Δύο σύγχρονα σούπερ μίνι, με πληρέστατη γκάμα οικονομικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, δεν ανταγωνίζονται το ένα το άλλο, αλλά μπαίνουν σε διαδικασία επίλυσης οικογενειακών διαφορών. Fiat Punto 0.9 TwinAir ή 1.3 MultiJet II; Peugeot 208 1.2 VTi ή 1.4 HDi 68 PS;
Σε άλλη διάσταση θα περάσει η συγκεκριμένη σύγκριση, καθώς δύο ζευγάρια ίδιων μεταχειρισμένων μοντέλων 7ετίας, αλλά με διαφορετικούς κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου, θα μπουν το ένα απέναντι στο άλλο. Fiat Punto 0.9 TwinAir ή 1.3 MultiJet II; Peugeot 208 1.2 VTi ή 1.4 HDi 68 PS;
Fiat Punto 0.9 TwinAir ή 1.3 MultiJet II; Τo 2κύλινδρο, 875 κ.εκ. TwinAir μηχανικό σύνολο του Punto, το γνωρίζουμε από τα 500 και Panda. Με τη βοήθεια του turbo, το μοτέρ αυτό αποδίδει 85 ίππους στις 5.500 στροφές και έχει μέγιστη ροπή 145 Nm στις 2.000 στροφές. Με τις μικρές του διαστάσεις, ο TwinAir συμβάλλει στη συνολική μείωση του βάρους, (1.075 κιλά το 3θυρο Punto), με οφέλη σε απόδοση και κατανάλωση. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό εμφανίζει εξαιρετική απόκριση από το χαμηλότερο φάσμα των στροφών περιστροφής του, ενώ σε συνδυασμό με το σφιχτής κλιμάκωσης 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, κυρίως εν κινήσει. Η κατανάλωση τέλος, εξαρτάται από τους ρυθμούς κίνησης και σε ήπιες συνθήκες με την επιλογή Eco εν ενεργεία (μειώνει τη ροπή στα 110 Nm στις 2.500 σ.α.λ.), μπορεί να βρεθεί σε χαμηλά επίπεδα.
Ο 16βάλβιδος, 1,3 λτ. κινητήρας πετρελαίου τεχνολογίας MultiJet II, χαρακτηρίζεται από την παρουσία τούρμπο με μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγια φτερωτής. Αποδίδει 85 ίππους, αλλά το κυριότερο 200 Nm ροπής στις μόλις 1.500 σ.α.λ. Αξιοσημείωτη είναι φυσικά η κατανάλωση των μόλις 3,5 λτ./100 χλμ., χάρη και στο στάνταρ σύστημα Start/Stop. Στην πράξη ο κινητήρας κινεί ευχάριστα το μικρό της Fiat, αφού είναι εύρωστος από τις χαμηλές στροφές. Οι επιδόσεις από στάση είναι αξιοπρεπείς, ενώ οι ρεπρίζ δεν προβληματίζουν. Παρατηρήσαμε κάποιους κραδασμούς, όπως και τονισμένο θόρυβο ψηλά, αλλά η εξαιρετική κατανάλωση μας έκανε να τα ξεχάσουμε γρήγορα όλα αυτά.
Ασφαλές, ουδέτερο και γενικά ευχάριστο εμφανίζεται το Punto στο δρόμο, προσφέροντας παράλληλα καλή άνεση στους επιβάτες του. Είναι σταθερό στην ευθεία και ευέλικτο στην πόλη, ενώ το τιμόνι της έκδοσης που δοκιμάσαμε έδειξε πιο σφιχτό και πιο ευχάριστο σε αίσθηση. Υπάρχει φυσικά και η επιλογή CITY, που η επιλογή της ελαφραίνει ιδιαίτερα το σύστημα διεύθυνσης σε βαθμό που να μπορεί κανείς να γυρίσει το τιμόνι με το ένα δάκτυλο. Στις στροφές το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο, ικανό και προοδευτικό, όταν κανείς ξεπεράσει τα όρια της πρόσφυσής του. Εμφανίζει μικρές κλίσεις στο αμάξωμα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με τη σύμπραξη και του στάνταρ ESP. Στην αξιόλογη οδηγική εικόνα συμβάλει και ο θετικός επιλογέας με καλό κούμπωμα και λογικές διαδρομές.
Peugeot 208 1.2 VTi ή 1.4 HDi 68 PS;
Με μια πληρέστατη γκάμα κινητήρων, νεανικό σχεδιασμό και όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας, το Peugeot 208 αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή στην κατηγορία των μεταχειρισμένων σούπερ μίνι.
Ο πρώτος από τους τρικύλινδρους κινητήρες, με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (Vti), είναι ο 1.2, που αποδίδει 82 ίππους και δεν καταναλώνει πάνω από 4,5 λτ./100 χλμ. με εκπομπές ρύπων μόλις 104 γρ./χλμ. Στην πράξη, το μοτέρ βγάζει μια τεχνολογική φρεσκάδα ανάλογη των προδιαγραφών του. Είναι ελαφρύ και το δείχνει, παρασύροντας προς τα κάτω και τη ζυγαριά για όλο το αυτοκίνητο, χαρακτηριστικό που φαίνεται και στο δρόμο. Επίσης, λειτουργεί πολύ πολιτισμένα και χωρίς πολλούς κραδασμούς, παρότι είναι 3κύλινδρο, ενώ ο θόρυβος δεν φτάνει ποτέ στα αυτιά των επιβατών, ακόμα και στις ψηλές ταχύτητες. Η απόδοση της δύναμης είναι γραμμική, με καλό τράβηγμα από χαμηλά (με τους όποιους περιορισμούς θέτει η μικρή ροπή των 118 Nm), ενώ ψηλά έχει επαρκή δύναμη.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, που είναι συνεργάσιμο στις ήπιες αλλαγές. Παράλληλα, η κατανάλωση, υπό πραγματικές συνθήκες, μπορεί να παραμείνει πραγματικά χαμηλά, κάτι που έχει και τη μεγαλύτερη σημασία σήμερα.
Η diesel έκδοση του Peugeot 208 με τον 1,4 HDI κινητήρα των 68 ίππων αποτελεί οικονομική-οικολογική έκδοση, με την κατανάλωση να περιορίζεται στα 3,8λτ/100χλμ και τις εκπομπές CO2 στα 98 γρ./χλμ.
Με σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail και φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων αιθάλης (FAP), το μοτέρ αυτό αποδίδει 68 ίππους στις 4.000 στροφές και κυρίως 160 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Προσδίδει ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, μειώνοντας παράλληλα αρκετά τις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Στο δρόμο, το 208 παραμένει ευχάριστο και ασφαλές, με τη θέση οδήγησης και το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι, να δίνουν μια ελαφρά σπορτίφ αίσθηση στον οδηγό του γαλλικού μικρού.