCi κινητήρα με το Note, με ίδια ισχύ αλλά επιπλέον 20 Nm ροπής, αλλά και με την οικονομική χαρτογράφηση «Eco». Κόντρα στα αρκετά κιλά του Captur (1.245) προσφέρει επαρκείς επιδόσεις, αλλά το μεγάλο του ατού είναι η οικονομία, με την Renault να υπόσχεται 3,6 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικά: Μοντέρνα σχεδίαση και αρκετή πρακτικότητα
Μοντέρνα χαρακτηρίζονται τα εσωτερικά των τριών αυτοκινήτων, τα οποία παράλληλα προβάλουν και έναν πιο πρακτικό και λειτουργικό χαρακτήρα. Το εσωτερικό του 500L ξεχωρίζει για την ευχάριστη ατμόσφαιρά του, με τα υψηλά τοποθετημένα καθίσματα, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τη διχρωμία των υλικών. Επίσης, ιδιαίτερα πρακτική είναι και η οθόνη αφής που βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας, ενώ υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα σε ταμπλό, κονσόλα, εσωτερικό θυρών και πλάτες καθισμάτων. Ποιοτικά, το εσωτερικό δείχνει προσεγμένο και με συναρμογή και φινίρισμα που θα αντέξουν στο χρόνο.
Στο εσωτερικό του Captur από την άλλη, συναντούμε και εδώ μια μοντέρνα εικόνα, με την υψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να ξεχωρίζουν. Ποιοτικά, τα πλαστικά είναι και εδώ σκληρά στην αφή, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα είναι ικανοποιητικά. Χαρακτηριστικό της πρακτικότητας του οχήματος, είναι ένα καινοτόμο συρόμενο ντουλαπάκι μεγάλης χωρητικότητας 11 λίτρων μπροστά από το συνοδηγό.
Αντίστοιχα σύγχρονη και μοντέρνα χαρακτηρίζεται η σχεδίαση και στο εσωτερικό του Note, το οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτικότητα και την παροχή αρκετών θηκών για μικροαντικείμενα. Έτσι, , μπροστά από το συνοδηγό εκτός από το παραδοσιακό ντουλαπάκι, υπάρχει και ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος ακριβώς από πάνω του, ενώ στη βάση της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων υπάρχουν τρεις μεγάλες θήκες για μικροαντικείμενα, μαζί με 2 πολύ βολικές ποτηροθήκες.
Στο δρόμο: Έμφαση στην άνεση, με δεδομένη ασφάλεια
Ανετο το 500L
Αρχικά, το 500L διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του, καθώς το γενικότερο φιλτράρισμα των κακοτεχνιών του δρόμου εξασφαλίζει ήρεμα και ήπια ταξίδια. Στις στροφές από την άλλη, το αμάξωμα εμφανίζει κάποιες μικρές κλίσεις και η αίσθηση από το τιμόνι δεν είναι τόσο καλή όσο στην ευθεία, ωστόσο είναι χαρακτηριστικό ότι το 500L διατηρεί ακέραια την τροχιά του και δεν ξεφεύγει υποστροφικά ακόμη και σε καταστάσεις κοντά στο όριο.
Ευκολοδήγητο το Note
Το Note με τη σειρά του ξεχωρίζει στο δρόμο για την ευχρηστία και την ευκολία στην οδήγηση εντός πόλεως, προσφέροντας πολύ καλή περιμετρική ορατότητα μέσω των αρκετών γυάλινων επιφανειών και των μεγάλων πλαϊνών καθρεπτών. Στις στροφές, το Note εμφανίζει τονισμένες κλίσεις από το αμάξωμα και η υποστροφή έρχεται σχετικά γρήγορα, ωστόσο οι αντιδράσεις είναι ελεγχόμενες και προοδευτικές, ενώ το μερικώς απενεργοποιούμενο ESP φροντίζει για να διατηρούνται υψηλά τα περιθώρια της πρόσφυσης. Στα συν πάντως του αυτοκινήτου και η πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση.
Ασφαλές και καλοζυγισμένο το Captur
Καλοζυγισμένο χαρακτηρίζεται το Renault Captur στο δρόμο, με το μπροστινό μέρος να είναι ακριβές, παρότι το τιμόνι να είναι σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει άνετη ορατότητα, βοηθώντας έτσι στην κίνηση εντός πόλης.
Ακόμα κι αν το πιέσεις, το Captur θα στρίψει ουδέτερα και αν το παρακάνεις το ESP αναλαμβάνει δράση διακριτικά και ξεμπερδεύεις εύκολα και γρήγορα. Το πίσω μέρος δύσκολα θα γλιστρήσει και σε γενικές γραμμές το Captur σε εμπνέει να εμπιστευτείς το καλό του πλαίσιο και να οδηγήσεις σβέλτα και με ασφάλεια.
Χώροι-Πρακτικότητα: Ευρύχωρα και με πρακτικό πορτ-μπαγκάζ
Παρότι το Note είναι το μικρότερο των τριών, καταφέρνει λόγω και της πολύ καλής εσωτερικής του εκμετάλλευσης να προσφέρει τους καλύτερους χώρους. Συνολικά λοιπόν, έως και 5 ενήλικες θα χωρέσουν με άνεση στο εσωτερικό του μικρού ιαπωνικού πολυχρηστικού, απολαμβάνοντας υπέρ-άνετο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά και μεγάλο για τα κεφάλια και τους ώμους τους. Αντίστοιχα άνετοι είναι και οι χώροι στο εσωτερικό του Fiat 500L, με το εσωτερικό πλάτος να υπερβαίνει αυτό του Note, ενώ και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι πολύ μεγάλος. Το Captur με τη σειρά του προσφέρει και αυτό χώρους για 5 επιβάτες, ωστόσο σε όλες τις μετρήσεις μας είναι πιο κάτω από τα άλλα δύο μοντέλα. Περνώντας στο πορτ-μπαγκάζ, εδώ το μοντέλο της Renault προσφέρει τα περισσότερα λίτρα (377 λτ.), ενώ εάν το πίσω κάθισμα συρθεί προς τα εμπρός, τότε η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 455 λτ. Συρόμενο πίσω κάθισμα έχει στάνταρ και το 500L, που διαμορφώνει το πορτ-μπαγκάζ μεταξύ 343 και 400 λτ., ενώ το Note έχει συρόμενο κάθισμα προαιρετικά, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει όγκο 295 λτ. ή 381 λτ. με το κάθισμα τραβηγμένο προς τα εμπρός.