Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας, και τα Tesla Model 3 είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Πόσο καλό είναι το μοντέλο ως μεταχειρισμένο; Αναλύουμε ένα Tesla Model 3 4ετίας με 117.000 χιλιόμετρα και καταγράφουμε τις φθορές και τις τυπικές βλάβες που παρουσιάζει.
Τι προβλήματα παρουσιάζει ένα Tesla Model 3 με 117.000 χιλιόμετρα;
Η κύρια απορία κάποιου που ενδιαφέρεται να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Σε αυτό τον τομέα το Tesla Model 3 που δοκιμάζεται ως μεταχειρισμένο τα καταφέρνει πολύ καλά, μιας και παρά τα 117.000 χιλιόμετρα η χωρητικότητα της μπαταρίας αγγίζει το 95%. Το συγκεκριμένο εξάρτημα, όπως και οι κινητήρες, έχουν εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 192.000 χιλιομέτρων (ό,τι έρθει πρώτο), ωστόσο αναμένεται να αντέξουν περισσότερο.
Το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει τόσο στο δίκτυο Supercharger της Tesla, όσο και στους υπόλοιπους ταχυφορτιστές που πληρούν το πρότυπο καλωδίων CSS.
Η εν λόγω έκδοση έχει ισχύ 440 ίππους, απόρροια των δύο ηλεκτροκινητήρων που διαθέτει, ενώ η μπαταρία έχει χωρητικότητα 75 kWh (από το 2020 και έπειτα χρησιμοποιούνται μπαταρίες 82 kWh). Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 4,4 δευτερόλεπτα, κάτι που χαρίζει στο ηλεκτρικό sedan επιδόσεις sport κατασκευών. Αν οδηγάτε πιο ήπια, η ηλεκτρική αυτονομία 400 χιλιομέτρων είναι ρεαλιστική.
Οι κυριότερες ζημιές στα Tesla Model 3 δεν έχουν να κάνουν με το σύστημα κίνησης. Υπάρχουν αναφορές σχετικά με χειρολαβές των θυρών που σπάνε, φανάρια που θολώνουν από υγρασία και παράθυρα που ραγίζουν.
Τι φθορές θα βρω σε ένα μεταχειρισμένο Tesla Model 3;
Η έλλειψη εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες καθιστά το κόστος συντήρησης ενός Tesla ευχάριστα χαμηλό, μιας και υπάρχουν λιγότερες φθορές.
Η μεγάλη και άμεσα διαθέσιμη ισχύς των ηλεκτρομοτέρ έχει αντίκτυπο στη διάρκεια ζωής των ημιαξονίων και των μπιλιοφόρων, κυρίως σε περιπτώσεις όπου οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες οδηγούσαν συχνά γρήγορα το Model 3 τους, επιταχύνοντας απότομα.
Περνώντας στο εσωτερικό του μοντέλου που έχει διανύσει 117.000 χιλιόμετρα, την προσοχή μας τραβά ο minimal σχεδιασμός, που έχει ως συνέπεια να μην υπάρχουν καθόλου φυσικοί διακόπτες. Ο χειρισμός όλων των συστημάτων γίνεται μέσω της τεράστιας οθόνης αφής 15 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Αυτό έχει μειονέκτημα στον τομέα της εργονομίας, μιας και το infotainment δεν έχει διαισθητική λειτουργία και αρκετές διαδικασίες αποσπούν την προσοχή του οδηγού από το δρόμο.
Στην περίπτωση που παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα με την οθόνη αφής, η τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης της Tesla προτείνει επανεκκίνηση του συστήματος, μια ρεαλιστική επιλογή που κάνουμε και στα κινητά ή τους υπολογιστές μας.
Οι επενδύσεις δεν έχουν φθορές και γρατζουνιές, ενώ τα μαλακά καθίσματα έχουν στιβαρή κατασκευή και δεν παρουσιάζουν πτυχές στις ταπετσαρίες τους, κάτι που ισχύει και για το υποβραχιόνιο της κεντρικής κονσόλας.