Το VW Polo GTI πέμπτης γενιάς ήταν σε παραγωγή από το 2009 έως το 2017. Πόσο καλό είναι το γρήγορο γερμανικό μικρό ως μεταχειρισμένο; Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας των 192 ίππων, ή παρουσιάζει ζημιές; Δοκιμάζουμε ένα μοντέλο του 2017 (από τα τελευταία) και σας αναφέρουμε τι πρέπει να γνωρίζετε!
Προτιμότερα τα VW Polo GTI με ιμάντα χρονισμού
Το μοντέλο που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο εφοδιάζεται με τον turbo 1.800αρη TSI κινητήρα που αποδίδει 192 άλογα και συνεργάζεται με DSG κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Το μοτέρ λειτουργεί απροβλημάτιστα και το αυτοκίνητο δείχνει στο σύνολό του πως είναι καλοδιατηρημένο.
Καλό είναι να γνωρίζετε πως οι αναβαθμισμένοι κινητήρες που έχουν ιμάντα χρονισμού, όπως αυτός του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, είναι προτιμότεροι από τους προηγούμενους που εφοδιάζονταν με καδένα. Αντίστοιχα τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων έχουν λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν πρόβλημα από τα DSG.
Τι φθορές θα βρω σε ένα VW Polo GTI ΜΚ5;
Το οδόμετρο δείχνει κάτι παραπάνω από 50.000 χλμ, παρόλα αυτά η εικόνα στα μηχανικά μέρη αλλά και στο εσωτερικό είναι άριστη. Οι ταπετσαρίες των καθισμάτων, που έχουν το χαρακτηριστικό καρό μοτίβο των GTI εκδόσεων, είναι σαν καινούργιες, ενώ αντίστοιχα αψεγάδιαστες είναι οι επενδύσεις στις πόρτες και στο ταμπλό. Τα πλήκτρα στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα δεν έχουν χάσει το χρώμα τους, και συνολικά η ποιότητα τόσο του εσωτερικού, όσο και του αμαξώματος, δεν επιδέχεται κριτικής και δίνει την εντύπωση πως το αυτοκίνητο θα παραμείνει έτσι για πολλά χιλιόμετρα ακόμα.
Τα μοναδικά «μελανά» σημεία εστιάζονται στο σύστημα infotainment, που μπορεί να παρουσιάζει καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες, καθώς και στους νεροχύτες της ηλιοροφής, που ενδέχεται να έχουν φράξει.
Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης τοποθέτησε sport aftermarket αναρτήσεις στο Polo GTI του και το έχει χαμηλώσει αρκετά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επαφή των τροχών στους θόλους, κυρίως στις γρήγορες στροφές με υψηλή ταχύτητα. Παρόλα αυτά η άνεση των επιβατών δεν έχει θυσιαστεί.
Το VW Polo GTI 5ης γενιάς είναι ένα αρκετά σπορτίφ αυτοκίνητο, και ως εκ τούτου η κυριότερη αδυναμία του εστιάζεται στους προηγούμενους κατόχους του. Ο πειρασμός να δείχνουν τα πίσω φώτα τους σε ακριβότερα οχήματα είναι μεγάλος, για αυτό το λόγο το ποσοστό των κακομεταχειρισμένων Polo GTI είναι μεγαλύτερο του συνηθισμένου. Επομένως, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν έναν ενδελεχή έλεγχο, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στο ιστορικό του αυτοκινήτου.
Εδώ θα διαβάσετε τη δοκιμή του VW Polo GTI όταν αυτό ήταν καινούργιο.
Συμπέρασμα: Αξιόπιστο το VW Polo GTI MK5 σαν μεταχειρισμένο
Εν κατακλείδι, το VW Polo GTI 5ης γενιάς αποτελεί μια αξιόπιστη επιλογή ενός γρήγορου μεταχειρισμένου μικρού, ιδιαίτερα αν ο κινητήρας είναι ο ανανεωμένος, με ιμάντα χρονισμού. Το γερμανικό μοντέλο είναι ευρύχωρο και «ώριμο», με την έκδοση GTI να προσφέρει άφθονη οδηγική απόλαυση και «καυτές» επιδόσεις στην άσφαλτο. Το ρίσκο είναι περιορισμένο, και αν υπάρχει οφείλεται σε ελλιπή συντήρηση ή κακή μεταχείριση, και όχι σε εκ γενετής προβλήματα του VW Polo GTI.
Έχουν μέσο όρο τιμής 18.000 ευρώ.
Καλύτερα να έχει μοτέρ με ιμάντα και χειροκίνητο σασμάν.
Προσοχή στον προηγούμενο κάτοχο και στη χρήση που έχει κάνει.
Το εσωτερικό είναι σαν καινούργιο, και οι καλοσυντηρημένοι κινητήρες αξιόπιστοι.
Θα αγόραζες μεταχειρισμένο «πυραυλάκι» ή φοβάσαι τη χρήση που του έχουν κάνει;