Test μεταχειρισμένου: Toyota Auris hybrid 2012-2018
Η υβριδική τεχνολογία είναι αξιόπιστη και δεν εμφανίζει προβλήματα.
Όμως στα 10ετίας η μπαταρία είναι εκτός εγγύησης και κάνει 3.000 ευρώ.
Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι σκληρά, όμως δεν έχουν φθορές.
Καίει 5,1 λτ/100 χλμ, έχει ομαλή μετάβαση από τον βενζινοκινητήρα στον ηλεκτροκινητήρα.
Η υβριδική τεχνολογία είναι αξιόπιστη και δεν εμφανίζει προβλήματα
Το Toyota Auris είναι το μικρομεσαίο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας που αντικατέστησε την Corolla στο διάστημα μεταξύ 2006 και 2018, με τη δεύτερη γενιά να κάνει το ντεμπούτο της το 2012. Το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένο στις πωλήσεις ως καινούργιο και παραμένει δημοφιλές ως μεταχειρισμένο, ενώ είναι διαθέσιμο και με υβριδικό μηχανικό σύνολο.
Δοκιμάζουμε ένα μεταχειρισμένο υβριδικό Toyota Auris του 2015, το αναλύουμε και σας παρουσιάζουμε πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα 9 χρόνια μετά.
Ώθηση στο Toyota Auris Hybrid δίνει ένα βενζινοκίνητο μοτέρ 1.800 κυβικών που αποδίδει 99 άλογα και από έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 1,3 kWh. Η συνολική ισχύς είναι 136 ίπποι και 142 Nm ροπής, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός CVT κιβωτίου ταχυτήτων.
Το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα της Toyota και έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αξιόπιστο και απροβλημάτιστο. Η AutoBILD έκανε test μακράς διαρκείας 150.000 χιλιομέτρων σε ένα Prius του 2022, το οποίο διαθέτει τα ίδια μηχανικά μέρη, με την τελική βαθμολογία να είναι «Αριστα».
Στα Auris 10ετίας η μπαταρία είναι εκτός εγγύησης και κάνει 3.000 ευρώ
Θα πρέπει να αναφέρουμε πως τα Toyota που πωλήθηκαν από το 2020 και έπειτα έχουν εγγύηση μπαταρίας υβριδικού συστήματος 10 χρόνια, με την εταιρεία πλέον να προσφέρει 11 χρόνια στα νέα μοντέλα της. Παρόλα αυτά, τα υβριδικά μέχρι το 2020 είχαν 8ετή εγγύηση για τις μπαταρίες τους.
Αυτό σημαίνει πως τα Prius που έχουν «κλείσει» 9 χρόνια στο δρόμο είναι εκτός εγγύησης μπαταρίας. Αν έχει πέσει η απόδοσή της σε σημείο που θα χρειαστεί αντικατάσταση, το κόστος είναι 3.000 ευρώ. Αυτό είναι ένα έξοδο που καλό θα είναι να έχετε υπολογίσει πως ενδέχεται να προκύψει μετά την αγορά του αυτοκινήτου, για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως στο μέλλον.
Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι σκληρά, όμως δεν έχουν φθορές
Στην καμπίνα του Toyota Auris 2012-2028 συναντούμε πλαστικά τα οποία είναι μεν λίγο σκληρά στην αφή, ωστόσο έχουν ποιοτικό φινίρισμα και στιβαρή συναρμολόγηση. Δεν υπάρχουν ορατά σημάδια φθοράς από τη χρήση, παρά τα 9 χρόνια που έχουν περάσει από την ημέρα πρώτης κυκλοφορίας του μοντέλου που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο. Στην καμπίνα έχουν χρησιμοποιηθεί μαύρες γυαλιστερές και ματ επιφάνειες, που είναι ανθεκτικές στις γρατζουνιές.
Οι επενδύσεις των καθισμάτων δεν εμφανίζουν πτυχές και σκισίματα, με το αφρώδες υλικό να διατηρεί σωστά τη φόρμα του και να είναι άνετο. Το Auris που δοκιμάζουμε μεταχειρισμένο διαθέτει θερμαινόμενα καθίσματα, τα οποία λειτουργούν όπως θα έπρεπε.
Σε αντίστοιχα καλή κατάσταση βρίσκεται το στεφάνι του τιμονιού, που δεν έχει φθαρεί από τη συνεχή επαφή με τα χέρια του οδηγού, ενώ οι διακόπτες, τόσο στο τιμόνι όσο και στο ταμπλό δεν έχουν χάσει το χρώμα τους. Το μηχανικό χειρόφρενο δεν εμφανίζει προβλήματα στη λειτουργία του.
Καίει 5,1 λτ/100 χλμ, έχει ομαλή μετάβαση από τον βενζινοκινητήρα στον ηλεκτροκινητήρα
Οδηγώντας το μεταχειρισμένο Toyota Auris Hybrid που έχουμε στη διάθεσή μας παρατηρούμε πως η εναλλαγή μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτρικού μοτέρ είναι ιδιαίτερα ομαλή και ανεπαίσθητη. Οι δύο κινητήρες συνεργάζονται άψογα τόσο μεταξύ τους όσο και με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων και δεν εμφανίζουν αρρυθμίες.
Η μέση κατανάλωση του υβριδικού Toyota Auris που δοκιμάσαμε ως μεταχειρισμένο είναι 5,1 λτ/100 χλμ.
Τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Κατά την οδήγηση του Auris δεν παρατηρήθηκαν κενά από το σύστημα διεύθυνσης, ούτε τριγμοί από την ανάρτηση και τα φρένα. Οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος απορροφώνται σωστά.
Συμπέρασμα: Απροβλημάτιστο το Toyota Auris Hybrid 2012-2018
Το Toyota Auris της δεύτερης γενιάς, που κατασκευάστηκε από το 2012 έως το 2018, είναι απροβλημάτιστο, χωρίς να παρουσιάζει πρόωρα σημάδια φθοράς στα μηχανικά μέρη και στην καμπίνα. Το υβριδικό μηχανικό σύνολο είναι αξιόπιστο και δοκιμασμένο, με το μόνο ελάττωμα να είναι το κόστος της ενδεχόμενης αντικατάστασης της μπαταρίας, στην περίπτωση όπου το αυτοκίνητο βρίσκεται εκτός εγγύησης.Οι τιμές των μεταχειρισμένων υβριδικών Toyota Auris 2012-2018 διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
Χρονολογία μοντέλου | Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένου |
---|---|
Toyota Auris Hybrid 2013 | 14.000 ευρώ |
Toyota Auris Hybrid 2014 | 13.000 ευρώ |
Toyota Auris Hybrid 2015 | 13.000 ευρώ |
Toyota Auris Hybrid 2016 | 15.000 ευρώ |
Toyota Auris Hybrid 2017 | 15.000 ευρώ |
Toyota Auris Hybrid 2018 | 17.000 ευρώ |
Σχολιάστε |