Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Η Giulietta, όπως και κάθε άλλη Alfa Romeo, ποντάρει πολλά στην εμφάνισή της. Το αμάξωμά της είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά της κατηγορίας και φωνάζει από μακριά την καταγωγή της.

Το 1.400άρι μοτέρ αποδίδει 120 ίππους, που επιτρέπουν στη Giulietta να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και να έχει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. H κατανάλωση βρίσκεται στα 6,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 149 γρ./χλμ.

Το εσωτερικό, πάλι, εντυπωσιάζει με την ποιότητα κατασκευής του και τα σπορτίφ του στοιχεία. Πινελιές, όπως το μεταλλικό φιλέτο του ταμπλό, οι αεροπορικού τύπου διακόπτες και ο επιλογέας με την αλουμινένια μπίλια, κλέβουν τις εντυπώσεις.

Ένας τόσο καλός κινητήρας, δεν μπορεί παρά να αναδεικνύει το πάγιο πλεονέκτημα του μοντέλου που είναι η οδική του συμπεριφορά, ειδικά αφού επιβαρύνει τον κατευθυντήριο άξονα με 30 κιλά λιγότερο από το βασικό 1.600άρη Ti-VCT.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν 3κύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, 125 ίππους και μέχρι 200 Nm ροπής.

Ο δυναμισμός της οδικής συμπεριφοράς που ορίζεται από το στιβαρό πλαίσιο και τις σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, δεν υποσκελίζει καθόλου την ποιότητα κύλισης, αλλά και τη διαχείριση των διαφόρων ανωμαλιών από την ανάρτηση.

Το γαλλικό hatchback κινείται με περισσή σβελτάδα, για τον... σεβαστό όγκο του και στρίβει με την «αλαζονεία» ενός upper class μοντέλου, εξασφαλίζοντας μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη σταθερότητα.

Ο βενζινοκινητήρας 1,2 TCe με τη βοήθεια τούρμπο και άμεσου ψεκασμού (ο πρώτος της Renault) αποδίδει 115 ίππους και εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση (5,3 λτ./100 χλμ.) και περιορισμένες εκπομπές CO2 (119 γρ./χλμ.).

Χωρίς ιδιαίτερους νεωτερισμούς, η εικόνα του εσωτερικού κέρδιζε τις εντυπώσεις με την ποιότητα, την καλή συναρμογή και την εργονομία.

Τρία υπέροχα μικρομεσαία στις καλύτερες εκδόσεις τους

Διαβάστηκε από 7412 αναγνώστες - 20/7/2017

Alfa Romeo Giulietta, Ford Focus, Renault Megane. Ποιος είναι ο κινητήρας αυτός που ταιριάζει περισσότερο με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του κάθε μοντέλου;

Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB 120 PS

Η Giulietta, όπως και κάθε άλλη Alfa Romeo, ποντάρει πολλά στην εμφάνισή της. Το αμάξωμά της είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά της κατηγορίας και φωνάζει από μακριά την καταγωγή της. Πλήθος μικρών και μεγάλων λεπτομερειών, καθιστούν τη μορφή της μικρομεσαίας Alfa πραγματικά μοναδική.
 
Το εσωτερικό, πάλι, εντυπωσιάζει με την ποιότητα κατασκευής του και τα σπορτίφ του στοιχεία. Πινελιές, όπως το μεταλλικό φιλέτο του ταμπλό, οι αεροπορικού τύπου διακόπτες και ο επιλογέας με την αλουμινένια μπίλια, κλέβουν τις εντυπώσεις. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ενώ τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη. Οι χώροι επιβατών ικανοποιούν με τη σειρά τους, όπως και το πορτ-παγκάζ των 350 λίτρων.
 
To άκαμπτο πλαίσιο και η ανεξάρτητη εξελιγμένη ανάρτηση, προσφέρουν στη Giulietta εξαιρετική ποιότητα κύλισης, πολύ καλό πάτημα και ικανοποιητική άνεση, χωρίς, μάλιστα, να θυσιάζεται η σπορτίφ οδηγική αίσθηση. Σε μία «σφιχτή» διαδρομή, η Giulietta παρουσιάζει υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης, με το ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2 να δουλεύει συνεχώς. Σύμμαχο του οδηγού αποτελεί και το γρήγορο τιμόνι, το οποίο διαθέτει πολύ καλή αίσθηση.
 
Πολύ δημοφιλής έκδοση για το ιταλικό μοντέλο είναι αυτή με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων και την ισχύ 120 ίππων. Ο συνδυασμός του turbo κινητήρα και του «σφιχτού» κιβωτίου των 6 σχέσεων, εξασφαλίζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Το 1.400άρι μοτέρ αποδίδει 120 ίππους, που επιτρέπουν στη Giulietta να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και να έχει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. H κατανάλωση βρίσκεται στα 6,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 149 γρ./χλμ.
 
 

Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 PS

Το δείγμα γραφής της Ford με την τοποθέτηση του κινητήρα του 1.0 λίτρου στην γκάμα του Focus μας έκανε να βάλουμε στην άκρη κάθε αμφιβολία, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού, ενώ μας έκανε να εξετάσουμε από την αρχή την περίπτωση Focus.
 
Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν 3κύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, 125 ίππους και μέχρι 200 Nm ροπής. Τα νούμερα είναι, έτσι κι αλλιώς, εντυπωσιακά, εφόσον εξεταστούν υπό το πρίσμα της χωρητικότητας του 1 λίτρου που περικλείει κάθε πιθανή τεχνολογία που επιτρέπει την ομαλή λειτουργία και απόδοση του συνόλου. Στην πράξη, είναι παντού και πάντα δύσκολο να καταλάβεις από τη θέση του οδηγού ότι οδηγείς ένα 1.000άρι μοτέρ. Η εκκίνηση είναι ομαλή και αθόρυβη, ενώ η λειτουργία είναι μεταξένια σε όλο το εύρος των στροφών. Από τη βάση ως τη μέση του στροφομέτρου (περί τις 4.000 σ.α.λ.) η βελόνα ανεβοκατεβαίνει με χαρακτηριστική ευκολία, αναδεικνύοντας τη ροπή που βρίσκεται διαθέσιμη από πολύ χαμηλά. Επίσης, αυτό δείχνει ότι μέχρι αυτό το όριο βρίσκεται και η ουσία του κινητήρα, ενώ από εκεί και πάνω μπορεί να πιεστεί αν παραστεί ανάγκη. Το θέμα είναι ότι ποτέ δεν «κρεμάει» ο κινητήρας, ούτε στο λίγο, ούτε στο πολύ φορτίο, με αποτέλεσμα την απρόσκοπτη κίνηση μέσα στην πόλη με χαμηλές στροφές, αλλά και την ισχύ στον ανοιχτό δρόμο.
 
Ο κινητήρας δεν παράγει ποτέ τους χαρακτηριστικούς κραδασμούς ενός μοτέρ 3 κυλίνδρων, εκτός, ίσως, από τη λειτουργία του Start&Stop. Τόσο αυτό, όσο και η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ο δείκτης ιδανικής σχέσης ταχύτητας, αλλά, κυρίως, οι ενεργές γρίλιες εμπρός από το ψυγείο του αυτοκινήτου, που βελτιώνουν την αεροδυναμική, εφ` όσον κλείνουν τελείως όταν δεν είναι απαραίτητος ο αερισμός του αυτοκινήτου, συνθέτουν τη δέσμη οικολογικών μέτρων ECOnetic. Όλα αυτά, επιτρέπουν στο 1.000άρι Focus να υπόσχεται 5,0 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης και 114 γρ./χλμ. εκπομπών CO2, με τις επιδόσεις του να κυμαίνονται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
 
Ένας τόσο καλός κινητήρας, δεν μπορεί παρά να αναδεικνύει το πάγιο πλεονέκτημα του μοντέλου που είναι η οδική του συμπεριφορά, ειδικά αφού επιβαρύνει τον κατευθυντήριο άξονα με 30 κιλά λιγότερο από το βασικό 1.600άρη Ti-VCT. Το Focus δείχνει πολύ υπάκουο στον εμπρόσθιο άξονα, όσον αφορά στο turn –in αλλά και στην ακρίβεια και στο feedback από το ηλεκτρικό του τιμόνι. Παράλληλα, το σύστημα torque vectoring, που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό στη στροφή, δίνει μία πάρα πολύ ομαλή έκβαση στις αντιδράσεις του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος, έτσι κι αλλιώς, συμπεριφέρεται πολύ ώριμα σε όλες τις περιστάσεις (πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες κ.α.).
 
Παράλληλα, ο δυναμισμός της οδικής συμπεριφοράς που ορίζεται από το στιβαρό πλαίσιο και τις σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, δεν υποσκελίζει καθόλου την ποιότητα κύλισης, αλλά και τη διαχείριση των διαφόρων ανωμαλιών από την ανάρτηση. Έτσι το πάτημα είναι σίγουρο στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις και πλεύσεις, αλλά και πολύ ευθύβολη κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και στις ψηλές ταχύτητες. Στα συν η θετική λειτουργία του συστήματος πέδησης, αλλά και οι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.
 
 

 
Renault Megane 1,2 TCe 115PS

Το αισθητικό φρεσκάρισμα του Megane ήταν στην ουσία ένα ακόμα... ευπρόσδεκτο συστατικό, σε μια καλή συνταγή. Λίγες, αλλά ουσιαστικές πινελιές (ανασχεδιασμένος εμπρόσθιος προφυλακτήρας, νέας σχεδίασης ζάντες, στάνταρ φώτα ημέρας), που τόνωσαν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του γαλλικού μοντέλου, από την οποία η Renault εμπνεύστηκε τη μελλοντική γκάμα της. Πέρα, όμως, από την ανανέωση του μοντέλου η Renault έριξε στην πρόκληση της κρίσης ακόμα "δραστικότερα μέτρα" όπως έναν βενζινοκινητήρα-"διαμαντάκι", που συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα που αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κρίσης. Μικρό κυβισμό και χαμηλή κατανάλωση, αλλά και υψηλή απόδοση, φιλικότητα στο περιβάλλον, ελαστικότητα, αξιοπιστία.
 
Η Renault έχει τη λύση, προσφέροντας "καρδιά αθλητή", σε ένα δυναμικό, αλλά συνάμα και οικογενειακό αυτοκίνητο, με την προσθήκη στη γκάμα ενός νέου βενζινοκινητήρα 1,2 TCe, που με τη βοήθεια τούρμπο και άμεσου ψεκασμού (ο πρώτος της Renault) αποδίδει 115 ίππους και εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση (5,3 λτ./100 χλμ.) και περιορισμένες εκπομπές CO2 (119 γρ./χλμ.). Η εξαιρετική λειτουργία του νέου κινητήρα καθορίζει, εν πολλοίς και την οδική συμπεριφορά του Megane. Το γαλλικό hatchback κινείται με περισσή σβελτάδα, για τον... σεβαστό όγκο του και στρίβει με την "αλαζονεία" ενός upper class μοντέλου, εξασφαλίζοντας μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη σταθερότητα. Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, χωρίς να δρέπει δάφνες καινοτομίας, "βγάζει τίμια το ψωμί της", χαρίζοντας στους επιβάτες άνετες μετακινήσεις, ενώ η έλλειψη υποστροφής και απώλειας πρόσφυσης, ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας.
 
Χωρίς ιδιαίτερους νεωτερισμούς, η εικόνα του εσωτερικού κέρδιζε τις εντυπώσεις με την ποιότητα, την καλή συναρμογή και την εργονομία. Ο πίνακας οργάνων δεν έχει καμία αλλαγή και εντυπωσιάζει με το αναλογικό στροφόμετρο αριστερά και το ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο, μαζί με τις ενδείξεις καυσίμου και θερμοκρασίας. Ουσιαστικές επεμβάσεις έχουν γίνει στις ταπετσαρίες και στο φινίρισμα των υλικών, καθώς και στην αναδιάταξη των διακοπτών του ηχοσυστήματος. Τα 372 λίτρα της χωρητικότητας του αποθηκευτικού χώρου, κυμαίνονται σίγουρα πάνω το μέσο όρο, προσφέροντας ουσιαστικές δυνατότητες εκμετάλλευσης, για έναν οικογενειάρχη.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις