Test μεταχειρισμένου: Skoda Scala 2019-2023
Οι κινητήρες είναι αξιόπιστοι, μπορεί να χρειαστούν επισκευή τα μπεκ καυσίμου.
Τα φρένα εμφανίζουν αυξημένη φθορά.
Τα υλικά στην καμπίνα είναι ανθεκτικά. «Κολλάει» το infotainment.
Έχει χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας και πορτ-μπαγκάζ 467 λίτρων.
Οι κινητήρες είναι αξιόπιστοι, μπορεί να χρειαστούν επισκευή τα μπεκ καυσίμου
Η Skoda Scala έκανε το ντεμπούτο της το 2019 ως ο εκπρόσωπος της εταιρείας στην κατηγορία των μικρομεσαίων, με σχεδιασμό που «παντρεύει» τα hatchback και τα station wagon αμαξώματα. Το 2023 η Skoda ανανέωσε τη Scala στα σημεία, κάτι που σημαίνει πως τα προ-facelift μοντέλα θα είναι σύντομα πιο προσιτά για αγορά ως μεταχειρισμένα, ειδικά αν αναλογιστούμε πως έχουν ήδη ξεκινήσει οι επιστροφές των πρώτων leasing οχημάτων.
Δοκιμάζουμε μια πετρελαιοκίνητη Skoda Scala του 2020 και αναλύουμε πώς τα πηγαίνει στους τομείς ζημιών και φθορών.
Ο κινητήρας είναι ο TDI 1,6 λίτρων που αποδίδει 115 άλογα και 250 Nm ροπής, με την ισχύ να περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός DSG κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Ελέγχοντας το μοτέρ και το σασμάν εξωτερικά, δεν βρήκαμε διαρροές λαδιού, ενώ κατά την οδήγηση ο κινητήρας επιτάχυνε σθεναρά το αυτοκίνητο, με σύμμαχο την καλή ροπή του.
Εκτός από την πετρελαιοκίνητη έκδοση, η Skoda Scala 2019-2023 κυκλοφόρησε και με TSI βενζινοκινητήρες 1 και 1,5 λίτρου, με τα χιλιάρια μοτέρ να έχουν 95 ή 115 άλογα και το 1.500αρι 150 ίππους, που μετατρέπει τη Scala σε… GTi. Επιπλέον, το αυτοκίνητο προσφέρεται και με κινητήρα φυσικού αερίου (Scala G-Tec) με 90 ίππους.
Τα μοτέρ που περιλαμβάνονται στη γκάμα της Scala είναι αξιόπιστα και εφοδιάζονται με ιμάντα χρονισμού, αφήνοντας στο παρελθόν τα προβλήματα της καδένας των παλαιότερων TSI κινητήρων. Οι μόνες αναφορές βλαβών έχουν να κάνουν με μπεκ καυσίμου που εμφανίζουν διαρροή και θα χρειαστούν επισκευή ή αντικατάσταση.
Τα φρένα εμφανίζουν αυξημένη φθορά
Η ποιότητα κατασκευής της Skoda Scala είναι καλή, κάτι που σε συνδυασμό με την προσιτή τιμή την καθιστά Value For Money. Τα μηχανικά μέρη δεν εμφανίζουν πρόωρα σημάδια φθοράς, με μόνη εξαίρεση τα φρένα που δείχνουν να «κουράζονται» νωρίτερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό όμως εξαρτάται και από τη χρήση που έχουν κάνει οι προηγούμενοι κάτοχοι του εκάστοτε μοντέλου.
Επιπλέον, το DSG κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη ενδέχεται να εμφανίζει ελαφρώς απότομη λειτουργία κατά την εκκίνηση μέσα στην πόλη.
Τα υλικά στην καμπίνα είναι ανθεκτικά. «Κολλάει» το infotainment
Η καμπίνα της Skoda Scala έχει ευχάριστο διάκοσμο και είναι καλοφτιαγμένη. Οι προβολείς τεχνολογίας LED είναι διαθέσιμοι από τη βασική έκδοση, ενώ αναλόγως του πακέτου εξοπλισμού μπορούμε να βρούμε διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, έγχρωμη οθόνη αφής από 6,5 έως 9,2 ιντσών για το σύστημα infotainment, ημιδερμάτινα καθίσματα, sport ανάρτηση, ηλεκτρική πίσω πόρτα, πανοραμική οροφή και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Η Scala που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένη έχει έντονα ψηφιοποιημένο εσωτερικό. Τα πάντα λειτουργούν όπως θα έπρεπε.
Σύμφωνα με αναφορές ιδιοκτητών, έχουν παρατηρηθεί αστοχίες και «κολλήματα» στο σύστημα infotainment, με τη Skoda να προβαίνει σε βελτιώσεις του λογισμικού. Εκτός αυτού, ενδέχεται να ακούγονται τριγμοί από το ταμπλό του αυτοκινήτου.
Έχει χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας και πορτ-μπαγκάζ 467 λίτρων
Η Skoda Scala διακρίνεται για την ευρυχωρία της, με το μακρύτερο πίσω μέρος να έχει μια εσάνς από station wagon αυτοκίνητα, χωρίς όμως να δείχνει παλιομοδίτικο, χάρη στις «καθαρές» γραμμές, τα γωνιώδη φανάρια και τις μυώδεις επιφάνειες.
Το μεγάλο μεταξόνιο (2,65 μέτρα) έχει ως αποτέλεσμα ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών να είναι γενναιόδωρος. Το μεγάλο «ατού» είναι το πορτ-μπαγκάζ, που έχει ωφέλιμο όγκο 467 λίτρα και είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία του. Αν αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος μάλιστα, η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1.410 λίτρα.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο είναι ευθύβολο και σταθερό (άλλο ένα προτέρημα του μεγάλου μεταξονίου), ενώ σε επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές η Scala εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό.
Οι τιμές των μεταχειρισμένων Skoda Scala 2019-2023 διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
Χρονολογία μοντέλου | Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένου |
---|---|
Skoda Scala 2019 | 14.300 ευρώ |
Skoda Scala 2020 | 14.800 ευρώ |
Skoda Scala 2021 | 15.100 ευρώ |
Skoda Scala 2022 | 16.000 ευρώ |
Skoda Scala 2023 | 16.700 ευρώ |
Σχολιάστε |